Kulkukoira  Proturbo

Team Recycle Racing Finland - 940 B230FT --> D5252T "MYYTY"

  • 523 Vastauksia
  • 246594 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #375 : 30.12.2011, 20:17:23 »
Mitäköhän joku lastu saisi aikaan kulutukselle... V:>

Pitääpä nollata trippimittari seuraavan tankkauksen yhteydessä V:>

Kliks

« Viimeksi muokattu: 30.12.2011, 20:21:31 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #376 : 30.12.2011, 21:24:49 »
tuliko vetoja? ::)
Köyhän on pakko yrittää...

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #377 : 30.12.2011, 21:39:48 »
Taitaa sutia ihan takapyörilläkin... :pomo:
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #378 : 30.12.2011, 21:43:24 »
Pitääpä nollata trippimittari seuraavan tankkauksen yhteydessä V:>

Kliks

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Tuliko paljon lisää vetoa? Taitaa tuntua persdynossakin?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #379 : 30.12.2011, 21:45:19 »
tuliko vetoja? ::)

Sen verran, että se saamarin "vahvistettu vauhtipyörä" osoittautui ihan tavalliseksi, kuten oli odotettuakin :tickedoff: Eli ekalla ohjelmaversiolla täristi niin maan perusteellisesti 2000-3000r. Toista versiota muokattiin tuolta kierroslukualueelta, mutta ne piirit ovat vielä auton keskikonsolissa odottamassa huomista asennusta. Vetoja on muuten aika maukkaasti, tehoja lienee noin 180 ja vääntöä kaiketi joku 370. Kaiken lisäksi tuo alkaa kuulostaa jo ihan moottorilta :3/4 jättää sen:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #380 : 30.12.2011, 23:08:37 »
Kaiken lisäksi tuo alkaa kuulostaa jo ihan moottorilta :3/4 jättää sen:

se kuulosti tosiaan ihan ... kun saapui pihaan.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #381 : 30.12.2011, 23:09:37 »
se kuulosti tosiaan ihan ... kun saapui pihaan.


Keuliko.....se  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #382 : 31.12.2011, 10:54:44 »
No joo :( Uuudet piirit asennettu ja vieläkin jyrrää 2300-2500 kierroksella. Josko vielä yksi yritys ja sen jälkeen takaisin vakioksi :) Sanonko mitä mieltä olen kaksoismassavauhtipyörästä... Harmi vaan kun kiinteä pyörä ja jousitettu levy kestäisi, mutta pilaa ajomukavuuden muuten ihan totaalisesti.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #383 : 31.12.2011, 14:16:40 »
Miksi ei vois laittaa jäykempiä jousia kaksoismassavauhtipyörään?

Siellähän on käsittääkseni kaksi pitkää jousta vauhtipyörän puoliskojen välissä, ja kun nämä pohjaavat liiallisen vääntömomentin takia, niin tulee jyrinää tämän seurauksena kun mikään ei enää jousta.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #384 : 31.12.2011, 14:29:51 »
R mallin Volvoon tuli "päivitys" kytkimesssä siniselta kaksoismassan lisäksi jousitettu levykin. Hyvin kesti ja pelasi jyrisemättä 500nm väännöillä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #385 : 31.12.2011, 14:40:47 »
Miksi ei vois laittaa jäykempiä jousia kaksoismassavauhtipyörään?

Siellähän on käsittääkseni kaksi pitkää jousta vauhtipyörän puoliskojen välissä, ja kun nämä pohjaavat liiallisen vääntömomentin takia, niin tulee jyrinää tämän seurauksena kun mikään ei enää jousta.

Näihän se teoriassa menee, mutta käytännössä voi olla vähän toinen juttu, kun nuo vauhtioyörän osat on  jotenkin laserilla hitsattu toisiinsa kiinni.

R mallin Volvoon tuli "päivitys" kytkimesssä siniselta kaksoismassan lisäksi jousitettu levykin. Hyvin kesti ja pelasi jyrisemättä 500nm väännöillä.

Jousitettua levyä mä tähän haaveilinkin, mutta sopivaa ei ihan helpolla taida löytyä, kun asetelman sisällä on perin ahdasta.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8990
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #386 : 31.12.2011, 16:38:19 »
Jousitettua levyä mä tähän haaveilinkin, mutta sopivaa ei ihan helpolla taida löytyä, kun asetelman sisällä on perin ahdasta.

Muistanko väärin että D24:ssa on jousitettu levy? Se ei sovi tähän?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #387 : 31.12.2011, 16:57:14 »
Muistanko väärin että D24:ssa on jousitettu levy? Se ei sovi tähän?

Ei passaa. Halkaisija on liian pieni ja keskiö ottaa todennäköisesti kiinni vauhtipyörän pultteihin. 850 R:n levy olisi muuten sopiva, mutta se ei mahdu noiden pulttien takia sinne päinkään. Tarttis tehdä joku spesiaali kytkinlevy...

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8990
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #388 : 31.12.2011, 17:11:52 »
Ei passaa. Halkaisija on liian pieni ja keskiö ottaa todennäköisesti kiinni vauhtipyörän pultteihin. 850 R:n levy olisi muuten sopiva, mutta se ei mahdu noiden pulttien takia sinne päinkään. Tarttis tehdä joku spesiaali kytkinlevy...

Tosiaan, tässähän on TDI:n vauhtipyörä. :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Volvo 940 B230FT --> D5252T
« Vastaus #389 : 31.12.2011, 18:02:48 »
Näihän se teoriassa menee, mutta käytännössä voi olla vähän toinen juttu, kun nuo vauhtioyörän osat on  jotenkin laserilla hitsattu toisiinsa kiinni.

Jousitettua levyä mä tähän haaveilinkin, mutta sopivaa ei ihan helpolla taida löytyä, kun asetelman sisällä on perin ahdasta.

Sopiskos Transporterin kiinteä vauhtis ja jousitettu levy (Valeo Kit 4P 835028) ?

Tai sitten T5:n kaksoismassa ja kytkin, sen pitäis kestää uutena +350hv/550Nm
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

 

Proturbo  Autodiagnoosi