RallyBaron  Samppasport

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #180 : 21.11.2015, 17:04:38 »
Olikos se joku -025 tms. kans vaihtoehto tuolle -012 immulle? Mulla oli omassa joku muu kuin -012 ja isompi kuin vakio. Ei muista.
Oisko ollu 960 2.5 koneisesta tms.


kyllä oikein muistit, -025 siellä on paikallaan  :)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #181 : 21.11.2015, 17:20:05 »
Ostin käytetyn Bosch -012, katsotaan miten se toimii sillä ja uusilla kartoilla.

Onhan se vähän hassua kiusata 275hp autolla 400hp(e39 m5) ja 407hp (535d).
Tosin ei mahdottomuus... n. 270hp nissanilla M5 jäi vielä enemmän.  :2funny:

Tuo Mikanin selitys viinalla seos/sytkä vaikuttaa kyllä tosi paljon verrattuna bensan samaan.

Noh, eka veto vedetty. Lukemat taululla ja vakio penkkipaikka löydetty. Suuntana ylöspäin.
Jos -012 ja kartat ei auta. Niin täytyy kallistua nokan vaihtoon. :)

Tosin... Onko kukaan penkittänyt yli 300hp T-nokalla?  :-[
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #182 : 21.11.2015, 19:44:03 »
Mites ihan perus A-nokka? Vai onko sekin liian tukkonen ylhäältä?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #183 : 21.11.2015, 19:55:40 »
Menisikö liian rajuksi jos suuntaisi katseen ihan oikeisiin viritysnokka-akseleihin? Niitäkin on kuitenkin 8v kansiin tarjolla vähän siellä sun täällä ja osaa ainakin mainostetaan nimenomaan turbomoottoreihin. Vähän valmistustavasta riippuen voi tietysti joutua käyttämään lash capeja mikä nyt on vähän tympeä homma... :-\

Nokan varassa kuitenkin lepää aika iso osa moottorin hengityksestä ja ihan rajattomiin ahtopainekaan ei pelasta tukkoista nokkaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #184 : 21.11.2015, 20:11:00 »
Mites ihan perus A-nokka? Vai onko sekin liian tukkonen ylhäältä?

Vois olla ihan varteenotettava kokeilu.  :)

Menisikö liian rajuksi jos suuntaisi katseen ihan oikeisiin viritysnokka-akseleihin? Niitäkin on kuitenkin 8v kansiin tarjolla vähän siellä sun täällä ja osaa ainakin mainostetaan nimenomaan turbomoottoreihin. Vähän valmistustavasta riippuen voi tietysti joutua käyttämään lash capeja mikä nyt on vähän tympeä homma... :-\

Nokan varassa kuitenkin lepää aika iso osa moottorin hengityksestä ja ihan rajattomiin ahtopainekaan ei pelasta tukkoista nokkaa.

Tuo aivan totta, jos venttiili ei vain aukea/ole tarpeeksi auki niin teho jää pieneksi ja "hyytyy" ylhäällä.
Typerät päästömääräykset... >:(
Tosin E85 vähentää päästöjä, jotenka jotain pientä nostoa/aukioloa voisi kaivata, että tulee vähintään samanverran päästöjä kun T nokalla bensiinillä.  ;D

Ei viittis ihan järjettömän tiukkaa (viri)nokkaa ottaa... Kuitenkin käyttis.
Tietenkin avoimena kaikille ehdotuksille, saa esittää ehdotuksia.  :)

Mutta ekana varmaan (järkevintä?) koitetaan kuitenkin IMM ja säädöt. Näkee mihin T-nokka riittää.  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 21.11.2015, 20:14:36 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #185 : 21.11.2015, 20:23:02 »
Eräs moottoreiden nokka-akseleita 40 vuotta hionut/valmistanut moottorivelho sanoi kerran, ettei volvon vakionokasta hiottaessa pysy lashcapit paikoillaan.

Pitäneeköhän paikkansa?

Mikäs on T:stä seuraava "laajavetoinen" nokka?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #186 : 21.11.2015, 20:34:27 »
Eräs moottoreiden nokka-akseleita 40 vuotta hionut/valmistanut moottorivelho sanoi kerran, ettei volvon vakionokasta hiottaessa pysy lashcapit paikoillaan.

Pitäneeköhän paikkansa?

Mikäs on T:stä seuraava "laajavetoinen" nokka?

2JZ-GTE, samalla häipyis MegaShift ongelmat.  ;D
Ei vaan kyllä työttömänä pysty repiä mitenkään tollasta rahaa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #187 : 21.11.2015, 22:14:09 »
Se perus VX3 on oikeesti ihan kiva ahdetussa, ainakin 531 kanssa vetoalue on tasasen hieno eli veto vaan paranee koko aika kierrosten myötä, silti pannu jaksaa mennä nimpaljo alhaalta kun voimalinjan jyrinöiden puolesta vaan kehtaa vedättää. Ja kun se on käytetty alunperinkin vähäpäästösissä koneissa, ei overlappia luulisi olevan kauheasti (en jaksa etsiä dataa) eli ei tule hukkahuuhtelua. Toki tuo kone mistä puhun on oikeastaan 230FB joka on vaan ahdettu mitään sen kummemmin miettimättä/jännittämättä  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #188 : 21.11.2015, 22:37:20 »
Ei viittis ihan järjettömän tiukkaa (viri)nokkaa ottaa... Kuitenkin käyttis.

Eikös sinulla se joku KG:n tuote ollut josta mainostettiin että "true turbo cam" ja vääntöä piti olla olevinaan mutta silti alhaalta ihan dööd minkä jälkeen munuaisia sai etsiä takakontista?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #189 : 21.11.2015, 22:56:04 »
Eikös sinulla se joku KG:n tuote ollut josta mainostettiin että "true turbo cam" ja vääntöä piti olla olevinaan mutta silti alhaalta ihan dööd minkä jälkeen munuaisia sai etsiä takakontista?

Se oli ipd Turbo cam. Mikä nyt väitti jo 240 turboon tuovan 3s vähennyksen 0-100kmh.

EDIT:
Lainaus
The ipd turbo performance cam provides increased power and torque on stock and modified B21FT, B23FT and B230FT engines. Compared to the stock T grind cam which starts losing power after 5000 rpm, the ipd turbo cam keeps on pulling up through the power band. We have seen 0-60mph times on a mildly modified 240 Turbo change from around 10 seconds to just over 7 seconds and 1/4 mile times have dropped nearly 3 seconds. Expect to see an average of 15-25HP increase on intercooled cars depending on modifications.
15-25hp ja pienennät 0-60mph ja varttimaili aikaa 3sekunttia. Joku ei täsmää.  ::)

Tässä Volvon vakioita:
http://www.mijnvolvo.nl/wp-content/uploads/2009/11/camshaftspecs-723x1024.jpg
« Viimeksi muokattu: 21.11.2015, 23:00:38 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Paikalla mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4443
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #190 : 22.11.2015, 11:45:54 »
Se oli ipd Turbo cam. Mikä nyt väitti jo 240 turboon tuovan 3s vähennyksen 0-100kmh.

EDIT:15-25hp ja pienennät 0-60mph ja varttimaili aikaa 3sekunttia. Joku ei täsmää.  ::)

Tässä Volvon vakioita:
http://www.mijnvolvo.nl/wp-content/uploads/2009/11/camshaftspecs-723x1024.jpg

Taisi harmaahattu tarkoittaa KG2T nokkaa..  Ensin ei mitään ja kun ahdin spoolaa, niin munuaisia etsitään jostan takaluukun verhoilusta, sen ainoan penkkilapun perusteella, jonka nokasta olen nähnyt. Kyllähän siinäkin vehkeessä sitä papusta oli aikas "mukavasti" lapun mukaan.

http://www.kgtrimning.com/KGkamB2123.htm

Joku bricksillä totesin sen näyttävän olevan agressiivinen W-nokka.  :hello:

Lainaus
I have not seen any published specs on the SPM cam [but someone may have them]; but it is different from most cams in that the KG2T is a "real" turbo camshaft. 'Real' meaning that it is a dual pattern camshaft that has the larger lobe for the exhaust valve, to improve the exhaust flow without installing a larger diameter exhaust valve. And the LSA (lobe separation angle) (aka nock angle) is optimized for a boosted motor: you get the lift and duration without killing yourself with excessive overlap.

{and No, that is not an invite to commence a big argument over which way to improve exhaust flow is better: bigger valves or bigger cam lobes. The KG2T offers flow improvement without a valve size increase. Those that insist on going with larger exhaust valves are most welcome to do so.}

So yes, Mike, that makes it kinda like an Mcam....on steroids; and with better valve event (opening/closing points) timing] You can analogize it to be like an A-K camshaft, as opposed to the V-X (VX or VX3) camshaft.

Joten tuota asiaa on pohdiskeltu jo kymmenisen vuotta sitten tuolla rapakon takana.

Huvittavaa sinällää, että täällä yritetään tunkea hurjan over-lapin omaavia vaparin nokkia turbokoneisiin ja muualla overlappia yritetään välttää turboissa kuin spitaalia.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #191 : 22.11.2015, 12:48:55 »
Mjoo, muistikatko minun puolelta, luulin että se oli KG mutta olikin IPD vaan eipä taida kuulemani perusteella muuttaa sitä tosiasiaa että ensin lähtee reilulla tennarin tarjoamisellakin kuin lehmä suosta ja sitten kun menee niin sitten todellakin menee. Ei välttämättä se mukavin ominaisuus käyttöautossa. Itse tosin katselen asiaa ehkä vähän eri kantilta kun oma kosla mahdollistaa alakierroksilla hiukkasen erilaisia kuormitustilanteita kuin nämä pääasialliset säätökalustot.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #192 : 22.11.2015, 13:45:46 »
Joku ei täsmää.  ::)
Ei ainakaan noi ilmoitetut 240 Turbon 0-100 ajat.  :idiot2:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #193 : 22.11.2015, 15:33:41 »
Huvittavaa sinällää, että täällä yritetään tunkea hurjan over-lapin omaavia vaparin nokkia turbokoneisiin ja muualla overlappia yritetään välttää turboissa kuin spitaalia.

Jos tehoa haluu overlappia on oltava enemmän kuin 0 tai 3 astetta. Kevyt 93 astetta volvon kisakoneessakkin.

Ne kenellä ei ole pakopainetta 2bar kuten vakio mitsulla, tavoittelevat enemmän overlappia...

EDIT:
Olen käsittänyt näin:
Jos pakopaine alle ahtopaineiden ei overlapista ole haittaa, vaan hyötyä.
Imupuoli työntää ahtopaineella kaiken pakokaasun pois sylinteristä juuri ennen pakopuolen sulkeutumista.

Jos taas on pakopainetta, osa pakokaasusta tulee takaisin palotilaan.

Pitäisi pakopaineita varmaan mitata, mikäköhän nippa olisi kestävä ratkaisu pakosarjassa.  ???
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 15:58:30 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #194 : 22.11.2015, 16:09:04 »
Laittelin nuo kaksi pari sivua sitten liitettyä teholappua yhteen ja samaan skaalaukseen, kun olivat väännön puolesta eri laaduilla. Kiinnosti nähdä kuinka paljon ne ovat eri planeetalta. Tein ihan itäsaksalaisesti kynällä photosoppaamalla, joten ihan prikulleen nuo ei ole, mutta suuntaa antavasti pitäis olla, ellen ole jotain käsittänyt ihan väärin. JuHaU:n lapun lukemista haittasi vino perspektiivi. Lappujen haltijat saavat halutessaan kertoa onko tulosteet takapyörä vai moottoriteho.

Sininen kynäsuttu on JuHaU, harmaa pohjalla puliuk0n


Päivitetty

« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 20:17:27 kirjoittanut Kenoviiva »
145 -70, 240 -89, V70 -99

 

Autoracing  KL-varaosat