Elekma  Autoracing

Hitsilukko topic

  • 150 Vastauksia
  • 96311 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #120 : 03.09.2013, 20:09:51 »
Paljon nopeampi homma vaihtaa pelkkä murikka. Itse aina leimalle laitan avoimen perän, molemmissa perissä omansa laakerit ja pieni vetopyörä. Kerran koko akselin vaihdoin jostain syystä ja silloin sai joka pultin lämmittää ja vetää uudet jarruputket eteen asti, se oli päivän homma verrattuna murikan vaihtoon johon menee noin tunti

No riippuu tietysti miten jumissa pultit ja jarruputket on. Olikos näissä tosiaan niin että jarruputketkin pitää irrottaa? Muistin jotenkin että ei tarvitsisi irrottaa kun satulat akselista ja jättää roikkumaan koriin.
Vaihtoehtoja on tietysti monia tuohon vaihtoon. Vaihdat siis tuon pinjoninkin aina perän kanssa? Kaveri on toisenmerkkisessä kulkineessa vaihtanut pelkän tasauspyörästön sillälailla, että hänellä on hitsatussa ja avoimessa tasauspyörässä samoilla shimmeillä laakerit ja vaihtaa aina tasauspyörästön laakereineen. Ison lautaspyörän pulttaa vain toisesta perästä aina toiseen, eli iso ja pikkuratas on aina samat käytössä.
Mutta tosiaan, makuasia mun mielestä.
Pääasia on ettei sotke eri rataspareja keskenään tai asenna väärin shimmattua murikkaa toisiin kuoriin.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #121 : 03.09.2013, 22:44:50 »
No riippuu tietysti miten jumissa pultit ja jarruputket on. Olikos näissä tosiaan niin että jarruputketkin pitää irrottaa? Muistin jotenkin että ei tarvitsisi irrottaa kun satulat akselista ja jättää roikkumaan koriin.
Vaihtoehtoja on tietysti monia tuohon vaihtoon. Vaihdat siis tuon pinjoninkin aina perän kanssa? Kaveri on toisenmerkkisessä kulkineessa vaihtanut pelkän tasauspyörästön sillälailla, että hänellä on hitsatussa ja avoimessa tasauspyörässä samoilla shimmeillä laakerit ja vaihtaa aina tasauspyörästön laakereineen. Ison lautaspyörän pulttaa vain toisesta perästä aina toiseen, eli iso ja pikkuratas on aina samat käytössä.
Mutta tosiaan, makuasia mun mielestä.
Pääasia on ettei sotke eri rataspareja keskenään tai asenna väärin shimmattua murikkaa toisiin kuoriin.

En nyt itsekään muista oliko aivan pakko irrottaa jarruputket mutta silloin tuli akselin mukana paremmat jarrut niin pistin paikoilleen.
Joo ite vaihdan koko murikan, ja pinjonin koska niin monta perää tullu jumpattua ja vielä ei oo tullu vastaan samalla välityksellä olevaa. En tiedä kuinka monta välitystä volvo on käyttänyt mutta useampi niitä tuntuisi olevan
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #122 : 04.09.2013, 06:23:21 »
7/9 satasessa ainakan tarvi jarruihin koskea mitenkään muuten kun satulan nappaa kahdella pultilla akselista irti.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #123 : 04.09.2013, 09:16:24 »
ei tartte kakssatkussakaan ottaa kun satulat kahella pultilla irti. Sitte vähä seuraa missä menee jarruputkien kannakkeet ja irrottaa ne siitä akselista
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #124 : 27.10.2013, 13:59:39 »
Ajatus ei nyt kule, mistä kohdin kannattaa irroittaa käsijarruvaijeri? Kun nyt on kaikki muut irroitettu taka-akselista, eikä tuo käsijarru nyt halua purkautua vaikka kengätki irroitin toiselta puolen, ei mahdu tulemaan ulos  ;D
E:olikin tappi lukituksella, tyhmä minä
« Viimeksi muokattu: 27.10.2013, 15:44:11 kirjoittanut retox »
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa J4V

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #125 : 10.12.2013, 19:16:32 »
Itellä olis katsastus tiedossa, joten tarvis Pirkanmaan alueelta katsastusvetarin? Löytyiskö keneltäkä tältä seudulta vai joudunko tekemään omastani... Ja kahden kuukauden kokemuksella sanon, että on kyllä mielenkiitonen ajella, kunhan sais vielä oikeesti ton perän semmoseen kuntoon että sillä pystyis ajaan sillä ulvoo aivan himona... Mutta syksyn ja alku talven eroks sanon sen että kyllä toi syksyllä lähti nätisti vakiolla 700 satkulla b200e:llä parkkisella pyöriin.. :D Mutta nyt alkutalvesta lähtee ehkä hieman lapasesta... :D

Poissa RokkiHedgehog

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #126 : 03.03.2014, 04:06:46 »
Riittääkö 400 ampeerin voimavirta kemppi Lukkoperän oikeaoppiseen tekoon, eli isot rattaat sulatetaan koteloon kiini.
Volvo 740 Fun Racing
UAU
VRCF

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #127 : 03.03.2014, 07:14:39 »
Keposesti
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa esamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #128 : 18.04.2015, 18:04:18 »
mikäköhän perä mahtaa olla omassa 960 2.5l manuaali farkku. perästä löyty joku valkonen lappu jossa oli P9157855 ja alempana 100114. onko kenelläkään tietoa? vai mistä perän voisi tunnistaa?

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #129 : 10.06.2015, 20:02:05 »
Kuinka teillä on noi kemppiperät syöneet renkaita ja sutimisia ei lasketa ;D

Kun kuullut että tykkää syödä myös eturenkaat nopeasti kun yrittää puskea niin paljon asvaltilla :-\
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #130 : 14.06.2015, 11:07:39 »
Kuinka teillä on noi kemppiperät syöneet renkaita ja sutimisia ei lasketa ;D

Kun kuullut että tykkää syödä myös eturenkaat nopeasti kun yrittää puskea niin paljon asvaltilla :-\

En eturenkaista tiiä mutta takarenkaita ainakin menee vaikka koittas nätisti ajella. Tietysti ihan luonnollista kun joka kaarteessa toinen pyörä sutii....

Kysymys: noita boorittomia katsastusvetareita oon nähnyt niin kuinka tarkkaan rihlat pitää saada siloseksi? Vedänkö kylmästi rälläkällä vai kiikutanko koneistukseen?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #131 : 16.06.2015, 11:58:38 »
En eturenkaista tiiä mutta takarenkaita ainakin menee vaikka koittas nätisti ajella. Tietysti ihan luonnollista kun joka kaarteessa toinen pyörä sutii....

Kysymys: noita boorittomia katsastusvetareita oon nähnyt niin kuinka tarkkaan rihlat pitää saada siloseksi? Vedänkö kylmästi rälläkällä vai kiikutanko koneistukseen?

Kyllä koneistusta suosittelen lämpimästi! Jää epämuodostuneeksi niin ainakin tuhoaa perän puolelta boorituksen... Muistaakseni materiaali kaiken lisäksi aika kovaa.

Poissa samujaska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #132 : 23.07.2015, 22:40:39 »
Meneekö leimasta läpi hitsilukolla.? :(

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #133 : 23.07.2015, 23:15:26 »
Meneekö leimasta läpi hitsilukolla.? :(
Ei

Poissa Deeku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • B230
Vs: Hitsilukko topic
« Vastaus #134 : 17.08.2015, 23:05:33 »
Onko pojilla ollu minkälaisia tuhoja kempeillä? itellä tällä hetkellä saldona 1 katkennut vetari  :D

 

Samppasport  Futurez