RallyBaron  Samppasport

850 T5 nokkien vaihto

  • 13 Vastauksia
  • 7640 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
850 T5 nokkien vaihto
« : 03.10.2013, 14:54:23 »
Tarkotus olis vaihtaa 2.3 T5 koneeseen 2.5 vaparista nokat. Pitääkö mitä ottaa huomioon noiden asennuksen kaa? Ajoitus?
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #1 : 03.10.2013, 15:02:24 »
Lähinnä se, että stefat on hyvin paikoillaan ja et laita liikaa sitä liimaa sinne kopan ja kannen väliin..
Mulla oli aika pitkään kummatkin nokat ajotettu 0 asteeseen, niin alavääntö ei ollut mikään parhain, mutta tehopiikillä lähtikin sit renkaat lyömään tyhjää.  :P
Nykyään on imu myöhäsellä 4 astetta ja pako aikasella 5 astetta niin alavääntöä on huomattavasti enemmän.

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #2 : 03.10.2013, 15:31:23 »
Kiitti  :) Tuota alavääntöö sais kyllä olla. Ja kun on H-profiilin veivit ni pitäs kestääkkin.
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #3 : 04.10.2013, 19:43:56 »
Tarviinkos mie tuohon sit jotku säädettävät nokkapyörät? Vai miten tuo ajoituksen säätö tapahtuu?
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #4 : 04.10.2013, 19:52:28 »
vakio nokkapyörät on säädettävät
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #6 : 27.09.2014, 07:24:46 »
Onko kenelläkään tästä työkalusta 1:1 kuvaa nii vois suoraan printata ja tehdä ite? Jostain ulkomaiselta volvo foorumilta löysin aikoinaan pdf-tiedoston vaa meni vanhan kovalevyn mukana :/

Poissa Tops

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 93
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #7 : 30.10.2014, 14:46:15 »
Joutuuko moottoriohjausta muuttelemaan? Jos tollasen nokkavaihdoksen tekee, niin tehoerojakin varmaan tulee olemaan ja varmaan myös se alavääntö katoaa jonkin verran.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #8 : 30.10.2014, 15:05:25 »
Joutuuko moottoriohjausta muuttelemaan? Jos tollasen nokkavaihdoksen tekee, niin tehoerojakin varmaan tulee olemaan ja varmaan myös se alavääntö katoaa jonkin verran.

Ei nuo niin kaukana vakiosta ole, että merkittävästi vaikuttaisi. Jollain yleismallin lastulla ainakin mulla toimii ihan ok....seokset pysyy siellä missä pitääkin.
Toki se parempi olisi jos saisi "räätälöidyn" lastun....en oo kyl tietoinen, että tekeekö niitä joku Suomessa  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #9 : 10.11.2014, 12:08:03 »
Ostin eilen -96 2,5 vaparin nokat ja mietin, että onko kenelläkään mitään mitattua tietoa, että vaikuttaako kuinka paljon ja millaisella setupilla? Vakiona nyt ei varmaan eroa huomaa vaan esim omassa mitsun 16T ja viikonloppuna tulossa 440 suuttimet, 3" ränni ja lastu. Aiheesta löytyy paljon juttua ulkomailta vaan tähän mennessä yhtään mitattua tulosta ei ole tullut vastaan.

855_T5R

  • Vieras
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #10 : 24.11.2014, 17:47:36 »
mulla oli T-5R glt:n nokat,18T Mitsu, 3"putkisto ja 1.2tais olla paineet ja joku lastu. reilu 500rpm siirty vetoalue ylöspäin ja kyllä se sieltä ylempää parkasi paremmin. vaan ei mitään maatakaatavaa eroa ollut että olisin yö unet menettäny.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #11 : 02.12.2014, 00:21:32 »
Ok. Muistatko yhtään miten olit ajottanut nokat?

855_T5R

  • Vieras
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #12 : 13.12.2014, 12:03:22 »
Ok. Muistatko yhtään miten olit ajottanut nokat?
En sen kummemmin muista ajottaneeni ku merkit kohdalleen ja sitte ykk anturin ja virranjakaja kannen alta puolikuu merkit kohdalleen.

Poissa Paskakuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5 nokkien vaihto
« Vastaus #13 : 05.01.2015, 16:12:55 »
Tulipaha ohimennen nakattua nuo vaparin nokat paikoilleen. Muita osia ei vielä ole paikoilleen, joten kone on muilta osin vakio. Karkeasti laitettu nokkapyörät entisille paikoilleen ku stefat uusin, joten tarkkoja asteita ei ole heittää. Nokkapyörinä meni nuo t5 omat. Aivan aavistuksen verran tuntuisi lähtevän alempaa vetämään ja kone käy tasaisemmin. Tämän havaitsin siitä kun laatikosta kuului aina toisinaan klassista "gear pack rattle" ääntä, joka nyt hävisi käytännössä kokonaan.

 

Ateho  Elekma