Futurez  Kulkukoira

2.0 italo T5:n piristys.

  • 35 Vastauksia
  • 14170 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #30 : 21.05.2013, 20:57:30 »
Onko noissa 850 2,3 T5 ja 2,0 T5 sama motronicci ja käykö ne ristiin?
Ainakin tuohon 2,3 malliin löytyy paljon lastuja, mutta italo versioon ei.

Ainakin Ebayssa muistaakseni oli myynnissä ihan 2-litraseenkin tarkoitettuja lastuja. Mulla oli 2-litrasessa ilmeisesti paikallaan 2.3:een tarkotettu lastu. Ei mennyt päästöistä läpi...tosin nelospytyssä oli pieni ohivuoto, joten nippanappa olis voinu ehjänä mennäkin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #31 : 22.05.2013, 14:20:11 »
Itellä oli alunperin 2l t5 italiaano ja motin vaihdoin 2.3 t5 ja samalla boksilla toimi moitteetta ja meni päästöistä läpi. Oli lastu. Muistaisin vielä, että olisi 2.3 lastu mutta en ole varma. Lastu oli ainakin 2l aikoihin jo.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2013, 14:22:35 kirjoittanut Makru »
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #32 : 03.07.2014, 12:45:15 »
Menee vähän eri aiheeseen mistä täällä on keskusteltu, mutta en viittinyt uutta topicciakaan alottaa.

Eli autona juurikin kakslitranen t5 manuaali italo kasipätkä vuosimallia -94. Ostin ecun, jossa myyjän mukaan lastu kiinni, myyjä ei kuitenkaan osannut sanoa yhtään, että mikä lastu on kyseessä, mutta tehoja kuitenkin lupaili.

Noh, laitoin ecun kiinni ja hyvin tuntu toimivan ja tehojakin tuli mukavasti lisää  :)

Eilen kuitenkin kun aloin rantua tiehen vetelemään, niin säikähdin huomatessani, että kiekkamittari huitelee yli mittarin alueen (yli 7000 rmp). Näyttää siis siltä että tuossa ecussa ei ole ollenkaan kierroksenrajoitinta (tai se on jossakin ihan liian korkealla). Kysynkin nyt teiltä viisaammilta, että onko tämä normaalia lastutetuissa ecuissa?

Eihän tuo normaaliajossa haittaa, mutta ei se varmaan oikeen hyväksikkään ole...

E: Käytin ecun auki ja tämän näköinen palikka löytyi

« Viimeksi muokattu: 04.07.2014, 15:40:06 kirjoittanut vaneju2 »

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #33 : 08.07.2014, 17:46:10 »
Menee vähän eri aiheeseen mistä täällä on keskusteltu, mutta en viittinyt uutta topicciakaan alottaa.

Eli autona juurikin kakslitranen t5 manuaali italo kasipätkä vuosimallia -94. Ostin ecun, jossa myyjän mukaan lastu kiinni, myyjä ei kuitenkaan osannut sanoa yhtään, että mikä lastu on kyseessä, mutta tehoja kuitenkin lupaili.

Noh, laitoin ecun kiinni ja hyvin tuntu toimivan ja tehojakin tuli mukavasti lisää  :)

Eilen kuitenkin kun aloin rantua tiehen vetelemään, niin säikähdin huomatessani, että kiekkamittari huitelee yli mittarin alueen (yli 7000 rmp). Näyttää siis siltä että tuossa ecussa ei ole ollenkaan kierroksenrajoitinta (tai se on jossakin ihan liian korkealla). Kysynkin nyt teiltä viisaammilta, että onko tämä normaalia lastutetuissa ecuissa?

Eihän tuo normaaliajossa haittaa, mutta ei se varmaan oikeen hyväksikkään ole...

E: Käytin ecun auki ja tämän näköinen palikka löytyi

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ebay lastu, rajotin poistettu kokonaan.
S60 T5

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #34 : 08.07.2014, 20:23:34 »
ettei joku olis ite värkännyt karttoja kun sama piiri kun alkuperäsenäki? ps:menee 2.3sen lastulla päästöistä läpi 2litranen! ei vaikuta korotettuun tyhjäkäyntiin eikä tyhjäkäyntiin lastu!
240 GLi ehkä joskus Turbo?

Poissa vaneju2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
Vs: 2.0 italo T5:n piristys.
« Vastaus #35 : 09.07.2014, 01:25:49 »
Kiitoksia!

Pitänee laittaa vakioecu paikoilleen ja siirtää tuo odottelemaan uutta lastua.

Sen verran vielä tuosta kyseisestä lastusta, että vähentää kyllä vähän kulutusta, mutta jättää kierrokset joskus leijjumaan sinne n. 1200 rpm. Onko niissä "paremmissa" lastuissa se kiekkarajoitin/kuinka korkealla?

Ja jos jollakin ylimääräsenä tuomonen 2.3 lastu niin voi yv:llä tarjota  :)

 

Proturbo  Autodiagnoosi