Race.fi  Puotilan autokorjaamo

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99254 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #240 : 17.04.2016, 17:36:06 »
Ja taas olisi kesäpyörää väännetty alle. Ei kuvaa, vastaus #228 on edelleen relevantti koska ei se siitä mihinkään ole muuttunut. Harkitsin kyllä ryhtyä hurjaksi ja kaavailin josko kokeilisi uudemman mallin keskikuppeja vanteisiin, niitä harmaita siis. Sellaisia pitäisi tosin ensin saada jostain.

Aurauskulmien säädössä käyntikään ei varmaan olisi yhtään huono idea huomioiden että viime vuoden loppupuolella ajoin ensin etupyörän viidestäkympistä kiveykseen kun kaarteen säde ei ollutkaan ihan vakio ja sitten kävi tuo pieni ojaepisodi jossa mentiin hankeen pyörät ääriasentoon käännettynä. Kuitenkin aika halpa hinta siitä ettei tuhoa renkaita, todennäköisestihän kaikki on kunnossa koska auto tuntuu täysin normaalilta mutta kuitenkin.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #241 : 17.04.2016, 18:56:59 »
Harkitsin kyllä ryhtyä hurjaksi ja kaavailin josko kokeilisi uudemman mallin keskikuppeja vanteisiin, niitä harmaita siis. Sellaisia pitäisi tosin ensin saada

Harmaa kuppi on halkaisijaltaan isompi, ei sovi mustan paikalle  :'(
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Teukka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #242 : 17.04.2016, 20:20:21 »
Harmaa kuppi on halkaisijaltaan isompi, ei sovi mustan paikalle  :'(
Eroaako takavetovanteet jotenkin kupin halkaisijan kohdalla etuvetovanteesta? Ainakin omiin vanteisiin (Triton, Eudora, Perfo) kävi uudet harmaat kupit ihan suoraan mustien tilalle.
854 T5 -96, V70 D5 -02, V70 T5 -97 projekti, Carina E -94, P121 Amazon B20 -70 kesäauto, toinen V70 T5 -97 purkuauto osina myynnissä

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #243 : 17.04.2016, 20:29:07 »
Niitä harmaita on kahta kokoa, ne jotka kuuluu 2000-luvun alkupuolen malleihin on tasan samoilla mitoilla kuin mustat mutta 2010-luvulla on sitten erikokoiset kun keskireikäkin muuttui.

Poissa Arska F

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 401
  • Sen ei tarvii edes kulkee, mut pysähdyttävä on...
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #244 : 18.04.2016, 19:29:54 »
Niitä harmaita on kahta kokoa, ne jotka kuuluu 2000-luvun alkupuolen malleihin on tasan samoilla mitoilla kuin mustat mutta 2010-luvulla on sitten erikokoiset kun keskireikäkin muuttui.

No tuo selittikin kaiken... 2008 keskikupit ei käyny kakstonniseen (tuli yritettyä  :2funny: )
S80II, 2.0 D4.
V70 Mk2 2,4 Classic, aut.

Entiset omat ja taloudessa pyörineet: Viis Toipotaa, kolme Hitlerinkostoo, S40 1.6 woimakoneella, V70 Mk1 2.4 ja V70 Mk3 2.5T...

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #245 : 13.05.2016, 22:32:17 »
Harkitsin kyllä ryhtyä hurjaksi ja kaavailin josko kokeilisi uudemman mallin keskikuppeja vanteisiin, niitä harmaita siis. Sellaisia pitäisi tosin ensin saada jostain.

Toteutettu. Tiedä nyt paraniko se yhtään mutta ehkä kerran neljässä vuodessa saa edes yrittää jotain uutta. Kuvia ehkä joku päivä.



Ihan kuin yrittäisi vähän kiiltää.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #246 : 30.05.2016, 18:11:26 »
Nyt se pari viikkoa sitten luvattu kuva. Pisarapuhtaana suoraan pesusta, ei sitä siitepölyn määrää katsellut enää sikakaan vinkumatta.



Edelleenkään en ole alkuunkaan varma noista keskikapseleista. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #247 : 30.05.2016, 18:46:33 »
Nyt se pari viikkoa sitten luvattu kuva. Pisarapuhtaana suoraan pesusta, ei sitä siitepölyn määrää katsellut enää sikakaan vinkumatta.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hetken aikaa otti sydämestä, kun luulin että olet pesuharjaksia tälle näyttänyt, mutta TI-hallissahan on mukava vääntää  ::)

Edelleenkään en ole alkuunkaan varma noista keskikapseleista. Molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa.

Pidä nuo uudemmat, ei ole niin "tukkoisen" näköinen   ;)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #248 : 30.05.2016, 22:39:15 »
No juu ei, ikinä en ole omia autoja koneessa pessyt eikä tämäkään kerta tehnyt poikkeusta. Vuosien harjoittelun jälkeen tuon pyyhkäisee puhtaaksi reilussa 20 minuutissa ja ainakin tietää millä mitäkin kohtaa on hangattu. Onhan siinä toki pesukoneen jäljet edellisestä elämästään mutta ne on mitä on, lisää en ainakaan halua hankkia.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #249 : 18.07.2016, 21:11:13 »
Nyt näyttää pahasti siltä että minäkin pääsen liittymään tähän kouvolalaisten kansantautiin sairastuneiden joukkoon. >:(

Jep, laatikko. Mutta onpahan eka tässä porukassa rikottu M90!

Ykkönen ja kakkonen menee nätisti päälle ja toimii muutenkin moitteettomasti, kolmonen... no ei. Menee kyllä päälle mutta osan ajasta jotenkin puolinaisen tuntuisesti ja tuollaisten tilanteiden jäljiltä on olemassa vaara että se pomppaa moottorijarrutuksella pois päältä, joskus taas menee ihan puhtaasti "pohjaan asti" ja pelaa ettei mitään. Nelonen moitteeton, vitosessa mahdollisesti vähän samaa vikaa kuin kolmosessa. Paino sanalla mahdollisesti koska tutkintamateriaalia on vasta vähänlaisesti.

Onko kyseessä siirtäjävika vai se surullisenkuuluisa kolmosen pidätinrengas joka pääsee liikkumaan, en tiedä. Joka tapauksessa kaikki osat ei taida terveitä enää olla.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #250 : 18.07.2016, 21:28:58 »
Paskoja vehkeitä kun kaikilta hajoaa laatikko! >:(

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #251 : 18.07.2016, 21:46:17 »
Siirtäjästä ne muovihelat hypänny jortaaniin. Tervetuloa kerhoon. Kannattaa se siirtäjäkulissin ja haarukan välinen kalikka laittaa kerrasta oikeinpäin, eio kauheen hauskaa touhua katkasta laatikko autossa kiinni...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #252 : 18.07.2016, 22:07:49 »
Paskoja vehkeitä kun kaikilta hajoaa laatikko! >:(

Kyllä!  :2funny:

Frendin M90 (pontikkapäiden klaanin jäsen) joka ei täällä pyöri, selvisi säikähdyksellä moisesta viasta (kolmonen menee päälle puolittain ja vitonen on epämääräinen).

Vian syyksi paljastui kepin juuren lukitusrengas, joka oli osittain pois paikaltaan.

Tosin tulipahan tutustuttua M90 sielunelämään oikein huolella!   :D

Minä itse tosin taidan olla kärkipäässä vakioromuilla AW71 laatikon särkemisissä tai kavereiden laatikon vaihteita on kadonnut säätämissessioiden seurauksena.  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #253 : 18.07.2016, 22:19:42 »
Ajakee poijjaat wapareilla, siästyy rahhoo, laatikoeta ja aekoo jollekki kiireesemmälle immeeselle. :D

Mietinkin yksi päivä, miksiei Graycapilla koskaan poksahtele voimansiirto. Olin näemmä pielessä.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #254 : 18.07.2016, 23:21:59 »
Niin no... tomaatti rikotaan kun yritetään paikata moottorilla laatikon aiheuttamaa suorituskykytappiota ja manuaali rikotaan kun puolestaan yritetään paikata laatikolla moottorin aiheuttamaa.

Tähän olisi kaksi ratkaisua: tomaattivapari josta tietää jo alunperin että ei se kulje kuitenkaan joten ei edes kannata repiä tai niin ärhäkkä manuaaliturbo ettei mitään väliä vaikka vaihto kestää sekunnin, muut jää silti. Puolivakavissani olen jo 240:n automatisointia harkinnutkin mutta tästä ei kyllä mitään rakettia ruveta tekemään.

 

Carcom Oy  Ateho