0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Täh Et kai sää nyt kemppiä siitä ole tekemässä?
vastapainon jumiin hitsaamisesta
Tuo vastapaino on helppo hitsata napilla kiinni. perän kansi auki ja pyörittellee perää ja toisella puolella siinä murikassa on aukko josta näkee ne tasauspyörästön rattaat ja toisella puolella on se lukkohässäkkä ja se vastapaino on siinä keskellä isoin osa.. painaa vaan sen painon kunnolla sinne sisään päin ja hitsinapilla kiinni.se paino siinä kääntyy ulospäin perästä keskipakoisvoiman ansiosta ja ottaa sen lukon pois päältä.
Juup, mutta mites se jumiin hitsaus?
Itse hitsasin sen vastapainon kiinni ja lukon toiminnasta tuli pelottava. Asfaltilla piti kyllä ykkös vaihteella oikein kivasti, mutta mutkassa kakkosella kaasupohjassa kerkes kone kiertää rajottimelle ennenku lukko pamahti päälle. Tuli aika hassuja sladeja.
Juuh, pitää ottaa paino pois. enkä minä sitä ollut hitsaamassakaan kiinni, näin vain, että kaveri teki niin omaansa.. josta tarina tässä.Jumalan siunausta.
Hyvä lukko ehkä juuri siihen mihin se on tarkoitettu
Tuo lukko on vaan ärsyttävän hidas niinkuin Lankku tuolla sanoikin jo. Saa kaasulla härnätä et lähtee piirtää kahdella edes vähän mukavammin, kuin isoilla kierroksilla ja Pam- vehkeet linkkuun. tosin itsellä toimii esim soralla oikein mukavasti. Hyvä lukko ehkä juuri siihen mihin se on tarkoitettu
Jos rasvat on oikeat ja lukko on kunnossa niin ei sitä tarvitse yhtään härnätä.
Tuo lukkohan nimenomaan vaatii toisen pyörän sutimisen, ennen kuin menee lukkoon. Tästä syystä on mielestäni talviliukkailla tavattoman ärsyttävä kapistus. Omasta autosta otin pois moisen keksinnön ja laitoin tavallisen Danan kitkalukon.