Proturbo  Autodiagnoosi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886519 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1650 : 06.09.2014, 14:14:28 »
Komppia. Vakiomittaiset lesjöt ja 225/40R18 on edestä ihan hirveä maasturi.
Tuossa saa jo kääntää lokareita, ei meinaan mahdu edes laikkaamattomilla lesjöillä.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1651 : 06.09.2014, 16:45:10 »
Tuossa saa jo kääntää lokareita, ei meinaan mahdu edes laikkaamattomilla lesjöillä.

Super DTM vanteilla (8,5" ET13) ei ainakaan itsellä ottanut kuin hieman sisäloksuun kiinni isommassa heitossa. Itse lokasuojaan ei ottanut vaikka läheltä kylläkin meni.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1652 : 06.09.2014, 17:32:46 »
Sisälokarit pois ja naputtelee kantin nätisti nippuun. Tai sit vaan ostaa suosiolla kapeemmat renkaat.
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1653 : 07.09.2014, 03:41:08 »
225/40R18 on edestä ihan hirveä maasturi.

Ylipäätään tuommoisella rengastuksella 7/9 on hirveä maasturi.

Kumit rapsuttelee kaariin ja silti on tyyliin 20cm maavara.  :facepalm:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1654 : 14.09.2014, 12:21:48 »
Tuli itse myös tehtyä etutolpat tohon omaan pirssiin.

Mätänetistä Audi 80 kaasut 30e kpl. Patruuna 6cm lyhkäsempi kun orkkis.



Eli orkkis tolpasta kylmän viileesti 6cm rälläkällä pois.



Tuossa sitten hitsattuna kierreholkit, jotka istutettiin sinne hiomalla tolppaa lamellilaikalla hieman.



Ensi viikolla pitää hakea mamasanilta jouset noille. Vielä vähän auki että ostanko camber säädettävät yläpäät noille vai mennäänkö orkkiksilla.

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1655 : 14.09.2014, 13:00:29 »
Komeeta jälkeä, RäSät  S*

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1656 : 14.09.2014, 22:37:21 »
Innostuit kans tekeen coilitolpat, hyvää jälkee. Teet itte camber-säädön ylös  :pomo:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1657 : 15.09.2014, 18:10:58 »
Juu tuli ite tehtyä kun on suhteellisen helppo projekti jos on vaan vehkeet. Jouset tuli noille haettua myös tänään mallia 200mm/12kg sekä tynnyrin malliset takajouset ostin, mutta ei niistä sen enempää kun ulkoisesti näyttää siltä kun olis liian lyhyet. :-\ Kai niitä on sovitettava silti joku päivä. BC-Racingin camber yläpäät laitoin myös tilaukseen kun oli niin halvat. Yläpäät kun saapuvat niin toivottavasti hetipikimiten pääsen eroon tosta kallistelevasta laivasta. :D

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1658 : 16.09.2014, 17:20:04 »
Meinaatko, että nuo audin iskarit on sitten tarpeaksi jäykät?  Säädettävät saisi minusta olla nekin.  ::)


Mikä oli halpa hinta bc racingin yläpäistä?   :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1659 : 16.09.2014, 21:24:57 »
Säädettävät iskarit olisi varmasti paremmat kuin nuo audin omat, mutta nyt kokeillaan näillä. Yläpäät oli 150e pari, mikä ei ole omasta mielestä paljoa.
 Taakse tarvisi jotkut jämäkät, orkkiksia lyhkäsemmät iskarit ja mielellään mallia hyvät ja halvat. Ei varmaan tuohon yhtälöön ole sellaisia olemassakaan? :D Onko porukka soveltanu jonkun muun auton iskareita taakse, jotka olisi aikalailla bolt-on?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1660 : 17.09.2014, 08:57:39 »
Säädettävät iskarit olisi varmasti paremmat kuin nuo audin omat, mutta nyt kokeillaan näillä. Yläpäät oli 150e pari, mikä ei ole omasta mielestä paljoa.
 Taakse tarvisi jotkut jämäkät, orkkiksia lyhkäsemmät iskarit ja mielellään mallia hyvät ja halvat. Ei varmaan tuohon yhtälöön ole sellaisia olemassakaan? :D Onko porukka soveltanu jonkun muun auton iskareita taakse, jotka olisi aikalailla bolt-on?

200-sarjalaisen on vähän lyhyemmät....oliskohan ollu pari-kolme senttiä  ???
Juuri sattui silmiin markkinapaikalta ilmoitus
« Viimeksi muokattu: 17.09.2014, 09:00:27 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa honkala motors

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1661 : 18.09.2014, 20:23:40 »
Ite olen suunnitellu samanlaista hommaa 960 farkkuun, kun ei oikein ole saatavilla eteen minkäänlaisia jousia. Toki löytyy mutta pitäsi löytyä myös paksu lompsa:=)

Poissa Rokkendaali

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1662 : 21.09.2014, 01:38:24 »
Tuli itse myös tehtyä etutolpat tohon omaan pirssiin.
Sitten kun tolpat on valmiit ja auton alla niin pistä jotain tarinaa mimmonen on ajaa ja kuinka tonttiin saa? Ja mistäs muuten hommasit kierreholkit?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1663 : 21.09.2014, 09:14:04 »
Sitten kun tolpat on valmiit ja auton alla niin pistä jotain tarinaa mimmonen on ajaa ja kuinka tonttiin saa? Ja mistäs muuten hommasit kierreholkit?
Itsellä kun oli tuollaiset kierreholkeista tehdyt etutolpat niin olin kyllä kaikkea muuta kuin tyytyväinen. Kaksilla eri iskareilla kokeilin ja molemmilla oli ihan järkyttävän pintakova. Nitisee ja narisee joustaessaan ja kääntyessä. Ehkä mulla oli sitten vaan huonot yksilöt mutta jos ne kaikki on tuommosia niin en kyllä voi suositella.

Matalaksihan sen kyllä sai mutta ajettavuus oli ihan perseestä verrattuna madallusjousiin ja bilsteineihin.
« Viimeksi muokattu: 21.09.2014, 09:15:46 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1664 : 21.09.2014, 10:41:02 »
Kierreholkit tulli björk motorsportilta. Haen tässä vaan mahdollista säätää auton tonttiin, enkä hyviä ajo ominaisuuksia. Yläpäät tulee joskus viikon päästä, sen jälkee tolpat alle ja alas.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron