Futurez  Kulkukoira

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 886336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 11 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1560 : 02.06.2014, 23:24:32 »
Hyvä kuulla että oli toimiva ratkaisu!  :D mites muilla? Ja mistä ostit nuo iskarit?  :)

Sedanin taka-akselilla oli jossain vaiheessa noi kybin excel-g pumput laikattujen vakiojousten kanssa.
Ihan toimivalta setiltä vaikutti, ehkä vähän mukavuus painotteinen mutta ei liian löysä.
Paikallisesta Fixus-liikkeestä ainakin löytyy.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1561 : 03.06.2014, 08:45:48 »
Terve taas! Miten on, onko porukalla kokemuksia noista KYB:in tai Sachsin kaasuiskareista? Tuoteselosteen mukaan pitäisi olla hieman jäykemmät ja "laadukkaammat" kuin alkuperäiset, mutta miten on toimivatko hyvin, jäykistävätkö kulkua? Mielessä olisi laittaa jommat kummat iskarit ja madallusjouset niiden seuraksi, mutta mietityttää noiden iskareiden laatu/toimivuus? Hinnaltaan olisivat melko houkuttelevat verrattuna esimerkiksi, bilsteineihin  :pomo:
Jos vanhoihin lutkuihin vakioiskareihin vertaa niin kylähän ne toimii, mutta kun vaihdat  niiden tilalle vaikkapa Bilsteinin sportit niin tuntuu kuin ei olisi iskareita aiemmin ollutkaan.
Painivat vähän eriluokissa. Taakse kannattaa ainakin panostaa jos yhtään aiot mitään kuormaa kuljettaa.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1562 : 03.06.2014, 09:08:36 »
Jees. No tuo on varmaan kyllä totta, perähän se aina lyssähtää alas. Toinen vaihtoehto on nuo bilsteinit b8 tai b6 sportit. Nuo bilsteinit vaan sen verran arvokkaammat heti :-[
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1563 : 03.06.2014, 15:39:45 »
Eihän noi kybit nyt mitkään huiput olekkaan, mutta ihan hyvä budjettiratkaisu. Tossa nykysessä ysissä on iskareina koni sportit, niin onhan niissä "pieni" ero noihin normi iskareihin.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa Pate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • Volvo Racing Club Finland
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1564 : 03.06.2014, 20:17:48 »
Katsoin auton mukana tulleista kuiteista, että konit maksaneet vuonna 2009 770e kierros.
Volvo 945 -98 b230fk+aw71l
Varaosa 745 -90

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1565 : 03.06.2014, 22:10:48 »
mulla on 2satkussa edessä kybit korotetulla kaasunpaineella, ja takana bilsteinit. viimekesänä oli kuormajousien, ja dieselin etujousien kanssa tosi jämäkkä ajettava. 9satkussa taasen mulla on vakiojouset sopivasti laikattuna, edessä bilsteinin b6 ja takana jotkut motonetin kaasut. normaaliajossa ihan hyvän ja jämäkän tuntunen, ei mielestäni liian kova ainakaan noilla seteillä. tietty 200 ja 900 ihan eri autoja, mutta ei mun mielestä oo noi kybit yhtään hassummat  :)

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1566 : 03.06.2014, 23:17:26 »
Mitäs nuo konit maksaa? Ja mitenköhän nuo bilsteinin b6 sportit taas toimivat verrattuna b8eihin? Ristus tätä valinnan vaikeutta hyvä alusta olisi kiva saada mutta ei malta siihen mitään uskomattomia rahoja tuhlata :-[

Ebayn kautta saksasta konit, vähän alta 500€ kierros maksoi neljä vuotta sitten.
Aika samoissa hinnoissa edelleen.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1567 : 04.06.2014, 22:18:10 »
Moi!

Mikä olisi hyvä ja halpa ratkaisu kun haluaisin saada autoa vähän matalammaksi ja jäykemmäksi?


 :D


Eli niinku meinasin että pitäisikö tätä topicia siivota, paljon?  Yli sata sivua, joissa on ehkä parikymmentä sivua asiaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1568 : 04.06.2014, 22:29:24 »
Moi!

Mikä olisi hyvä ja halpa ratkaisu kun haluaisin saada autoa vähän matalammaksi ja jäykemmäksi?


 :D


Eli niinku meinasin että pitäisikö tätä topicia siivota, paljon?  Yli sata sivua, joissa on ehkä parikymmentä sivua asiaa.
Et pysty esittämään tämän porukan seassa niin kuupoa että se erottuisi joukosta sen vertaa että se tajuttaisiin sarkasmiksi. Pahoitteluni, hauska yritys kylläkin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Mr.eikka

  • Hinnastomies
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 611
  • Aina säheltämässä sitä sun tätä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1569 : 18.06.2014, 16:51:33 »
Kysympäs täällä, että onko mitään hyötyä laittaa sedani seiskaan ilmaiskareita taakse?
Tässä piti olla linkki autoni projekti topickiin, mutta vuosina 2015-2018 tapahtuneet ilkivalta tapaukset autoani kohtaan aiheuttivat sen, että autostani ei tule enään saataville uusia rakentelu postauksia eikä mitään muutakaan. Rakentelu jatkuu silti, mutta tapahtuneista asioista tulee tietämään ainoastaan harvat ja valitut.

Niko_S

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1570 : 18.06.2014, 17:07:27 »
Kysympäs täällä, että onko mitään hyötyä laittaa sedani seiskaan ilmaiskareita taakse?

Matkustusmukavuus tuossa pitäisi lisääntyä, ja saahan sitä perää sitten säädettyä kuorman mukaan.

Tottakai se hyöty tulkitaan henkilökohtaisesti.

Onhan noita ollut 244:ssakin, niin miksei niitä voisi 744:een laittaa.  :)


Noita saa ainakin Skandixilta vielä uutena, vieläpä aitona Monroen tuotteena.
Tosin säätöpaneeli, ja kompura uupuu setistä.

http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/shock-absorbing/shock-absorber/shock-absorber-conversion-kit-height-control/1001842/


Poissa N1k5u

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • youtube.com/Thegreatfinn
    • YouTube
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1571 : 22.06.2014, 10:54:29 »
BC:ssä vaan se ongelma ettei takapäästä saa korkeussäädettävää niillä osilla mitä siinä setissä tulee.
http://www.l-m-r.se/p/volvo/740760/vaghallning-61/coilovers-63/bc-coilovers-kit-7900-streettrack.html
Tätäkö sarjaa tarkotatte? Kuinka suurta säätövaraa takana on korkeudessa jos on ennestään ilmaiskarit ja lyö niille kaveriksi tuon kierrepakan ja jousen taakke  ???
EX: 245GLT B200f m47 -89 | 744GL B230k m47 -87
Nykyset: 745GLT B200et m46 -89 | 945GL D24Tic m46 -83 | 945GLT b230fk m90 -96
Työajokki: Volvo FM 450 ''Viirusilmä''

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1572 : 22.06.2014, 12:19:19 »
BC:ssä vaan se ongelma ettei takapäästä saa korkeussäädettävää niillä osilla mitä siinä setissä tulee.
Mitäs tuolla kuvassa takajousen vieressä olevalla kierreholkilla sitten tehdään  ::)?
http://www.l-m-r.se/p/volvo/740760/vaghallning-61/coilovers-63/bc-coilovers-kit-7900-streettrack.html
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1573 : 22.06.2014, 20:47:21 »
Mitäs tuolla kuvassa takajousen vieressä olevalla kierreholkilla sitten tehdään  ::)?
http://www.l-m-r.se/p/volvo/740760/vaghallning-61/coilovers-63/bc-coilovers-kit-7900-streettrack.html
TTässäpä tapauksessa olikin puhetta multilink perästä ::) Melkosen näppärä kaveri saa olla, että noilla palikoilla saa multilinkistäkin korkeussäädettävän. Siellä nimittäin menee iskari tuosta jousen läpi.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #1574 : 22.06.2014, 20:59:28 »
Eli olen nyt noita alustasarjoja tohon 9kantti farkkuun katsellut ja osassa lukee että 'ei multilink iskareille' ja nyt tässä pähkäillyt että onko tossa omassa semmosta vai onko ihan normi iskareilla.. eli auto oli 940 farkku vm -94. Auto on tallilla eli ei ole ollut mahdollisuutta käydä katsomassa nytten, ja olen foorumeita tutkiskellut mutta en juuri tuosta mallista ole saanut varmuutta että millä iskareilla se on.. :'(
Multilink on jaettu perä. Toinen mikä ei sovi on nivomat iskreiden kans. Tarkoitit varmaan niitä?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy