Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 250TIC "ATA"

  • 89 Vastauksia
  • 57159 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #45 : 05.05.2013, 11:01:47 »
Vajaa 2000km tullut ajeltua parissa viikossa. Tampereella messuilla käytiin viime viikolla ja eilen katsomassa Classic Motor Shouwta. Lisäksi muuta ajoa eikä aina niin kovin varovasti, mutta kulutus on ollut noin 3litraa piemempi kuin vanhalla koneella vastaavalla käytöllä. Ennen meni 12-15L/100km ja nyt kun laskin niin 10,3L/100km. Lahdessa kun käytiin niin matkanopeus 100-130km/h cruise päällä. Siistillä ajolla menisi varmaan kahdeksalla, täytyypä kokeilla.


Aika moni käviä katsoi autoa, ihmetteli että: "Ai tätä on saanut viissylinterisenäkin." Tai: "Kato 254 ja vielä turbo-malli." -ja jatkoi matkaansa sen kummemmin ihmettelemättä.  Varmaan toistakymmentä vastaavaa kommenttia, isän kanssa naureskeltiin.  ;D


Nämä kiinnosti messukäviöitä melkeimpä yhtä paljon ellei jopa enemmän välillä.

Ensimmäinen remonttikin on tullut tehtyä kun startin vapaakytkin alkoi luistaa. Jos ihminen pääsee kerrankin itse rakentamaan/suunnittelemaan autonsa niin miksi laittaa startti niin ahtaasti... Moottorin huohotusjärjästelmää täytyy vielä muuttaa, kun se näköjään vähän vuotaa ja etsiä koetaulun sisältä kuuluva ääni joka kiusaa maantiellä. Lisäksi nopeusmittari näyttää yli 10%liikaa koska muutin asteikon vastaamaan Turbon mittaristoa. Menisiköhän se sekaisin jos koittaisi kiristää neulan jousta, trippi näyttää kuitenkin oikein. Kaikki muu onkin toiminut odotetusti ja käyttömukavuus ollut ihan eri tasolla kasvaneen alaväännön myötä.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #46 : 05.05.2013, 13:01:11 »

Aika moni käviä katsoi autoa, ihmetteli että: "Ai tätä on saanut viissylinterisenäkin." Tai: "Kato 254 ja vielä turbo-malli." -ja jatkoi matkaansa sen kummemmin ihmettelemättä.  Varmaan toistakymmentä vastaavaa kommenttia, isän kanssa naureskeltiin.  ;D

Kai sanoit että joo, näitä ei oo kovin montaa tuotu Suomeen! :D

Kyllähän tekniikkamuutos on silloin onnistuneesti tehty kun asiaan vihkiytymätön ei edes huomaa muutosta tapahtuneen..
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #47 : 06.05.2013, 16:34:07 »
Mä olen missannut tämän ihan kokonaan, mutta laitetaampa nyt seurantaan.

Komea auto, ja hienosti toteutettu muutos, kuvista katsellessa tosi hyvin sopii se 5:nkin konehuoneeseen. Ei pomppaa silmille minään viritelmänä.

Hieno kanssa toi pohjapanssari. Aika nerokas se huoltoluukku kanssa siinä.  :)

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #48 : 07.05.2013, 09:39:24 »
Kyllä tuli kuolailtua pariinkin otteeseen tätä sielä hot rod & rock show.ssa tampereella. Oli tosiaan vielä hienomman näköinen tuo konehuone paikanpäällä kuin kuvissa. Mahtavaa työn jälkeä  :o S*
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa kauppine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 357
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #49 : 07.05.2013, 18:18:18 »
Tää tuli bongattua Classicissa areenan hiekkaparkis.  :hello:  Todella hieno laite!   :P

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #50 : 07.05.2013, 21:02:58 »
Kyllä tuli kuolailtua pariinkin otteeseen tätä sielä hot rod & rock show.ssa tampereella. Oli tosiaan vielä hienomman näköinen tuo konehuone paikanpäällä kuin kuvissa. Mahtavaa työn jälkeä  :o S*

Tää tuli bongattua Classicissa areenan hiekkaparkis.  :hello:  Todella hieno laite!   :P

Kiitoksia!

Tänään kävin säädättämässä pyöränkulmat. Vaeltelu loppui eikä tuulikaan enään ota, mutta jää puoltamaan vieläkin. Johtunee varmaan renkaista koska saattaa jäädä puoltamaan kumpaankin suuntaan tien kaltevuudesta riippuen. Camberia on molemmin puolin -0*15´joten sitä ei muutettu (Miten lie osunutkin samaksi?) casteria on oikealla vähän enemmän ja auraus säädettiin kohdalleen.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #51 : 14.08.2013, 20:30:24 »
Kesä ajeltu eikä ole ollut ongelmia. Pisin reissu (n.700km) Manamansaloon kerhon kokoontumisajoihin ja muita lyhyempiä työmatkojen lisäksi. Kulutus nousee tosi rajusti matkanopeutta nostettaessa (ja ohitellessa?), mutta vähemmän vie kuin ennen vanhaan. 9-12L/100km vaikkei ajelisi aina hissukseenkaan.

Diskantit laitoin takaisin, jotka aikoinaan otin pois. Asensin ne kattoverhoiluun niin eivät näy, niinkuin koetaulun/ A-pilarin päällä. En tiedä oliko hyötyä vai ei, kun muu järjestelmä on "vakio-osia."

Ilmastointihomma vähän takkuaa, mutta ei sitä kyllä enään tänä kesänä tartte. 960:n kompura  kävisi koneeseen kiinni ja toinen putkikin suoraan kuivaimeen, mutta putket ottaa niin tukevasti koneen korvaan ettei saa paikalleen. 850:n kompura on vähän lyhempi takaosastaan ja 960:n putket taitaa saada siihen kiinni jos vaan kestävät taivuttelua. Onko se hihnapyörän vapaalaakeri vaihdettavissa miten? Ainakin rasvaa tarvitsisi, muuten ehjä kompura.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #52 : 19.08.2013, 23:13:39 »
Tämä on kyllä hieno projekti, kyllä se vaan tuo 5-pyttysen ääni on rouheampi kuin kutvosen :)
Muistan hyvin, kun nuorena miehenä tuli kuunneltua koillismaalla postipaten 5-diisseliä.
Täytyy itsekin laittaa harkintaan, josko ihan vapari vitosen laittaisi johonkin volvoon :)

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2094
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #53 : 20.08.2013, 07:33:38 »
Mihin ne sisäreunat kirraa? Itellä 7,5x16 ET20 eikä ota mihinkään, etutolppaan jää muistaakseni sentin verran rakoa tai vähän vajaa. ???
240 -86 @buildingbrick240

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #54 : 20.08.2013, 20:04:45 »
Mihin ne sisäreunat kirraa? Itellä 7,5x16 ET20 eikä ota mihinkään, etutolppaan jää muistaakseni sentin verran rakoa tai vähän vajaa. ???
Viiden millin ero ET:ssä ilmeisesti riittää ja kun sattui löytymään semmoset contin renkaat missä on kumihuuli suojaamassa vannetta kanttarilta. Renkaankuve hipoi siis etutolppaan, 10mm paksu levikepala varmaan riittäisi. Vanteen välissäkin oli vain pari milliä. Taakse mahtuu huonommin ja koska ajelen hiekkateitä säännöllisesti niin en ottaisi sisälokareita mielellään pois.

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #55 : 20.08.2013, 20:12:58 »
Taisin tänään parkkeerata tän viereen jkl motonetissä. Kaukaa jo katoin että äkkiä lähemmäs kattomaan :) hieno on.

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #56 : 13.09.2013, 17:07:14 »
Ei nyt kovin tärkeä päivitys, mutta laitetaas pari syyskuvaa, kun tuli pestyä auto ja tämän kesän viimeinen vahauskin tehtyä. Lisäksi kohta menee 450tkm rikki.


Omaan silmään paremman näköinen, kun takarenkaat on nyt lähempänä kaarta. Puskuriin liimailin heijastinteipin jokin aika sitten. Tuolle puskurin alusmuoville pitää syksyn aikaan tehdä jotain, kun reunasta on teippi alkanut irrota. Muutenkin se on niin harmaa eikä tahdo pysyä kuin pari viikkoa mustana, kun käsittelee jollain.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #57 : 30.10.2013, 19:25:18 »
Nyt ois pikkuonkelma, mihin en meinaa keksiä ratkaisua. Varashälytin lakkasi toimimasta. Autossa on siis Volvon Quard Alarm 1 Ekana koitin toisella kaukosäätimellä, uusilla pattereilla ja toisella vastaanottimella joka on siinä a-pilarissa. Ovikytkimat ym. testasin myös. Kokeilin ohjelmoida säätimiä uudestaan, mutta siitäkään ei apua. Kaukosäätimistä ei tapahdu mitään vaikka ledi siinä syttyy. Hälytin menee kuitenkin itsestään päälle välillä. Avaimella olen pari päivää käyttänyt ja joka ilta kun oven avaa alkaa vilkut vilkkua... Onneksi siihen on ohjelmoitu 10sek ennen äänitorvea jonka aikana sytytysvirran kytkeminen kuittaa järjestelmän pois. Perjantaina olisi tarkoitus käyttää konttorilla ja laittaa pikkuhiljaa talvisäilöön.

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #58 : 08.11.2013, 20:06:48 »
Tänään tuli taas vuosi ajoaikaa lisää. Katsuri kehui päästöjä ja mainitsi pienestä öljyvuodosta. Tänään oli viimeinen ajopäivä tälle "kesälle". Pesun jälkeen laitan talliin kevättä odottelemaan. Äänieristyksen parantamista olen miettinyt, kun on tullut ajeltua välillä vähän uudemmilla autoilla. Tuulensuhinoille ei varmaan voi tehdä mitään, mutta rengasääniin voisi kait vaikuttaa.

Varashälyttimestä ei ole vikaa löytynyt. Se alkoi toimia normaalisti yhtenä aamuna ja on nyt toiminut joka kerta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7597
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 250TIC "ATA"
« Vastaus #59 : 09.11.2013, 22:13:23 »
Onko ovissa jo lisätiivisteet ikkunankarmin ulkopuolella kuten uudemmissa? Jos ei, niin ne ovat hyvä apu suhinoihin. Muuhun meluun on aika helppo vaikutta StP tai SilentCoat matolla.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy