Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo 760 GLE '88

  • 927 Vastauksia
  • 255956 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #570 : 26.06.2013, 22:56:21 »
Jepjepjooo, kovaa ajua tullu vaan harrastettua viime aikoina :) n.2500-3000km remontista menny eikä vielä ainakaa pakoputken lisäksi oo pahemmin ollu ongelmia näkyvissä. (nyt pitää mennä puita koputtelemaan, kopkop)

Autoo on pesty ja kylällä on pyöritty, ryypätty ja rellestetty :D
Tänään kuitenkin vaihdoin moottoriin ölpät+suodattimen, sitä tuttua ja turvallista toyotan 10w-40 öljyä uppos moottoriin.

Pakoputken viimeistä liitosta myös fiksailin, se kun on nyt taas viime aikoina ruennut irtoilemaan. Pistin sinne väliin spray-tölkistä leikellyn holkin ja kiristin hampaat irvessä klemmarin kiinni. Myös vaimentimelle tartteis saada kunnollinen panta tuon reikäraudasta tehdyn tilalle.

Samalla tutkin myös kun ,varsinkin ikkunat auki, ajaessa kuskinpuolelta edestä kuuluu usein kolinaa/räminää ja äänen lähteeksi paljastui kuskinpuolen etujarrusatulan liukutapit. Täytyy koittaa laittaa sinne Toyotan jäykkää rasvaa mitä noihin Avensiksiin ynnä muihin kolisijoihin kuuluu tunkea ja vängätä meisselillä satulaa liukuja kiristäessä. Jos ei helpotu, niin kai se täytyy investoida uudet tapitkin levyjen ja palojen kans.

Parin viikon takaisia fotoja parit kipaleet vielä..


Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #571 : 27.06.2013, 00:11:27 »
Kaunis, mut madalla se  ;)
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #572 : 27.06.2013, 16:40:07 »
Tartteis madaltaa juu..
 Perää pystyis tiputtamaan abaut pari-kolme senttiä tuosta kuvasta, sitten on vetari vasten tukivartta.. Tartteis vaan keksiä ne jouset sinne jostain. Oli muuten taas vähän haukkaillu palasta tukivarresta tuo vetoakseli, kohta ne varmaan katkee ;D Onpahan sitten hyvä syy teettää/tehdä uudet.
Keulassahan varaa olis laskee, kunhan kaaria hierois ja sitä peltistä sisälokaria leikkais. Tai sitten ostas jotku kunnon spekseillä olevat vanteet noiden sirkkelinterien tilalle joissa ET on miinus kuusmiljoonaa :D

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #573 : 29.06.2013, 03:54:23 »
vanteet kaipaa kromia

Poissa Teeviis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 199
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #574 : 16.08.2013, 16:21:03 »
Onkos tälle tapahtunu nyt kummempia lähiaikoina?  :)
Exät: STW 850 2.5 20V, 240 -87 B200K+M47, 240 -87 B200K+M45, 240 D24tic
V70 -00 2.4 "Bassovolvo II"
Nykyiset: V70 2.4D -10, V70 2.5TDI -98

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #575 : 18.08.2013, 22:45:11 »
Eipä suuria, pesty ja ajettu vaan.

Tänä viikonloppuna tosin pesin kunnolla ja vahasin tuolla Colliniten 476s:llä pirssin.
Samaan syssyyn vaihdoin vänkärinpuolellekkin samanlaisen ajovalon kuin kuskillakin on. Uuden lasin kera tietty.
Myös äänenvaimentajan kiinnityspanta tuli ostettua/modattua tuonne paikalleen. Aihio oli joku ooppelin panta jota piti lyhentää ja kumilenkkien koukkuja taivutella. Nyt ei putki enää kolise akseliin taikka koriin. Toivotaan että se pirun irtoileva liitoskin alkais pysymään paikallaan, kun on koko putkisto asiallisesti kiinnitetty.

Jospa tuota sais jotain kuvia räpsittyä alkuviikosta.
Torstaina aamusta pitääkin sitten lähtee köröttelemään kohti Porin Yyteriä. Pikkusen jännittää miten toi rottelo sen n.1000km lenkin kestää :D

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #576 : 12.12.2013, 15:31:57 »
Jooooo, nostellaampas tätäkin välistä. Näköjään vähän unohtunu. :-[

Porissa tuli tosiaan käytyä ja ihme ja kumma tämäkin rottelo se vaan koko reissun moitteitta kesti.
Hieman meinas olla raapimisongelmaa, ei voinu tankata tankkia täyteen ja suurinosa tavaroista lastattiin kaverin jo valmiiksi täpötäyteen bemariin. Myös yksi kolmesta matkustajasta piti tunkea bemarin penkille :D
Keskikulutus ol reissulla noin 9-11l mikä on mielestäni todella hyvin. Ottaen huomioon, että jokaseen kuoppaan yms joutu hidastamaan pirusti ja taas urku auki kohti seuraavaa ::)



Reissun jälkeen lopahti mielenkiinto tätä autoo kohtaan aivan totaalisesti, kerran taisin autolla käydä kruisailemassa tuon jälkeen. Sitten se seisoikin vanhempieni pihassa pari kuukautta, kunnes muistin että leima meni umpeen..
Auto isän työpaikalle eräs perjantai, ja eikun taistelemaan autoo korkeammaksi. Eteen tuli uudet iskarit Motonetistä, muuten kaikki oli samaa kuin edelliselläkin leimalla.
Samalla tuli huomattua että kattoluukku vuotaa ihan norona tuota vettä sisään...

Ja sitten alko moottorikin temppuamaan, ei nimittäin lähtenyt millään pyörimään ja paukutti startatessa välillä putkeen ja välillä putsariin. Sunnuntaina ei sitten enää jaksanut perehtyä ja eikun auto pihalle seisomaan ja aamulla pakkasesta laakista käyntiin.
Illalla menin sitten ajamaan jarruja dynoon ja ottamaan pakokaasuja.
Auto pelasi normaalisti siihen asti, kunnes ajoin hallin lämpöön ja odottelin pakokaasutesterin lämpeämistä. Juuri kun testeri valmis, auto tottakai sammui ja ei kirveelläkään käyntiin..
Kaikenmaailman päänraapimisen jälkeen viimeisenä jakajan koppa auki ja sehän oli ihan kosteena :-[
Eikun kuivaus ja auto pelaa niinkuin pitääkin.

Seuraavana aamuna leimalle ja leimahan sieltä napsahti. Sanomista tuli, kun tuo putki vähän hakkaa pohjaan välillä..

Tällä hetkellä auto on Sonkajärvellä pajalla. Autoon tilasin Volvolta uuden tuulilasin. Perjantaina lähden irroittelemaan ikkunaa, sen jälkeen pitää se kattopahvi purkaa irti ja rueta verhoilemaan. Kattoluukkukin tartteis saada pitämään vettä myös.
Tästä lisää perjantaina kuvien kera.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja sitten tuossa syksyllä tuli mahdoton autokuume ja kamala hinku saada alle 745 tai 945 deekulla.. Tuntuvat olevan jossain määrin kovassa muodissa, kun ei ollut paljoa sopivia yksilöitä myynnissä. Ja paskasta olisi pitänyt maksaa liikaa.
Pikkuveljet menivät sitten ostamaan Jämsän O.K. Autolta koko kesän myynnissä olleen 745 Volvon D24TIC+zf4hp22 paketilla varustettuna. Tästähän piti rueta sitten kauppaa vääntämään ja kohtuu hintaan auto loppujen lopuksi omistajaa vaihtoi.
Leimalle piti uusia sisempi ja ulompi raidetangonpää oikealle.

Autolla ajettu n.645tkm tällä hetkellä. (ostettaessa 639tkm) Parissa kuukaudessa siis n.6tkm ajettu tuolla ilman isompia murheita.
Koneesta on ahtoja nostettu ja ne on tällä hetkellä n.0,8-0,9bar. Ahtojen lisäksi ahdonalaisen karaa on jonkun edellisen omistajan toimesta rälläköity aika reilusti. Perussyöttöäkin on hieman lisätty, joutaisi vähän käännellä lisää.
Pakoputken virkaa toimittaa Bilteman osista kasattu 2,5" rööri yhdellä läpivirtaavalla vaimentajalla. Varmaan 3"Dp tulee lähiaikoina.


Vakioratin heitin kuikkaan ja asensin tommosen kiinanrimpulan mokkaratin jotta tämmöselle hujopillekkin olis hyvä ajoasento. Jotain paremmin tukevaa jakkaraakin on suunnitteilla.
Uusi soitinkin olisi, kun vain jaksaisi asennella paikalleen...'


Tämänkin auton liikkeistä tulen päivittelemään tähän samaan topikkiin jos vain muistan..

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #577 : 16.12.2013, 13:35:42 »
Viikonloppuna tuli tosiaan irroteltua tuo tuulilasi tuosta 760:stä ja purettua hieman noita pilareiden paneeleita yms härpäkkeitä jotka kattopahvia tuolla paikallansa pitävät.

Tämäkään ei voinut mennä ihan niinkuin siinä yhdessä ruotsinkielisessä askarteluohjelmassa..
Perjantaina joskus illasta menin alottelemaan, sain listat ehjänä irti mutta kiinnikkeitä rikoin kuitenkin. ::)
En tiedä oliko tuo tuulilasiliima jotain possumassaa vaiko onko tuo Volvon originaali noin kovaa. Tai sitten olen laiskistunut. Nimittäin perjantaina en saanut, kuin toisen puolen pystysivun melkein kokonaan leikattua kunnes alkoi tökkimään oikein urakalla.
Noh, hanskat tiskiin ja eikun kotiin mököttämään.
Lauantaina uusi yritys, nyt varauduin ottamalla mukaan hieman viron tulijaisia ja hommahan lähti rullaamaan ihan uudella tavalla :D Homma rullasi vauhdilla ja kunnolla siihen asti kunnes aloitettiin kaverin kans alareunaa leikkaamaan "langalla" poikki. Tottakai se katkesti hieman puolen välin jälkeen, eikä minulla ollut vaihtolankaakaan mukana.
Vielä sitten sunnuntaina hieman rapulaisena piti lähtee nyhtämään se pikkupätkä irti tyttökaverin kans. Tämä sujui melko ongelmitta ja vihdoin ja viimein saatiin lasi nostettua irti :D



Hieman ruosteenalkuakin tuolta löytyi, mutta pitää hioa pellille ja primerillä vaan korjailla. Jos nyt ei innostu ostamaan sävytettyä spray-maalia, mutta en usko koska se ei tuolta minnekkään näy.





Tänään käyn vuolemassa noi liiat liimat tuosta korista irti ja koitan josko se kattopahvikin sieltä rupeis irtoilemaan pikkuhiljaa.

Loppuun vielä yksi yleisilmekuva autosta

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #578 : 16.12.2013, 22:59:26 »
Tänään kävin vuolemassa ylimääräisiä liimoja pois, vielä pitää vähän siistiä kuitenkin.

Myös kattopahvi tuli irrotettua autosta tuosta tuulilasin aukosta. Homma onnistui yksinäänkin ihan mainiosti, pahvi säilyi täysin ehjänä.

Yhden muovinpalan sain kahtia ja tottakai katkaisin sen autom.ilmastoinnin anturin letkulähdön >:( Täytyy siihen jotain patenttia kehitellä, kun tarkotus olis joskus se kylmästöintikin saada pelaamaan.

Huomenna ajattelin jos saisin vaikka kattoluukun purettua pois autosta ja tyttöystävä meinas saada verhoiltua tuon itse kattopahvin. Kiillon Tixo-kontaktiliima on varmaan ihan käypästä tavaraa tähän?

Loppuun sitten kuvapläjäys..





Pari ruosteenalkua lisää :(








Noille täytyy näyttää hieman somalintukka- ja/tai teräsharjalaikkaa ja primeriä. Saapi luvan välttää semmoisenaan.

Lasin reikä tuli teipattua umpeen, jos joku tallikaveri sattuu vaikka autoonsa pesemään tms. Ja eipähän hiontapöly yms mene niin hyvästi autoon sisälle.




Huomenna lisää höpinää ja kuvasaastettakin varmasti.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #579 : 17.12.2013, 00:04:34 »
Tuohan näyttäisi ettei tuosta ylhäältä keskeltä ole enään ollut lasi kiinni kun ruostunut sisälle asti, varmaan siitäkin tullut vettä sisälle?

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #580 : 17.12.2013, 11:43:27 »
Niin se vähän näyttää, mutta ei kyllä mun mielestä mistään tuolta noin edestä sitä vettä tullut sisälle. Mutta eihän sitä varmaksi pysty sanomaan..
Pitää vaan koittaa säätää toi kattoluukku kunnolla kohdilleen ja tutkia että kaikki noi vedenpoisto putket olisi varmasti auki.

Kun siitä jostain kattoluukun sähkömoottorin kohdilta se aina vettä ruikki sisään, ainoastaan kun kurvasi kunnolla oikeaan. Mutta tosiaan, kun auto seisoi pihalla sen pari kk, niin sitten auton sulaessa se työnti sitä vettä kunnolla sisään ihan auton seistessä.
Mutta sitten taas, kun ajoin auton tallille, se oli taas lumen peitossa jne mutta ei kuitenkaan tallilla enää tiputellut vettä sisään..
Menee henkimaailman hommiks :D
« Viimeksi muokattu: 17.12.2013, 11:48:44 kirjoittanut Sawo »

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #581 : 17.12.2013, 20:16:56 »
Joopa, tänään oli siis tarkoitus saada pahviin vähän jo verhoilua kiinnikkin mutta paskanmarjat. Vanha kangas saatiin irti, (yllätys yllätys, se kun ei juuri mistään enää kiinni ollutkaan) ja vanha vaahtomuoviroska rapsuteltua pois.
Teräsharja, hiomapaperi ja joku fileerausveitsi oli parhaat vehkeet tähän puuhaan, mitä tuolta porukoilta löysin.
Aivan kaikki ei lähtenyt irti ja hieman jo mielenkiintokin loppui kolmen tunnin rapsuttelun jälkeen :D

Tässä homma vielä hiukan kesken


Ja tähän lopetettiin tänään


Hieman siinä vielä tuota vanhaa vaahtomuoviakin on, mutta en usko että noi pienen pienet täplät siellä täällä mitään haittaa?
Tuosta syvennyksestä sitä on ilmeisesti joskus koitettu liimailla tai jotain, koska siinä tuommosta omituista kökköä on.. Se ei lähde, muutenkuin vuolemalla tuota pahvia hieman..

Huomenna aamusta/aamupäivällä tarkotus olis saada pahvi liimattua ja sitten joskus illemmalla menen tallille purkamaan tuon kattoluukkuhärdellin kokonaisuudessaan irti ja sittenkait se pitäis saada palasiksi, verhoiltua ja vielä kasattua takaisin toimintaan.. Saas nähdä kuinka minun käy..
Tyttöystävä siis verhoilee tuon itse pahvin ja mulle jää tuo kattoluukun kans tappelu, koska hän lähtee jouluksi vanhempiensa luo ja kova olis yritys saada pahvit sun muut rojut ennen joulua tuonne paikoilleen...

Siinä sivussa pitäs selvitellä mistä se kusee vedet sisään yms muuta kivaa. Tarkotus olis myös noi kattovalot päivitellä ledeiksi remontin yhteydessä, vihdoin ja viimein :D P.S Saa tätä kommentoidakin, niin ei mene pelkäksi yksinpuheluksi.

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #582 : 17.12.2013, 20:30:43 »
Mitäs muuta sulla on suunnitteilla seuraavaa ajokautta ajatellen? Hienosti istuu nuo veten pyörät :)

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #583 : 17.12.2013, 20:45:17 »
Ei varmaan mitään suurempia, koska valtio haittaa harrastusta tammikuun alusta alkaen.

Vanteet tuskin vaihtuu, kumit ehkä vaihdan matalempiin, nykyiset on 195/50 ja 195/45 ajattelin laittaa. Jos vähän tuota raapimista helpottais ja sais madallettua lisää.
Maalata ne pitäis, mutta ei ehkä aika ja mielenkiinto riitä. Katsoo nyt.

Kaikenmaailman pikkusipistelyä, kuten takaspoilerin maalaus, kaiuttimet takaoviin, eteen 2-erillissarja+pikkukoaksiilit tai sitten hinnat alkaen 3-tie erillissarja. Myös subille pitäis tehdä siistimpi kotelo, jotta konttiin mahtuisi viikonlopun makkarat ja kaljat :D

Ja katsuri oli löytäny pientä reijän alkua etupyöräkoteloista, hitsaushommiakin on tiedossa siis.

Lähinnä vaan siis pikkuparanteluja ja kausihuoltoa tuon kattopahvirevohkan lisäksi. Kattoo sitten keväällä onko sitä saatu aikaseks yhtään mitään noista.. ::)

Poissa Cyklowni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
Vs: Volvo 760 GLE '88
« Vastaus #584 : 17.12.2013, 20:56:32 »
Siinähän sitä jo on, ei oo ainakaan liiaksi hommaa, pysyy motivaatio ylhäällä :)

Väri kumminkin pysyy vanteissa samana jos alat maalaamaan?

 

Proturbo  Autodiagnoosi