Ateho  Elekma

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 753113 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #735 : 24.08.2013, 00:42:11 »
Koita laittaa C32 paikalta otettu konkka C31 tilalle ja jätä C32 tyhjäksi
Pitääkin koittaa tuota, onko toi jollain sit auttanut?
Eilen kokeiltiin laittaa 10 kilo-ohmin vastus vr.n plus johtoon häiriöitä poistamaan, vaikutti sen verran et joka käynnistyksellä toimi samalla tavalla muttei koskaan kiertänyt kuin 3500-4000 välille
Kokeiltiin myös johtoja toisinpäin vastuksella ja ilman, nyt kun johdot on mun mielestä väärinpäin ja vastus puuttuu, niin samat ongelmat jatkuu, joskin kiertää hieman enemmän ennenkuin sekoaa.

miettisin jo triggeripyörän hommaamista hihnapyörään ja uutta anturia sille. ei kohta ole muita vaihtoehtoja :idiot2:


Edit, c31 on 0.001uF.
c31 on tossa sarjassa valmiiksi muutettu pienemmäksi ettei anturi menis sekaisin jos on tihu triggeripyörä ja c32 o 0.01uF
« Viimeksi muokattu: 24.08.2013, 10:29:07 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #736 : 24.08.2013, 14:41:02 »
Ny alkas oleen vehkeet siinä kunnossa, että tarvis vaihtaa suuttimet. Ennoo ikinä pelannu noitten matalaohmisten suuttimien kans, nii sanokaas että miten mä sen toteutan.

Suuttimet on siis 4.5ohm, ja mega on MS2 V3.0 levyllä. Onko jotain haittaa käyttää pelkkää PWM% -modulointia? Vai laitanko etuvastukset? Etuvastukset mielestäni löytyy hyllystä, mutta johtosarjaa pitäisi muokata siinä tapauksessa.

Voit ohjata PWM:llä suoraan.

Lähdenkö mä noilla ohjeilla kokeileen mitä ms2extran sivuilta löytyy, eli PWM limit 30% , ja threshold 1.0ms?
Koitin vähä etsiä, mutten löytänyt noille "keskiluokan" suuttimille ohjeitakaan. Jotkut vissiin on 4.5ohmisia käyttäny jopa ilman mitään. Niissä ilmeisesti ei virtaa kuitenkaan tarvii kovin paljoa rajottaa  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #737 : 24.08.2013, 22:19:52 »
Lähdenkö mä noilla ohjeilla kokeileen mitä ms2extran sivuilta löytyy, eli PWM limit 30% , ja threshold 1.0ms?
Koitin vähä etsiä, mutten löytänyt noille "keskiluokan" suuttimille ohjeitakaan. Jotkut vissiin on 4.5ohmisia käyttäny jopa ilman mitään. Niissä ilmeisesti ei virtaa kuitenkaan tarvii kovin paljoa rajottaa  ::)

Koitin noita arvoja, ja paljon muitakin. En saanu käyntiä järkeväksi.
Niin kauan käy kohtuudella, kun AfterStartEnrichment pyörii....sen jälkeen alkaa heittää AFR:ät laidasta laitaan.

Aukioloajat on siellä 1.3-1.5ms luokkaa tyhjäkäynnillä.

Mitäköhän sitä kokkeilis seuraavaks  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #738 : 27.08.2013, 15:11:45 »
Olikohan cossu sierran ilmalämpöanturissa sama jenga kuin esim. tässä:



Eli 14x1.5 :o
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #739 : 27.08.2013, 15:30:32 »
Olikohan cossu sierran ilmalämpöanturissa sama jenga kuin esim. tässä:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Eli 14x1.5 :o
juu

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #740 : 27.08.2013, 17:12:22 »
Koitin noita arvoja, ja paljon muitakin. En saanu käyntiä järkeväksi.
Niin kauan käy kohtuudella, kun AfterStartEnrichment pyörii....sen jälkeen alkaa heittää AFR:ät laidasta laitaan.

Aukioloajat on siellä 1.3-1.5ms luokkaa tyhjäkäynnillä.

Mitäköhän sitä kokkeilis seuraavaks  ::)

Millaset EGO correction asetukset sulla on? lambdakorjaus ilmeisesti iskee päälle ja sotkee, mulla oli joskus se lambdakorjauksen aikaikkuna lipsahtanu millisekuntiasentoon niin sitte se huiteli juuri laidasta laitaan.




Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #741 : 27.08.2013, 17:40:10 »
EGO on iso:D No joo... Lambda korjaus ehdottomasti pois, ennen kun on kartat kohdallaan! Itse tosin en vaivautunut lambda korjausta koskaan päälle.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #742 : 27.08.2013, 17:46:46 »
EGO on iso:D No joo... Lambda korjaus ehdottomasti pois, ennen kun on kartat kohdallaan! Itse tosin en vaivautunut lambda korjausta koskaan päälle.

En nyt ehkä sanoisi noinkaan että lambdakorjaus pois, itselläni on ainakin ollut koko ajan aika isokin lambdaikkuna käytössä. Ja mitä karttoja olen rakentanut megalogviewerillä ja nyt tunerstudion live tunella niin lambdakorjaus on ollut koko ajan päällä. Arvot joita asetuksissa on vaan täytyy olla edes sinne päin, ei esim 12 ms väli jolla lambda tekee korjauksen, en nyt sitä arvon nimeä muista.

Mutta tietysti jo kartat on jotain aivan höpöä niin ei kannata sitä nilkkaa suoristella kovinkaan.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #744 : 27.08.2013, 21:39:51 »
Mikä ois paras mesta hommata noita megaruutan osia ? Hinta/Laatu/Luotettavuus. Kohta alkaa oma ähertäminen kyseisen laitteen kanssa. Kyseessä MS 2 v3.0 Koteloitu (Launch control, Rpm lähtö, 4bar map,imulämpöanturi ja Vr anturi)

Eli sytkähilut taitaa saada ostettua erikseen? Mitäs muuta tohon pitäs varata ja tilailla. Kaverilla on kans megaruutta omassa 242:ssa ja lupas jeesailla. Saattaa aluks mennä sormi suuhun muuten, kun en oo ennen moisten kanssa touhunnu.  ;D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #745 : 27.08.2013, 21:55:31 »
Millaset EGO correction asetukset sulla on? lambdakorjaus ilmeisesti iskee päälle ja sotkee, mulla oli joskus se lambdakorjauksen aikaikkuna lipsahtanu millisekuntiasentoon niin sitte se huiteli juuri laidasta laitaan.


Pitäisi olla pois päältä, mutta pitääkin tarkistaa. Näillä asetuksilla on siis ajettu viime kesänä ihan ongelmitta. Mut sillon oli korkeaohmiset dekat.
Täytyy kyl varmuuden vuoksi tarkistaa, jos vaikka talven aikana on bittiavaruus menny sekasin :)


Taidan kokeilla myös pudottaa bensanpaineita heti kun saan painemittarin kytkettyä. Säädettävä paineensäädin kuitenkin on jo paikallaan. Paljonkohan niitä uskaltaa pudottaa, toiminnan kärsimättä? 2,5bar asti varmasti...entä 2,2bar? sillon tuotto putois 1440cc / min. Jos koittais, että saako sillä haettua säädöt kohdalleen ensin....ja siinäkin tuotossa on mun tarpeisiin nähden jo kymmeniä prosennteja liikaa :D
« Viimeksi muokattu: 27.08.2013, 22:27:31 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #746 : 27.08.2013, 22:36:47 »
Mikäs koodi sulla on Timo_R megassa sisällä? kai sentään hires?
Voi meinaan olla perus extra koodilla aika tiukkaa ohjata tuon kokoisia suuttimia.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #747 : 27.08.2013, 22:48:59 »
Mikäs koodi sulla on Timo_R megassa sisällä? kai sentään hires?
Voi meinaan olla perus extra koodilla aika tiukkaa ohjata tuon kokoisia suuttimia.


Näyttäs olevan MS2extra 2.1.0.....saaks tohon kakkoseen viä erikseen hires:in?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #748 : 27.08.2013, 23:15:58 »

Näyttäs olevan MS2extra 2.1.0.....saaks tohon kakkoseen viä erikseen hires:in?
Aaa pahoitteluni oletin jotenkin että sulla on ms1 prossu. Tosiaan tohon ms2 prossuun ei ole hires koodia kun siinä on jo extra koodilla parempi tarkkuus.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #749 : 29.08.2013, 21:13:57 »
Ei luonannu paineiden pudottaminenkaan....säätimessä tuli raja vastaan 2,5bar kohdalla. Sillä en ainakaan saanut riittävää parannusta aikaan.

Pitäsköhän tuon ees teoriassa onnistua noilla suuttimilla....olis kiva tietää, etten turhaan yritä. Jos vika onkin muualla ku itsessä :D

Taidan yhden ässän vielä kokeilla, ennenkun luovutan. Päästän kaikki bensat tankista pois, ja laitan uutta tilalle. Siellä on nimittäin tippa uutta, ja loput viime syksyistä ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron