Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Mikä vanneratkaisu?

17" jotka autossa on olleet
18" maalattuna hopeaksi
18" maalattuna kullan / pronssin sävyyn

940 GLT-4

  • 198 Vastauksia
  • 71366 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #150 : 22.02.2015, 19:57:59 »
näyttää tosiaan joltain leikkimoottorilta :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #151 : 23.02.2015, 22:27:06 »
Tätä oon itekki ihmetelly et miks näitä ei ole takavetosiin vielä tungettu suomessa  ???
Minen oikeesi ole ihmetelly yhtään, jos sinne suoraan tiputtamalla istuu kutonen niin en vaan näe hyötyä pistää 30% pienempi vastaava isommalla vaivalla.

Todettakoon, että työnjälki näyttää hyvältä, tuo lähtöasetelma on vaan mielestäni nurinkurinen  ::). Ja ymmärrän taustan vähäpäästöinen, se lieneekin ainoa syy tällaiseen moottorivalintaan, toki T5 tai "204"FT/GT olisi kai yhtä lailal vaihtoehtoja vähäpäästöisyydenkin puitteissa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #152 : 24.02.2015, 07:59:38 »
Kyllä teevitonenkin olisi ollut hyvä vaihtoehto äänienkin takia. Olisi vaan pitänyt löytää sen verran uusi että olisi suorasytkällä. Se taas olisi jo sähköisellä kaasuläpällä, joka toisi lisemmin sähkötyötä. Lisäksi oikea T5 vaatisi vertailumalliksi 960:n kolmilitraisen joten tähän olisi melko varmasti vaadittu 960:n taka-akseli leimalla.

Moottorin sovitus vasta alussa ja heti moka. Eihän sen koneen kuulu suorassa olla, vaan vinossahan sekin on. Onneksi oli vasta toinen kannake tehty. Ongelma poistui lyhentämällä sitä parin sentin verran.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #153 : 26.02.2015, 08:53:14 »


Moottorinkannakkeet alustavasti valmiina. Imu- ja pakosarjaa hiukan mallailtu paikalleen. Pakopuoli menee ihan hyvin, ainoastaan downpipen kanssa tulee hivenen ahdasta.

Imusarja onkin vähän ongelmallisempi. Kutoskoneen "imupallo" on niin leveä ettei tahdo mahtua kanaviin nähden linjaan, kun ottaa kiinni termostaattikoteloon ja jarrustehostajaan.
Neloskoneen sarjankin silppusin jo, muttei siitäkään oikein ole hyötyä. Läpän pystyisi siirtämään toiseen päähän, mutta sitten lähtö jäisi laturin / tehostajanpumpun taakse ikävästi.
Aattelin hommata kokeeksi vielä rn-sarjalaisen turbovitosen imusarjan. Siitä pätkäisemällä voisi saada sopivan, kun kaasuläppä sojottaa alaspäin :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #154 : 26.02.2015, 15:47:29 »
Ai kauhia kuinkan paljon tossa keulalla on tyhjää tilaa.. Pitäiskö laittaa 2xT4?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #155 : 26.02.2015, 16:15:44 »
Kätevä vaihtaa jakopää, kun voi mennä koneen ja jäähdyttäjän väliin tuunaan  :2funny:

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #156 : 26.02.2015, 17:44:03 »
Joskus tuli suunniteltua vastaavaa rojektia 240:n, mutta menin mistä aita oli matalin  :D Ehkä joskus sitten :) Kivan näköstä katella, pieni kun mikä tuo mylly kun katsoo isossa moottori tilassa vrt. V40:n  :D
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #157 : 02.03.2015, 20:39:13 »
Perjantaina kävin hakemassa kolmannen ehdokkaan imusarjaksi. Viikonloppuna ei tapahtunut mitään, mutta tänään sain soviteltua imusarjaa. Imusarjaksi tuli siis rn-mallisen turbovitosen sarja.

Kuvien laadut osin surkeita, kun jäi kamera kämpille :(




Imusarja mahtui nippanappa paikalleen, kun katkaisi vitospytyn putken pois ja tulppasi päätyn uudelleen. Sen jälkeen piti siirtää suutintukin kannakkeet, ja kehitellä lisäilmaluistille paikka. Sellaista kun rn-koneissa ei ole lainkaan.
Teenelkun kaasuläppäkään ei sopinut suoraan sähköisen läpän tilalle. Kaasuvaijerinkin sain sovitettua jo saman tien :)
Vielä pitää tehdä jarrutehostajalle lähtö ja muutama muu pienempi alipainelähtö.

Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #158 : 03.03.2015, 09:51:32 »
Polttoainepuolen pohdintoja :

Osaisko joku teenelkku-mies kertoa miten toteutan tuon bensanpaluun tankkiin? Teenelosen paineensäätimessä on lähtö paluulle, mutta se on tulpattu? Riittääkö / toimiiko jos sen ottaa käyttöön?

850:n paineensäädin luultavasti myös sopii paikalleen tukkiin ja siinä ainakin olisi lähtö paluulle.

Mikäköhän polttoainepumppu GLT:ssä on? Sama kun FT:ssä? Mihin asti tuotto riittelee  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #159 : 03.03.2015, 18:11:50 »
Kahdella vai yhdellä pumpulla? Jos on yhdellä, ja pumppu on sama kun fk/ft niin riittää ainakin 300hv pintaan viinallakin.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #160 : 10.03.2015, 19:19:06 »
Öljypohjan ja pumpun imuputken sain tänään nippuun.
Öljypohjan tilavuus pieneni hivenen, mutta tuskin mitään merkitystä. Kuvassa nestettä on noin 4.5ltr ja vakio ylämerkki on n. 1cm alempana.



Kaksi nuppineulan kokoista vuotoa löysin joista hivenen tihkui läpi....onneksi ei enempää. Oli vielä helppo korjata tässä vaiheessa :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #161 : 10.03.2015, 19:43:30 »
Mitä lientä sulla tuolla pohjassa on? Mä kokeilin joskus saippuavedellä onko hitsatussa öljynpaluussa vuotoja ja ei tullut läpi. Mutta kun kone saatiin käyntiin öljy kuitenkin tuli läpi  :( oli mukava korjattava paikallaan  :idiot2:

mukavan erikoinen projekti  O0
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #162 : 11.03.2015, 07:50:28 »
Mitä lientä sulla tuolla pohjassa on? Mä kokeilin joskus saippuavedellä onko hitsatussa öljynpaluussa vuotoja ja ei tullut läpi. Mutta kun kone saatiin käyntiin öljy kuitenkin tuli läpi  :( oli mukava korjattava paikallaan  :idiot2:

mukavan erikoinen projekti  O0
Väripastaa, vettä ja astianpesuainetta. Kuvittelin että tulis läpi öljyä pienemmästä lävestä, mut eipä sitten taidakaan.
Ei millään viitsis öljyllä testata.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #163 : 11.03.2015, 07:59:16 »
Sinolilla näkis aika hyvin :)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

AUH

  • Vieras
Vs: 940 GLT-4
« Vastaus #164 : 11.03.2015, 13:16:16 »
Polttoöljy on kans hyvää tavaraa vuotojen testaukseen.

 

RallyBaron  Samppasport