Samppasport  Futurez

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #60 : 19.08.2012, 19:03:39 »
Kyllä mulla ainakin S90 tankista lähti se muovimutteri ihan perinteisesti ISOLLA ruuvarilla ja kumivasaralla nuijjimalla auki, ei tarvii laikkaa antaa.

Spray silikooni tai crc/wb40 tms sinne ruittaa ennen liukastamaan "jengojen" väliin ni lähtee vielä helpommin. Tosin tietenkin tässä vanhakoppasessa on erilainen tankki kun S90, mutta muistaakseni ihan samanlainen "muovimutteri" siellä on, ettei tartte peltejä silpoa.

Lankku meinas mun mielestä, että otetaan pätkä lattarautaa, josta semmonen sopiva työkalu aukaisua varten tehdään.

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #61 : 19.08.2012, 20:53:24 »
Ei nyt tehdä asiasta liian suurta numeroa ;) Tarkennettakoon sen verran, että saan kohtuu helposti lainaan sekä V70, että 960 sopivat merkkikohtaiset työkalut.


Selvisi sitten se tilanahtausongelmakin. Sillä ruotsin hepulla on uudempi, 2007 mallin moottori, jossa on noin 3cm matalampi ruiskutuspumppu, mitä tässä mun moottorissa. Sovitus vaatii siis hieman odotettua suurempia muutoksia. Öljytilaa ei viitsisi suhteettomasti pienentää, mutta se lienee väistämätöntä. Toinen vaihtoehto on muokata etupalkin takareunaa, mutta se ei varmaan taas ole katsastussedän mieleen. Moottori tulee nyt todennäköisesti etupäästään ihan samaan kohtaan, mitä tuo kutonenkin on ollut, eli takapää tulee yhden sylinterin verran edemmäs. Tämä taas aiheuttaa etupalkin tai öljypohjan muokkaustarpeen. Voi rähmä...

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #62 : 19.08.2012, 20:58:45 »
Öljytilaa ei viitsisi suhteettomasti pienentää, mutta se lienee väistämätöntä. Toinen vaihtoehto on muokata etupalkin takareunaa, mutta se ei varmaan taas ole katsastussedän mieleen. Moottori tulee nyt todennäköisesti etupäästään ihan samaan kohtaan, mitä tuo kutonenkin on ollut, eli takapää tulee yhden sylinterin verran edemmäs. Tämä taas aiheuttaa etupalkin tai öljypohjan muokkaustarpeen. Voi rähmä...

En usko että tulee ongelmia leimalla vaikka palkkia muokkaiskin, kunhan sen vaan tekee siististi ja varmasti riittävän tukevasti.
Teet vaan sulle tyypillisellä tasolla, nii ei sitä kukaan ees huomaa muokatuksi vaan luulee olevan alkuperäinen :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #63 : 19.08.2012, 21:04:00 »
Tämä taas aiheuttaa etupalkin tai öljypohjan muokkaustarpeen. Voi rähmä...

Jos vaikka Ruotsista löytyisi tähänkin GT mallin etupalkki, jota ei tarvitsi muokata :juhau:

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #64 : 19.08.2012, 21:24:19 »
Jos vaikka Ruotsista löytyisi tähänkin GT mallin etupalkki, jota ei tarvitsi muokata :juhau:

Niinpä :) Nuo tuikiharvinaiset GT-osat ovat pelastaneet ennenkin monesta pinteestä.


Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #65 : 20.08.2012, 20:38:07 »
No niin, nyt olisi sitten orkkistekniikka lattialla ja voi pikkuhiljaa alkaa muutoshommiin. Ensin pitää varmaan vähän pestä ja puuna konehuonetta, kun siellä on siitä haljenneesta lohkosta johtuen melko runsain mitoin kuivunutta jäähytysnestettä ympäriinsä.

Jostain kumman syystä kamera oli taas tuvassa, niin eipä ole kuvia katseltaviksi. No kaiketi suurin osa porukasta tietää miltä tyhjä konehuone näyttää ;D
« Viimeksi muokattu: 21.08.2012, 06:36:24 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Aukki

  • Master (evp)
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #66 : 20.08.2012, 23:26:00 »
Ihan mielenkiinnosta, niin kuinka paljon lie erilaiset 940 ja 960 palkit?
Aikuisten mopoautoilua jo vuodesta 2022

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7603
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #67 : 21.08.2012, 00:26:14 »
Mitä ite olen etupalkkeja hypistellyt ja katellut, niin päämuodot on täysin samat 700/940/960. Sen takia menee tinakutonen suoraan kiinnikkeineen 700 palkkiin samoihin reikiin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #68 : 21.08.2012, 08:50:32 »
Näistä leimaus asioista puheenollen nii miten sen tämmösen saa sitte ees leimattua ku auto on kuitenki vähäpäästönen ja sitä ei oo ikinä valmistettu D5lla? Eikö ne siltikään vaadi muutaku teholaput, katalysaattorin paikallaan ja sopivan savutusarvon? Joistai pensa-autojen virittely-keskusteluista lukenu ettei nuo tekniikan vaihdot oo nuihin vähäpäästösiin niin yksinkertasia mutta onko se diiselillä sitte erilaista kovastikki?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #69 : 21.08.2012, 09:15:06 »
kannattaa lukea aikaisemman rojektin aikaiset keskustelut laillisuudesta
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7927.0
ja siitä seurannu projekti
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10788.0

Näistä leimaus asioista puheenollen nii miten sen tämmösen saa sitte ees leimattua ku auto on kuitenki vähäpäästönen ja sitä ei oo ikinä valmistettu D5lla? Eikö ne siltikään vaadi muutaku teholaput, katalysaattorin paikallaan ja sopivan savutusarvon? Joistai pensa-autojen virittely-keskusteluista lukenu ettei nuo tekniikan vaihdot oo nuihin vähäpäästösiin niin yksinkertasia mutta onko se diiselillä sitte erilaista kovastikki?


Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #70 : 21.08.2012, 11:22:26 »
Näistä leimaus asioista puheenollen nii miten sen tämmösen saa sitte ees leimattua ku auto on kuitenki vähäpäästönen ja sitä ei oo ikinä valmistettu D5lla? Eikö ne siltikään vaadi muutaku teholaput, katalysaattorin paikallaan ja sopivan savutusarvon? Joistai pensa-autojen virittely-keskusteluista lukenu ettei nuo tekniikan vaihdot oo nuihin vähäpäästösiin niin yksinkertasia mutta onko se diiselillä sitte erilaista kovastikki?
Näin TODELLA pelkistetysti sanottuna, uudemmalla tai samalla päästömerkinnällä ja tehorajaan mahtuvan koneen saa aina vaihtaa tilalle. (esim tässä 960 mk1 = EURO1 204hv ja V70 mk2 D5 = EURO3 ja olikos 185hv). Ja tehorajassa muistetaan tehokkain 204hv +20% = 244hv tässä tapauksessa.

Siitä on sit tosiaan ollu keskustelua, että miten lakia tulkitaan "kaikkine päästöön vaikuttavine laitteineen" osalta, mutta ei jatketa sitä keskustelua tässä.

Ja hieno projekti kulmamieheltä taas!

Joskus kävi mielessä S90:pin dieselöinti, mutta olis rakentanut vaparibensakutosesta "deekutosen", eli 24v dieselin, tosin homma kaatuu vaparikutosen ohuisiin sylinteriseiniin, ja moottoriohjausongelmiin ja tottakai OMATEKOISEN moottorin päästöihin, ja lopuksi projektin rahalliseen kannattamattomuuteen omassa tapauksessa. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #71 : 21.08.2012, 11:23:45 »
Näistä leimaus asioista puheenollen nii miten sen tämmösen saa sitte ees leimattua ku auto on kuitenki vähäpäästönen ja sitä ei oo ikinä valmistettu D5lla? Eikö ne siltikään vaadi muutaku teholaput, katalysaattorin paikallaan ja sopivan savutusarvon? Joistai pensa-autojen virittely-keskusteluista lukenu ettei nuo tekniikan vaihdot oo nuihin vähäpäästösiin niin yksinkertasia mutta onko se diiselillä sitte erilaista kovastikki?

Hehe :) Päästiin sentään sivulle 5 asti, ennen kun alkoi spekulointi katsastuksesta. Tämä tosiaan ei vaadi mitään spesiaalia, ei edes teholappua. Kaikki päästöihin vaikuttavat osat pitää siirtää uuteen autoon ja pitää olla tiedot moottorien tilavuuksista ym. tiedoista. Ja kuten Ari ja sjs tuossa totesikin, niin tuo linkitetty topikki on tällaisia keskusteluja varten.


Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6364
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #72 : 21.08.2012, 21:09:39 »
Jos sähköhommat vaikuttaa helpoilta, niin öljypohjan kanssa saa painia sitten senkin edestä. D5:ssa on öljynsuodatin lohkossa, öljynjäähdytin öljypohjassa ja paineenrajoitinventtiili öljypohjassa. Kutoskoneen suodatin on öljypohjassa, jäähdyttimen letkut lähtee ö-pohjan päästä ja paineenrajoitinventtiilin sijainnista ei ole mitään hajuakaan :) Eli ei juuri mitään muuta yhteistä, kun pulttijako. Luulin jo keksinneeni, että miten rakennan ne öljykanavat öljypohjaan, kunnes huomasin sen paineenrajoitinventtiilin. Tulee todella visainen juttu, eikä hommaa helpota yhtään se, että kutosen pitkää öljypohjaa pitää lyhentää kahdesta eri kohdasta.

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #73 : 21.08.2012, 22:19:32 »
Olisko tuosta ruotsalaisesta tuotteesta mitään apua tai vinkkiä? http://www.blocket.se/dalarna/Fabriksnya_kortade_oljetrag_960_RWD_T5_B5234T_27913141.htm?ca=8&w=3


Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #74 : 21.08.2012, 23:10:53 »
Olisko tuosta ruotsalaisesta tuotteesta mitään apua tai vinkkiä? http://www.blocket.se/dalarna/Fabriksnya_kortade_oljetrag_960_RWD_T5_B5234T_27913141.htm?ca=8&w=3
Ei... Tuo on bensakoneeseen kelpaava ja tehty yksinkertaisesti vain lyhentämällä kutosen pohjaa, kuten yleensä. Kiisselimoottorisovitus vaatii paljon muitakin muutoksia, kuten maestro tuossa kertoi.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Samppasport  Futurez