Carcom Oy  Ateho

Äänestys

Mikä vanneratkaisu?

17" jotka autossa on olleet
18" maalattuna hopeaksi
18" maalattuna kullan / pronssin sävyyn

940 GLT-4

  • 198 Vastauksia
  • 71375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #60 : 25.05.2012, 23:02:56 »
Hommaa 17mm kannalla olevat pultit.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #61 : 25.05.2012, 23:06:43 »
Hommaa 17mm kannalla olevat pultit.

Näitä mä aattelin mennä kysymään huomenna....mutta onko olemassa M12x1,5 pulttia 17mm kannalla  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #62 : 25.05.2012, 23:31:40 »
Näitä mä aattelin mennä kysymään huomenna....mutta onko olemassa M12x1,5 pulttia 17mm kannalla  ::)
No ei välttämättä helpolla löydy mutta on niitä.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #63 : 25.05.2012, 23:37:57 »
Niih....mulla oli kyl semmosia pitkiä 19mm kannalla olevia, jotka saa väännettyä kiinni, mutta kanta ei ihan mahdu vanteen keskiön sisään.
Pienellä rälläkkä-modauksella nekin ehkä toimis....ja saishan noista spacereistakin vaikka vingulla pyöritettyä reiät pari-kolme milliä isommaks....mut aika hinkkaaminen siitäki o  :-\
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #64 : 26.05.2012, 14:24:56 »
mutta onko olemassa M12x1,5 pulttia 17mm kannalla  ::)

Ainakin niitä kaupitellaan -->http://www.euroracing.fi/pdf/Hinnasto%204%202010.pdf
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #65 : 30.05.2012, 20:32:58 »
Spacerit saatu paikalleen, ja vanteetkin. Kaverilta löytyi lopulta lähes sopiva 19mm hylsy pikkuvääntiöllä. Sitten olin vallan unohtanu että tilasin taannoin Mirkalta alumiinille tarkoitetun vingunterän....sillähän lastu lensi niin, että hetkessä oli kauniinmuotoiset suurennetut reiät spacereissa  :D

20mm vaikuttaa kohtuuhyvältä, takaa sais tulla ulommaksikin, mut sit joutuis jo kaarihommiin. Mennään näillä nyt alkuun, ja tuonne on helppo sit lisätä vaikka 5mm lätty väliin.

Toisen etutolpan purin tänään ja sovittelin etupäähän kaavailtua Viton jousta. Jousi sopiikin paikalleen hyvin pienellä työllä.
Etupäässä olikin paikallaan ilmeisesti kohtuu-uudet dieselin jouset. Ainakin pituus täsmää dieselin jouseen. Ei ihme että oli keula pystyssä.

Viton jousi on kolme senttiä lyhyempi kuin bensakoneisen 940:n. Jousilangan vahvuus sen sijaan on 15.5mm.  Jonniinverran tuosta varmaan täytyy pätkäistä, kun tuossa vakiojousessa on esijännitystä melkoisesti.
Toivottavasti iskarit tulis tällä viikolla, nii pääsis kokeileen niitäkin.
Oma oletus on että etupäästä ei ainakaan pääse liian löysä tulemaan noilla vietereillä.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2012, 20:37:06 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #66 : 05.06.2012, 21:44:52 »
Nyt olis alkuviikko jumpattu etupään jousituksen kans. Samalla tuli avattua molemmat jarrusatulat, ja toiseen vaihdoin tiivisteet. Toinen satula olikin vaihdettu jossain vaiheessa.
Samalla ne piti tietenkin putsata ja maalata, kun paisto ruosteinen satula avonaisen vanteen välistä niin ikävästi.

"Stance" näyttäis nyt tältä :


Edessä navasta kaareen 33cm ja takana 34,5cm. Voi olla että hiukan keula tippuu kun uudet jouset hakee paikkansa.

Enempää oikein ei ole varaa näillä palikoilla keulaa tiputtaa. Nyt jousi jää vielä piukalle vaikka nostais ylöskin.

Jämäkkä on...saas näkeä miten käyttäytyy kun pääsee oikein ajoon  :sundaydriver:
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 23:13:27 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #67 : 05.06.2012, 21:49:32 »
Passeli käyttökorkeus.   :pomo:

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #68 : 05.06.2012, 22:34:06 »
hyvältä näyttää  :pomo:

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #69 : 06.06.2012, 22:22:10 »
Tähänkin ehdin sen verran tänään tekeen, että jumppasin etu-umpiotten kans oikein kunnolla :D
Taisin ottaa kuskinpuoleisen umpion pois kolme kertaa, ja pistää takasin yhtä monta.

1. Ensin olin pistäny uuden umpionlasin väärin päin  :facepalm:
2. Piti ottaa "kusi"polttimot sumareista ja pitkistä pois, mutta ne olikin umpion sisällä olevat lasikuvut. Taas umpio irti ja osiksi. :facepalm:
3. Huomasin että osa korkeudensäätöruuveista oli jumissa. Taas umpio käteen ja herkisteleen. :facepalm:

Kaikkea ei näköjään saisi tehdä selvinpäin  ???
Lopulta kuitenkin sain molemmat umpiot paikalleen uusin klasein varustettuna. Maskia vähän liimailin, kun senkin oli joku rikkonu. Täytynee jossain vaiheessa etsiä ehjä ruutumaski.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #70 : 06.06.2012, 22:48:46 »
Passeli käyttökorkeus.   :pomo:

Kyllä, offroad -autoon  :D

Ei vaan, hyvältä näyttää. Noi vanteet ei iske, muuten ihan jees :)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #71 : 06.06.2012, 22:49:24 »
Kyllä, offroad -autoon  :D

Ei vaan, hyvältä näyttää. Noi vanteet ei iske, muuten ihan jees :)


Ne oli halvat....riittääkö selitykseks?  :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #72 : 06.06.2012, 23:02:56 »
Kyllä, offroad -autoon  :D

Ei vaan, hyvältä näyttää. Noi vanteet ei iske, muuten ihan jees :)
Lähetäänkö ajaan kilpaa ABC:n pihaan?   :pomo:

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #73 : 07.06.2012, 18:20:56 »
Perhana ku tää on hieno. Vielä ne 960 ovenkahvat ja kirkkaat takavilkut.  :)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT *vanne/alustasuunnitteluja*
« Vastaus #74 : 07.06.2012, 22:28:00 »
Tänään urakoin pesuhommia todenteolla....tästä pesasin ulkokuoren ja konehuoneen. Aikas paljon mukavamman näkönen, kun on konehuone puhtaampi :)

Maskin korjailin ja pistin paikalleen...ei se uudenveronen oo, mut ajaa asiansa.




« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 23:14:18 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

RallyBaron  Samppasport