Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #225 : 24.03.2012, 21:53:02 »
Joo, mutta varmaan pitäis saada eka pyörimään ongelmitta tyhjäkäyntiä.
Laajakaistamittari on olemassa jo. Onko linkkiä ohjelmaan ym???
http://tunerstudio.com/index.php/tuner-studio

Poissa Moolok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • Kokoa kyllä riittää.
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #226 : 26.03.2012, 22:30:02 »
Joo, mutta varmaan pitäis saada eka pyörimään ongelmitta tyhjäkäyntiä.
Laajakaistamittari on olemassa jo. Onko linkkiä ohjelmaan ym???

Engine constant valikosta asetukset ok?

Sen jälkeen VE talukko auki ja kattoo mistä luukusta ottaa arvon kun hörähtää käyntiin. Sitä arvoa vain sitten ylös niin, että saa pysymään käynnissä.. Yleensä hyppii moneen suuntaa sitä kohdetta, joten laittaa saman arvon viereisiin luukkuihin...

Kun auton saa käymään sitten kaikki voi alkaa.. 
MSNS

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #227 : 01.04.2012, 19:04:23 »
Hommaa laajakaistalambaada+tunerstudion maksullinen versio.
Pensakartan teko on sen jälkeen tyyliä: Sä ajat, tuneri tekee kartan sinun puolestasi. ;)
Olisko helppoja ohjeita tuon tunerstudion käyttöön ns.automaatti kartan tekoon.ittellä ostettu versio

Poissa Jahre

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 262
  • MX-5 NB
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #228 : 01.04.2012, 20:53:13 »
Olisko helppoja ohjeita tuon tunerstudion käyttöön ns.automaatti kartan tekoon.ittellä ostettu versio

Ei sen käyttö mitään mahdottoman hankalaa ole. Aluksi valitsee millaisilla valtuuksilla se voi muokata sitä karttaa ja sen että polttaako se suoraan vai vasta hyväksymisen kautta. Huom! AFR kartta kannattaa sitten olla kunnossa tai muuten tulee ihan mitä sattuu.

Itse kokeilin sitä hetken tuolla kadulla, mutta omasta mielestä se ei ole oikein näppärä. Ensinäkin tarvit melkeinpä dynon että siitä jotain hyötyä saa irti. Kadulla tilanteet vaihtuu liian paljon eikä olosuhteet pysy kovinkaan vakiona, joten ohjelma tahtoo säätää vähän miten sattuu. Itsellä se ainakin pilas kartan totaalisesti. Itse tekemällä saa paremman kunhan vain jaksaa käyttää aikaa siihen. Näissä hommissa kun ei oikein oikotietä onneen ole.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #229 : 01.04.2012, 20:59:39 »
Ei sen käyttö mitään mahdottoman hankalaa ole. Aluksi valitsee millaisilla valtuuksilla se voi muokata sitä karttaa ja sen että polttaako se suoraan vai vasta hyväksymisen kautta. Huom! AFR kartta kannattaa sitten olla kunnossa tai muuten tulee ihan mitä sattuu.

Itse kokeilin sitä hetken tuolla kadulla, mutta omasta mielestä se ei ole oikein näppärä. Ensinäkin tarvit melkeinpä dynon että siitä jotain hyötyä saa irti. Kadulla tilanteet vaihtuu liian paljon eikä olosuhteet pysy kovinkaan vakiona, joten ohjelma tahtoo säätää vähän miten sattuu. Itsellä se ainakin pilas kartan totaalisesti. Itse tekemällä saa paremman kunhan vain jaksaa käyttää aikaa siihen. Näissä hommissa kun ei oikein oikotietä onneen ole.
No ei sitä missään kaupunkiajossa saakkaan.
Pitkä baana jossa voit pötpötellä vaikka minkälaisilla alipaineilla(ylipaineilla)/kierroksilla niin kauan, että kartta on OK.

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #230 : 01.04.2012, 21:04:18 »
Ei sen käyttö mitään mahdottoman hankalaa ole. Aluksi valitsee millaisilla valtuuksilla se voi muokata sitä karttaa ja sen että polttaako se suoraan vai vasta hyväksymisen kautta. Huom! AFR kartta kannattaa sitten olla kunnossa tai muuten tulee ihan mitä sattuu.

Itse kokeilin sitä hetken tuolla kadulla, mutta omasta mielestä se ei ole oikein näppärä. Ensinäkin tarvit melkeinpä dynon että siitä jotain hyötyä saa irti. Kadulla tilanteet vaihtuu liian paljon eikä olosuhteet pysy kovinkaan vakiona, joten ohjelma tahtoo säätää vähän miten sattuu. Itsellä se ainakin pilas kartan totaalisesti. Itse tekemällä saa paremman kunhan vain jaksaa käyttää aikaa siihen. Näissä hommissa kun ei oikein oikotietä onneen ole.

Juu on normaalisti säädetty kaverin kanssa eri alueet aina alipaineelta kahteen baariin.omasta mielestä suht onnistuneesti

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Megasquirt 5 cyl??
« Vastaus #231 : 06.05.2012, 23:41:52 »
Elikkäs kysyisin että onko kellään kokemusta 850 t5 megasquirt asennuksesta? Hankala/mahdoton toteuttaa? kolvi pysyy kädessä ja megaa säädetty muutaman kerran ettei pitäisi olla ongelma?? :D
« Viimeksi muokattu: 11.05.2012, 09:53:17 kirjoittanut JuHaU »
850 2.0 T5

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #232 : 06.05.2012, 23:44:18 »
Turbobricksin sivuilla on juttuu 5cyl ruuttaamisesta ja ihan toteutettavissa oleva juttuhan se on.

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #233 : 07.05.2012, 10:31:43 »
Joo, kyllä oon katellu että mahollista se on mutta lähinnä aattelin että onko kukaan foorumilla toteuttanut megaruutalla moottorinohjausta esim 850 tai v70?
850 2.0 T5

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #234 : 07.05.2012, 10:39:45 »
Osallistutaan tähän kysymyksellä, saisko megan toimimaan 5cyl koneen vakioantureilla adapteroimalla vaan se alkuperäiseen johtosarjaan?

Vai pitääkö sijottaa paritonnia plug&prayhun.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #235 : 07.05.2012, 12:20:05 »
Osallistutaan tähän kysymyksellä, saisko megan toimimaan 5cyl koneen vakioantureilla adapteroimalla vaan se alkuperäiseen johtosarjaan?

Vai pitääkö sijottaa paritonnia plug&prayhun.

Itse miettinyt samaa, jos tekisi sen mega - vakio ecu liitin välisen johon että pääsisi käyttämään mahdollisimman paljon alkuperäistä, niin mitä kaikkea pitää vakion lisäksi lisätä jotta saataisiin toimiva kokoonpano "stand alone" megasquirt? kuinka paljon pitäisi antureita lisätä, ja tarviikon kampparin päähän väsätä "triggeri" vai onko vakio johtosarjassa mitään sellaista minkä mega tajuaisi? ???

Lisäksi olen miettinyt että pitääkö sytkäpuolta "modifioida" jotekin että saa pelaamaan megan kera vai meneekö ihan vakion kanssa? ???



Tuli paljon kysymyksiä, ja toivon että joku osaisi näihin kysymyksiin vastata :)
850 2.0 T5

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #236 : 07.05.2012, 13:23:32 »
Suunnitteluasteella on itselläkin ollut, mutta siinä ollaan. Uskoisin, että jos käyttää jakajasytkää, niin pääsee hyvin pienillä muutoksilla. 60-2 triggeröintihän vitoskoneesta löytyy, ja lisäksi nokka-akselin asentotunnistin. Nokan tunnistin ei vissiin sinällään ihan suoraan käy, mutta muuttamalla kyllä.
Jakajasytkää käytettäessä nokka-anturia ei välttämättä tarvita, ellei halua käyttää sekventaali-ruiskutusta.
5cyl COP-sytytys vaatiikin sitten vissiin vähän enemmän paneutumista.

MS3:sta löytyykin sitten jo suoraan mahdollisuus 5cyl ruiskutukselle ja sytytykselle.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #237 : 07.05.2012, 13:42:22 »
Suunnitteluasteella on itselläkin ollut, mutta siinä ollaan. Uskoisin, että jos käyttää jakajasytkää, niin pääsee hyvin pienillä muutoksilla. 60-2 triggeröintihän vitoskoneesta löytyy, ja lisäksi nokka-akselin asentotunnistin. Nokan tunnistin ei vissiin sinällään ihan suoraan käy, mutta muuttamalla kyllä.
Jakajasytkää käytettäessä nokka-anturia ei välttämättä tarvita, ellei halua käyttää sekventaali-ruiskutusta.
5cyl COP-sytytys vaatiikin sitten vissiin vähän enemmän paneutumista.

MS3:sta löytyykin sitten jo suoraan mahdollisuus 5cyl ruiskutukselle ja sytytykselle.

Elikkäs tolla ms3 pääsis sitten "niin paljon helpommalla" kuin tuolla ms1 2.2? ??? miettiny kun tuo perinteinen lastutus on loppupeleissa melko kallista puuhaa, ja jatkojalostusta aatellen tuo mega voisi olla niin paljon helpompi niin sen takia sitä on mietitty.. :) heti kun saisi jostain faktaa miten tuo kannattaisi toteuttaa niin itse rupean kasaamaan rompetta ja toteuttamaan. :) Tuttavapiirissä pari kaveria on tuota megaa asennellut ja perehtynyt, joten asennus on enää sellainen "pullonkaula" :D
850 2.0 T5

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #238 : 07.05.2012, 14:44:56 »
Elikkäs tolla ms3 pääsis sitten "niin paljon helpommalla" kuin tuolla ms1 2.2? ??? miettiny kun tuo perinteinen lastutus on loppupeleissa melko kallista puuhaa, ja jatkojalostusta aatellen tuo mega voisi olla niin paljon helpompi niin sen takia sitä on mietitty.. :) heti kun saisi jostain faktaa miten tuo kannattaisi toteuttaa niin itse rupean kasaamaan rompetta ja toteuttamaan. :) Tuttavapiirissä pari kaveria on tuota megaa asennellut ja perehtynyt, joten asennus on enää sellainen "pullonkaula" :D

MS1 v.2.2 ei varmaan kannata, kun MS2 v.3.0 saa melkein samaan hintaan, ja on aika lailla luotettavampi ja monipuolisempi. MS3 taitaa olla ainakin suomessa vielä varsin tuntematon, joten kokemuksia siitä ei taida kauheasti vielä olla.

Kannattaa lueskella audifoorumeilta, kun audin vitoskoneisiin on laitettu megaa jonkunverran Suomessakin.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #239 : 08.05.2012, 09:56:48 »
Dodi, kyselin tuossa eilen  protopartsilta kun heillä on tuota 5 sylinterisen "sarja" minkä hinta on melko suolainen 1150€ :o MUTTA sain sitten selville että MS1V3.0, MS2V3.0 tai MS3V3.0 toimii 5 sylinterisessä vehkeissä! :)


Enää pitäisi sitten selvittää muutama asia ennen megalaisen tilaamista volvon koneesta:

Nokka anturin tyyppi: hall tai vr. Jos on hall niin tarvitsemme tietää syöttöjännite.
Kampi anturin tyyppi: hall tai vr. Jos on hall niin tarvitsemme tietää syöttöjännite.
Sytytyslähtö: signaalitransistori tai tehotransistori.

(Liitetty s-postista)

Jos jollakin näistä varmaa tietoa niin tiedot otetaan vastaa, mutta jos näitä antureita ei volvon koneesta niin sitten ne tilataan :D
850 2.0 T5

 

RallyBaron  Samppasport