KL-varaosat  Race.fi

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

s73

  • Vieras
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #135 : 09.02.2013, 12:34:04 »
Kantti on kaunista ja maavara on mahtavaa! :))
tästä saisi mainion tarran.  :smitten:

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #136 : 09.02.2013, 18:52:08 »
komia volvo, hyvä väri ja reilu maavara :D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #137 : 02.03.2013, 23:35:46 »
Ei herranjumala enää korkeemmaksi..  :D

Nyt on myöhäistä itkeä, meni jo! :uglystupid2: Ei silti että olisikaan tarvetta itkeä koska hyvä siitä tuli. Paljon parempi kuin lähtökohta.

Kouvolan Korottajat siis taas yhteistuumin asialla, samassa rytinässä vaihtui pohjapanssari - vanha oli niin riekaleina että mitähän köyhän miehen offroadia tällä on ajettu - ja uudet moottoriöljyt. Seuraavana hommana varmaan vaihteisto- ja peräöljyjen vaihto (taidan jättää liikkeen huoleksi, niillä on pumppu täyttöä varten) ja sitten ruvetaankin miettimään muita pieniä käyttöparannuksia.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #138 : 02.03.2013, 23:41:00 »
Teitkö vertailumittauksia jousille? Jos nuo ei ole hirveen kovat nuo sun jouset(miktä/mistä?) niin voisin koittaa haalia samanlaiset tuohon 945:seen jota koitetaan pitää ryhdikkäänä, nyt on vähän turhan pehmonen perä jos on kuormaa...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #139 : 02.03.2013, 23:46:20 »
Nyt on myöhäistä itkeä, meni jo! :uglystupid2: Ei silti että olisikaan tarvetta itkeä koska hyvä siitä tuli. Paljon parempi kuin lähtökohta.

Kouvolan Korottajat siis taas yhteistuumin asialla, samassa rytinässä vaihtui pohjapanssari - vanha oli niin riekaleina että mitähän köyhän miehen offroadia tällä on ajettu - ja uudet moottoriöljyt. Seuraavana hommana varmaan vaihteisto- ja peräöljyjen vaihto (taidan jättää liikkeen huoleksi, niillä on pumppu täyttöä varten) ja sitten ruvetaankin miettimään muita pieniä käyttöparannuksia.
Tällä perjaatteella jatketaan vielä kevään aikana  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #140 : 02.03.2013, 23:56:34 »
Teitkö vertailumittauksia jousille? Jos nuo ei ole hirveen kovat nuo sun jouset(miktä/mistä?) niin voisin koittaa haalia samanlaiset tuohon 945:seen jota koitetaan pitää ryhdikkäänä, nyt on vähän turhan pehmonen perä jos on kuormaa...

Ne on niinkin vaikeasti saatavissa olevaa high tech kamaa kuin Motonetin vahvistetut farkun jouset tuotenumeroltaan 67-5042. Ihan hyvältä tuntui kotiin ajellessa, nyt keula ja perä tuntuu kuuluvan samaan autoon eikä takapää ole lainassa jostain jenkkilintasta.

Mittauksia ei tullut ihan viimeisen päälle tehtyä koska kummallekaan ei tullut mieleen moiseen ruveta mutta omasta mielenkiinnosta katsoin:

- kierrokset, vanha 8½ ja uusi 7½ noin suunnilleen
- langanvahvuudet, vanha 12,3 mm ja uusi 13,2 mm
- perän korkeus maasta kaareen, vanha (ilmeisesti, varmaa muistikuvaa ei ole) 655 mm ja uusi 670 mm
- lopullinen korkeus maasta helman kohtaan X edessä 330 mm ja takana 340 mm eli mahtava meno, lievä etukeno

Mielenkiintoisena havaintona vakiojousi oli vapaana reilusti kuormajousta pidempi (tämä on se mikä unohdettiin kunnolla mitata) ja siinä kohtaa olikin pieni :facepalm: hetki mutta iloksihan se muuttui kun todettiin että vakio on lähinnä spagettia mitä kokoonpuristuvuuteen tulee.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #141 : 24.03.2013, 15:12:47 »
Kesävanteet vahattu, nyt kiiltää. :pomo: Itse auton kuosista ei puhutakaan sitten mitään koska siinä on parin kuukauden kurat pinnassa...

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #142 : 08.04.2013, 22:58:04 »


Kouvolan Korottajat asialla taas jopa kolmen auton voimin... on se kantti vaan kaunista ja maavara mahtavaa.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #143 : 03.05.2013, 21:28:07 »
Vaihdoin yhden vanhan teippauksen uuteen ja laitoin pari lisää. Molemmat sellaisia joita ei taatusti ole kellään muulla, kuvia viimeistään 945 miitin jälkeen ellei jo aiemmin.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #144 : 08.06.2013, 19:44:10 »
Niinhän siinä on päässyt käymään että tämäkin on jo vuoden päivät minulla viettänyt eikä yhtenäkään päivänä ole kaduttanut että laitoin rahat siihen. Helppo ymmärtää että edellistä omistajaa harmitti siitä luopua koska on kyllä aika käsittämätön vehje, ainoat viat koko aikana on olleet pari kärähtänyttä mittariston/kojetaulun polttimoa ja valojen sekä takalasin pyyhkijät. Toki voi olla että seuraavan vuoden aikana menee vaikka mitä uusiksi mutta on tämä jo reilusti parempi aloitus kuin minun kakkosnelosen kohdalla, se taisi pompata ekalla leimalla sekä jarruista että jostain ohjauksen osasta siinä missä tämä meni sukkana läpi.

Poissa Leonidae

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Sissi - Metsän kruunaamaton kingi.
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #145 : 10.06.2013, 19:29:05 »
Synttarionnittelut ovat kasittaakseni paikallaan.  :pomo: :hello:
Volvo 740GL'90 - 355tkm ja loppua ei näy.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #146 : 14.06.2013, 00:34:18 »
No juu, sekä auton omistukselle että kuskin tällä planeetalla tallaamiselle. Auto vietti juhlapäivänsä tukevassa tuiskeessa kiitos tankissa olleen noin 25% etanoliseoksen mutta se tuntuu pitävän kyseisestä tavarasta ihan yhtä paljon kuin omistajansa. Raitistuminen tapahtuu todennäköisesti jo tänä viikonloppuna, jo tuolla cocktaililla paras terä kiihtyvyydestä vaikuttaisi puuttuvan. Ysikasia koneeseen ja tilanteen uusintatarkistus.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #147 : 14.06.2013, 11:04:48 »
Maltappa mielesi! Se on kun on ekat kännit kärryllesi!  :2funny:

LTFT-arvo (Long Term Fuel Trim) on alussa poskellaan, joten LH tarvitsee aikaa sopeutua hitusen laihoihin soppiin. Sopeutumisen jälkeen meno on täysin normaalia.  :hello:

Meikäläisen rapajuoppo kontti menee viinalla niin, ettei paremmasta väliä!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #148 : 14.07.2013, 15:51:43 »
Tätä paremmin otsikkoon osuvaa kuvaa tuskin ihan heti tulee - otettu 12.7. ja 13.7. välisenä yönä tasan 0:00 ja kyllä muuten Blackberry Pearl Metallic näyttää parasta puoltaan spottivaloissa.


Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #149 : 14.07.2013, 21:55:18 »
Nätti väri kyllä, vielä kun kiillotat nuo hiusnaarmut/holot pois.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2013, 08:13:26 kirjoittanut janne81 »

 

RallyBaron  Samppasport