Elekma  Autoracing

940 Classic '98 "Midnight Special"

  • 293 Vastauksia
  • 99264 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #150 : 14.07.2013, 23:07:31 »
Vielä vähän ylöspäin, niin ei tarvitse katua.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #151 : 15.07.2013, 01:33:14 »
Kyllä tuo herra harmaahatun ysi on jo nykyisellään todella nätti!

Meinaat, että kouvolan korottajat iskevät?  :D

Iskivät jo, eikä kaduta:2funny:
No, terhakampia etujousia ei mätänetistä omaan ysiin löytynyt, niin tänään sitten laitettiin alle korkeapainekaasut eteen.  Takanahan on jo kuormajouset yms. korotukset!  ;D

Vähän offina, omaan ysiin tänään vaihdettu, jarrukilvet, iskarit ja yläpään strutit (laakerit&kumit), repsikan puolelta meni napakin vaihtoon.

Notta, kävin sitten vetäisemässä seisovan kilometrin yön pimeydessä ja mukavastihan tuo alusta alkaa toimimaan vähän kovemmissakin nopeuksissa noilla korotuksilla!   ;D
Tehoa vain uupuu....   :-[

Siinä jää tontitetut, pörisevät, german-look vanteilla varustetut härvelit jo matkalle mahastaan kiinni, kun pohja raapaisee asfalttia hitusen kovemmissa nopeuksissa noissa suomalaisten teiden heitoissa. 

Normaalikorossa oleva Ruotsalainen pikatraktori vain katoaa horisonttia kohden jättäen aldehydien hajun (määrä riippuu etanolin määrästä) ja terhakkaan pikku-puhinan säestämänä ilman korvia repivää pörinää. Eikä se ysin korikaan ala suhista kuin siellä yli 200km/h nopeuksissa....    ;D


 


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #152 : 15.07.2013, 01:49:52 »
Mutta eihän Suomen teillä saa ajaa maximissaan kuin 120.  :nohnoh
Radalla sitten voi päästellä.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #153 : 15.07.2013, 02:06:28 »
Mutta eihän Suomen teillä saa ajaa maximissaan kuin 120.  :nohnoh
Radalla sitten voi päästellä.

Nuo teiden röykyt saavat tuollaiset tontitetut german-look härvelit pohjaamaan jo siellä 80km/h nopeudessa tavismaantiellä!  ;D

Ps. Kuka tässä maantiestä puhui kun kovaa ajetaan?   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #154 : 15.07.2013, 21:47:48 »
-H-

Epämääräisiin heijastumiin voisi auttaa sekin että kuvaisi pestyä ja vahattua autoa eikä sellaista joka on kerännyt vuorotellen pölyä ja sadetta jokusen viikon. :buck2: Joo, onhan siinä toki naarmua joille ehkä pitäisi tehdä jotain mutta toimii se noinkin.

Katu? Mikä se... ai niin se on se jolta osa meistä ei voi poiketa koska muuten joutuu pakoputkikauppaan ja maanomistaja kiittää kauniisti kun soratie on nätisti tasoitettu etuspoilerin leveydeltä!

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #155 : 16.07.2013, 01:07:25 »
Oli muuten täällä Norjassa yksi suosittu kulttuurinähtävyys semmoisen tien varrella, että edes Kouvolan herroilla ei olisi ollut sinne kantti volvoilla mitään asiaa.  :o


Ps. Kyllä muuten tuli pullakumeja ja korkeaa alustaa ikävä, kun koko päivä koluutettiin paskoja vuoristoteitä.

Kotipaikkakunnan olosuhteissa en näe tarpeelliseksi.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2013, 01:13:01 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #156 : 09.08.2013, 20:22:37 »
Nyt lähti yksi pitkään vaivannut yksityiskohta eli Defan töpseli maskista! *taavih-> Kuka lie valopää siihen sen laittanut, pakkasilla sai aina pelätä että koska rasahtaa ja kiinnitys oli vieläpä varmistettu riittävällätm määrällä sikakittiä sekä yhdellä maskin läpi vedetyllä ruuvilla. Jälkimmäisen reikä täytyy tukkia vaikkapa sellaisella pienellä "pallokannalla" olevalla tapilla joilla tilkitään keittiön kaappeja uusia vetimiä asennettaessa. Nyt kun vielä keksisin mihin loppusijoitan sen töpselin, tällä hetkellä se on nippusiteillä kiinni siinä maskin takana olevassa vinoraudassa mutta kyseinen "asennus" ei ihan talvikäytössä toimi. Kai se johonkin rekkarin alle piiloon menee.

Ensi viikolla mahdollisesti tiedossa lisää ulkonäköpäivityksiä. Pysykää säädettyinä. :pomo:

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #157 : 09.08.2013, 20:26:49 »
Nyt lähti yksi pitkään vaivannut yksityiskohta eli Defan töpseli maskista! *taavih-> Kuka lie valopää siihen sen laittanut, pakkasilla sai aina pelätä että koska rasahtaa ja kiinnitys oli vieläpä varmistettu riittävällätm määrällä sikakittiä sekä yhdellä maskin läpi vedetyllä ruuvilla. Jälkimmäisen reikä täytyy tukkia vaikkapa sellaisella pienellä "pallokannalla" olevalla tapilla joilla tilkitään keittiön kaappeja uusia vetimiä asennettaessa. Nyt kun vielä keksisin mihin loppusijoitan sen töpselin, tällä hetkellä se on nippusiteillä kiinni siinä maskin takana olevassa vinoraudassa mutta kyseinen "asennus" ei ihan talvikäytössä toimi. Kai se johonkin rekkarin alle piiloon menee.

Ensi viikolla mahdollisesti tiedossa lisää ulkonäköpäivityksiä. Pysykää säädettyinä. :pomo:

Mites alkuperäiseen paikkaan puskurin kylkeen?

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #158 : 09.08.2013, 20:42:26 »
ite siirsin omassa ysissä sen pistokkeen tonne kilven alapuolella olevaan puskurin ¨maskiin¨ nippusiteillä kiinni . sieltä se ei näy ja on helppo laittaa pistokkeeseen  ;)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #159 : 09.08.2013, 21:04:55 »
En kyllä kiinnitä mihinkään puskuria heikompaan muoviin enää kun nyt kerran sain sen irti, puskuri tuskin halkeaa pakkasella vaikka joutuisi vähän nitkuttelemaankin. Onko alkuperäisasennuksia ollut sekä oikealla että vasemmalla? Tuo piuha ei mitenkään riitä vasempaan kylkeen vaikka sellaisen muistan jossain nähneenikin, hankittava siis pidempi johtosarjan pätkä tai laitettava oikeaan kylkeen mikä nyt ei sinänsä ole mikään ongelma. Sama se on kummalla puolella se on kun vihreää johtoa on viisi metriä.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #160 : 09.08.2013, 21:20:56 »
En kyllä kiinnitä mihinkään puskuria heikompaan muoviin enää kun nyt kerran sain sen irti, puskuri tuskin halkeaa pakkasella vaikka joutuisi vähän nitkuttelemaankin. Onko alkuperäisasennuksia ollut sekä oikealla että vasemmalla? Tuo piuha ei mitenkään riitä vasempaan kylkeen vaikka sellaisen muistan jossain nähneenikin, hankittava siis pidempi johtosarjan pätkä tai laitettava oikeaan kylkeen mikä nyt ei sinänsä ole mikään ongelma. Sama se on kummalla puolella se on kun vihreää johtoa on viisi metriä.

Itellä on kuskin kulmassa, siihen vidakin sen ehdottaa työntämään. Mutta eikait sillä mitään väliä kummalle puolelle sen työntää, itse vaan tykkään juuri että on kuskin puolella, ei tarvitse aamutokkurassa pakkasessa kiertää toiselle puolelle autoa nyppäsemään irti :D

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #161 : 09.08.2013, 22:18:00 »
Mun mielestäni maski on ihan hyvä paikka.
Luonnollisesti kiinnitys pitää olla asianmukainen, eikä kiinni maskissa, vaan jossain tukevassa peltiosassa siellä takana.

Itselläni on s40, ja kyllähän se nöyristely piuhaa irrottaessa on alkanut hieman saada ajatuksia johonkin vastaavaan ratkaisuun suuntautumaan.
Noissa vaa maski ikäväkyllä nousee nokkapellin mukana joten aiheuttaa hieman erilaisen haasteen.
Pitänee vaantehdä yksi "talvimaski".

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #162 : 09.08.2013, 23:42:43 »
Maskille minäkin ääneni annan.  Kuten keskone mainitsi, sinne peltiosiin kiinni, niin kaikki toimi oikein hienosti.
Itselläni on myös näin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Paikalla v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1766
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #163 : 10.08.2013, 14:28:34 »
Jos puskuriin laitat, niin oikealla puolella lentää vähemmän kuraa kun vasemmalla.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 940 Classic '98 "Midnight Special"
« Vastaus #164 : 17.08.2013, 20:33:59 »
Ensi viikolla mahdollisesti tiedossa lisää ulkonäköpäivityksiä. Pysykää säädettyinä. :pomo:

Seuraava viikko tuli ja tuli myös ulkonäköpäivitys joka tosin astuu voimaan vasta myöhemmin. Talvivanteiksi Classicin originaalit Pholukset. ^-^ Kiitokset niiden tuossa nyt olemisen mahdollistaneille!

« Viimeksi muokattu: 17.08.2013, 21:25:36 kirjoittanut Greycap »

 

Futurez  Kulkukoira