Kulkukoira  Proturbo

960 Turbo 16

  • 64 Vastauksia
  • 27213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
960 Turbo 16
« : 26.08.2014, 00:35:44 »
Erään foorumilaisen kanssa tehtiin vaihtokauppoja, hän sai 850 R:n ja minä 960:n. Kyseessä siis 1991-mallinen alkuperäinen 960 Turbo, B204FT:llä ja M46:lla. Auto on kokenut jo aiemmin tukun muutoksia ja jonkinlaista ruuvausta on tiedossa myös tulevina aikoina. Mutta niistä lisää sitten kun jotain konkreettista tapahtuu.

Maininnan arvoisia tuunauksia:

Voimalinjassa
-B230FD-lohko öljysumuilla, isolla öljypumpulla, paksuilla kangilla ja venttiilikolotuilla turbomännillä
-Vaparin nokat
-Pottapyörä, turbon asetelma ja deekun jousitettu levy
-M90

Alustassa
-Edessä coiloverit säädettävillä Spaxeilla
-Takana kuormajouset ja Bilstein B6

Ulkona
-Faceliftaus
-Usa-vilkut
-850 R -spoileri

Sisällä
-Facelift-ratti


Kaupantekohetkiä. Azev A -vanteet jäivät myyjälle. Ei raaskinut investoida kun itseltä löytyy jo valmiiksi sopivia vanteita tähän. Ja olihan entisillä vanteilla havaittavissa lievää Kulmamiehen lanseeraamaa nokkamuki-efektiä :juhau: Myös äänentoistolaitteet on purettu pois, haettava ja asennettava joku peruslaadukas soitin ja kovaääniset oviin.


Tilalle laitettiin väliaikaisesti Eikerit, mutta lopullinen ratkaisu on joko Polaris tai Ocean MK18.







Olkoon otsikko nyt sitten B-ryhmän Peugeot 205:ta mukaillen Turbo 16.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2014, 01:02:10 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #1 : 26.08.2014, 06:29:43 »
Noniin, hyvään kotiin pääsi tämä. Mielenkiinnolla jatkoa odotellen. :)
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #2 : 27.08.2014, 14:09:36 »
Maskin ja ajovalojen ilme palautettiin vaaleaksi. Maskista Rubbercompit pois, valojen kehykset oli maalattu tavallisella maalilla joten ne oli maalattava yli. Originaalit kromikehykset jos löytyisi niin paranisi vielä pykälällä. Kenoviiva on toistaiseksi nippusiteillä kiinni, lopullisesti ajattelin kiinnittää sen ruostumattomilla M4-muttereilla. M5 oli turhan väljä kiinnitystappeihin.


Keskikonsoliin asentui facelift-mallin nahkainen kyynärnoja. Vanha kansi ja lokero ruuvaten pois ja uuden sai napsauttaa suoraan paikalleen.


Valmista


Molempien etupenkkien reunat ovat perinteisesti revenneet, otettava joskus penkit ulos ja korjattava nuo. Jos ei sitten satu löytymään nahkapenkkejä tilalle, tosin myös "uusista" penkeistä saisi varmaan korjata saman paikan :D


Vanhojen hifien johdot otettiin pois


Tässä saalis, mukana myös joitakin vielä vanhempien puhelinasennusten ym. virityksien turhia johtoja. Painoa läjällä arviolta 10 kiloa.


Autostudiolta tilasin Pioneerin CD/USB/AUX-soittimen ja oviin 5,25" koaksiaalit.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #3 : 28.08.2014, 00:14:23 »
Soittopeli ja kaiuttimet saapuivat. Perusmallia, mutta riittää mulle. Soittimen otin vihreällä taustavalaistuksella niin on yhtenäinen linja muiden kojelaudan valojen kanssa.




Sinne se sopii niin kuin olisi aina ollut...


Itse soitin asentui alapaikkaan. Yläpuolelle löytyi Motonetistä lisämittaripaneeli, johon tökkäsin varastossa olleen BSR:n ahtopainemittarin. Suunnitelmissa vielä PLX:n laajakaistaseosmittari ja öljynpainemittari. Tuohon ilmastointipaneelin vasemmalle puolelle tyhjään kohtaan voisi laittaa digitaalisen volttimittarin, täytyy tutkia minkälaiset mahdollisuudet moiseen asennukseen olisi. Soitin ei ole tuossa alhaalla ihan optimaalinen, pariin kertaan tuli jo tökättyä rystysellä vaihdetta vaihtaessa. Mutta valinta piti tehdä ja onpahan mittaripaneeli nyt hieman lähempänä näkökenttää.
Kaivoin jemma-nimisestä paikasta 850 T-5R ratin ja suoraanhan se sopii paikalleen.


Sähköantennikin lähti toimimaan. Sille on myös katkaisija ratin oikealla puolella, joskin tarvikemallinen. Täytyy hommata alkuperäinen katkaisin numerolla 1362349, näytti maksavan sinisellä vain reilun kympin verran.


« Viimeksi muokattu: 28.08.2014, 00:16:34 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #4 : 28.08.2014, 00:23:52 »
Taisitki ajella perässä framin kohdalla ;) Oisit tullu juttusille siihen nesteelle :) Siisti pirssi muuten.

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3085
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #5 : 28.08.2014, 00:29:57 »
Aijai kun tää näyttää hyvältä :), onko paljon ajettu kun ei isompia kauneusvirheitä oikein näytä löytyvän mistään. Ollut vissiin edelliselläkin omistajalla hyvällä pidolla.

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #6 : 28.08.2014, 00:39:31 »
Taisitki ajella perässä framin kohdalla ;) Oisit tullu juttusille siihen nesteelle :) Siisti pirssi muuten.
No peijakas, kattoinkin että eikös foorumilla jollakulla ole tuollainen Turbo-farmari, ei vaan tullut mieleen että kenellä :D

Aijai kun tää näyttää hyvältä :), onko paljon ajettu kun ei isompia kauneusvirheitä oikein näytä löytyvän mistään. Ollut vissiin edelliselläkin omistajalla hyvällä pidolla.
Vajaa 216000 mittarissa ja onhan tuo siistissä kunnossa joten voi pitää paikkansakin. Tuulilasi on vuosiluvun perusteella tehtaan paapan peruja eikä sekään vaikuta ihan sysihuonolta, tosin en ole vielä ajanut kunnon vasta-aurinkoon... ??? Maalattuhan tuo on kokonaan faceliftauksen yhteydessä. Mikään näyttelymaalaus se ei ole, jos täydellisen haluaisi niin olisi maalattava uusiksi. Voi olla ettei sellaiseen tule lähdettyä. Takaspoilerissa on kylläkin niin pahasti halkeillut lakkapinta että se täytyy maalata.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2014, 00:42:46 kirjoittanut Kisko »
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #7 : 28.08.2014, 06:39:19 »
Unohdin tosiaan siitä antennin katkaisijasta mainitu, mutta hyvä että löysit.  :D
Hyvännäköistä puuhastelua, anna soida vaan... O0
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #8 : 09.09.2014, 01:15:59 »
Sellaista ominaisuutta on viime aikoina ollut että ajoittain joutokäynti on jäänyt kantamaan akselille 1000-2000 rpm. Kaasupoljinta näpäyttämällä käynti on laskenut normaalitasolle. Epäilin että joutokäyntiventtiilissä olisi jotain monkaa ja venttiili jumittaisi sen johdosta. Tänään oire voimistui ja kierrosten palauttaminen normaalitasolle vaati sellaista kikkailua kaasun kanssa, että päätin ottaa kaasuläpän käteen. Asia oli kuten ounastelin, eli kaasuläpän ruuvit löysällä. Läppä kun pääsi liikkumaan akselilla niin se jäi usein kanittamaan niin että läpän ja kotelon seinämien väliin jäi isoja rakoja. Ei muuta kuin läpän asettelu oikeaan kohtaan ja ruuvien kirraus, taas toimii hienosti.

Mitähän muuta. Kaikkea pientä siistimistä, pyöränmuttereita on uusittu ja S90 R -merkit poistettu takaluukusta. Pelkkä S90 olisi ehkä vielä menetellyt mutta se jäi liian keskelle joten olisi näyttänyt typerältä. Merkkien "haamut" pitää vielä kiillottaa pois, saa nähdä innostunko laittamaan tilalle jotain 960-henkistä ratkaisua. Varastosta löytyi vanha 740 Turbon ilmasuodatinkotelo, joka on nähdäkseni IMM:n liitosputkea lukuunottamatta samanlainen kuin tässä alun perin. IMMin kiinnitystä varten tilasin Motonetistä silikonisupisteen, jahka se saapuu niin saa asentaa kotelon paikallensa.

Takarenkaat ovat kuluneet ihmeen nopeaan tahtiin, lienevätkö pyöränkulmat viturallaan tai jotain...  :juhau:
No ehkä ei, mutta jotain tutkimisen aihetta takaripustuksissa on. Peräpää tahtoo kiihdytyksissä kammeta häiritsevästi sivulle vaikka pyörät eivät sutisikaan, varmastikin joku pusla väljänä.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #9 : 09.09.2014, 10:30:22 »
Taisinpa nähdä tämän viime viikon loppupuoliskolla Lidlin valoristeyksessä. Olit menossa risteyksen yli poliisiaseman suuntaan ja odotit valoissa toisena, kun itse käännyin poliisiasemalta päin Ylistaron suuntaan tummanpunasella kasipätkällä. Aivan kunnolla ei nähny ku V70 peitti ikävästi näkymän, mutta sen verran pilkotti samankaltanen leveä, matala ja tumma ysisatkun keula, ettei se kai voi olla kuin tämä.

Oli tai ei niin on tämä vaan hieno laitos kaikin puolin  8)
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #10 : 06.10.2014, 00:47:35 »
Taisinpa nähdä tämän viime viikon loppupuoliskolla Lidlin valoristeyksessä. Olit menossa risteyksen yli poliisiaseman suuntaan ja odotit valoissa toisena, kun itse käännyin poliisiasemalta päin Ylistaron suuntaan tummanpunasella kasipätkällä. Aivan kunnolla ei nähny ku V70 peitti ikävästi näkymän, mutta sen verran pilkotti samankaltanen leveä, matala ja tumma ysisatkun keula, ettei se kai voi olla kuin tämä.
Myöhäinen kuittaus, mutta näinhän se oli :D

Autolle ei ole mitään mullistavaa tapahtunut, aikaa mennyt työntouhuissa... Polariksille hommasin uudet 215/45 renkaat ja laitoin alle. Maskin suhteen mentiin hieman takaisin päin, kromipinta kun ei ollut paras mahdollinen. Kokeilin maalata kehyksen hopealla, vähän kuin S60/V70 R:ssä, ja rivat lähellä korinväriä olevalla harmaalla. Ei mikään ihan kamalan näköinen, olkoon toistaiseksi noin.









242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #11 : 06.10.2014, 06:36:56 »
Miten se näyttää heti paljon paremmalta kun otteessa lukee jonkun muun nimi? ???
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #12 : 08.11.2014, 20:57:07 »
Miten se näyttää heti paljon paremmalta kun otteessa lukee jonkun muun nimi? ???
Miltäs nyt näyttää...
Ei ainakaan omasta mielestä mikään ihan susiruma :)







Sivuhelmathan se vaatii vielä.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6367
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #13 : 08.11.2014, 21:09:39 »
Miltäs nyt näyttää...

Zibloona kertaa paremmalta, mitä niillä nokkamukiefektin tuovilla eripari vanteilla O0

Vielä kun laitat tavalliset vilkut ja otat nuo hirvitarrat pois... :)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 960 Turbo 16
« Vastaus #14 : 08.11.2014, 22:37:03 »
 S*
Meinaatko laittaa 960 orggishelmat vai jotain sexympää kuten vaikkapa dyrat?

 

Kulkukoira  Proturbo