Paljon nopeampi homma vaihtaa pelkkä murikka. Itse aina leimalle laitan avoimen perän, molemmissa perissä omansa laakerit ja pieni vetopyörä. Kerran koko akselin vaihdoin jostain syystä ja silloin sai joka pultin lämmittää ja vetää uudet jarruputket eteen asti, se oli päivän homma verrattuna murikan vaihtoon johon menee noin tunti
No riippuu tietysti miten jumissa pultit ja jarruputket on. Olikos näissä tosiaan niin että jarruputketkin pitää irrottaa? Muistin jotenkin että ei tarvitsisi irrottaa kun satulat akselista ja jättää roikkumaan koriin.
Vaihtoehtoja on tietysti monia tuohon vaihtoon. Vaihdat siis tuon pinjoninkin aina perän kanssa? Kaveri on toisenmerkkisessä kulkineessa vaihtanut pelkän tasauspyörästön sillälailla, että hänellä on hitsatussa ja avoimessa tasauspyörässä samoilla shimmeillä laakerit ja vaihtaa aina tasauspyörästön laakereineen. Ison lautaspyörän pulttaa vain toisesta perästä aina toiseen, eli iso ja pikkuratas on aina samat käytössä.
Mutta tosiaan, makuasia mun mielestä.
Pääasia on ettei sotke eri rataspareja keskenään tai asenna väärin shimmattua murikkaa toisiin kuoriin.