Carcom Oy  Ateho

Ammattilaisten tekemä äänieristys, vahvistin, kaiuttimet..

  • 49 Vastauksia
  • 11651 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Suosittelen hetken perehtymään tuohon ovipahvien purkuun. Että jos vaikka vaimentaisi itse. Tuollaisella isolla pakkauksella tuota STP:tä vaimentaa kaikki ovet ja peräluukun ja maksaa satasen. Jää säästöä sen 700. Pehmytmattoa sitten sinne sun tänne niin saa sekä vaimennusta että eristystä. Teet vaikka rauhassa tusaten oven kerrallaan. Yhden kun on purkanut niin loput menee sit vanhasta muistista

Olen kyllä harkinnut tuota tee-se-itse-vaihtoehtoa. Tai paremminkin teetä-hyvällä-kaverilla (joka on tosi taitava oikeasti!) -vaihtoehtoa. Mutta kun kaverini ei millään, ei sitten millään, ymmärrä intoani parantaa Volvon jo sinänsä hyvää äänentoistoa! Naureskelee vaan, prkl.

Tämä on totta...ovipahvit on helppo purkaa kunhan tietää mitä tekee ja ohjeita löytyy netistä hyvin. Mulla on muistaakseni hyllyssä noita "neppareita" mustana ja beigenä, niitä saattaa joskus irrottaessa hajota. Noi tämän päivän butyylimatot on naurettavan mukavia työstää ja käyttää. Samalla kun ovipahvit on irti, niin vaihtaisin kyllä etupäähän jonkun 6,5" erillissarjan. Ihan tommonen alle 100€ settikin on aivan toista maata kun orggikset. Bassoelementti on helppo laittaa alkuperäisen tilalle ja diskantti menee vähän setistä riippuen jollain keinolla :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Auton vaimentaminen on, kuin laittaisi rahaa pankkiin. Se ajomukavuus, kun auto on hiljainen. Jos koko auton meinaa vaimentaa, niin hinta on 1000-1500 euroa. Mitä tulee noihin äänieristysmateriaaleihin, niin onhan Dynamat yksi parhaista, mutta sen hinta suhteessa kilpailijoihin on posketon. Moni tuplasti halvempi ajaa saman asian.

Ja ammattilainen osaa monesti vaimentaa auton, niin ettei kaikkia paikkoja tarvitse lätkiä täyteen mattoa  ;).

Autosoundissa on paljon juttua vaimentamisesta ja materiaaleista.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6040
Juu itsellä on kanssa konttia jo tullut vaimennettua, lisävaimennusta aina mietin ja yritän sikäli pitää homman lapasessa että tolla black goldilla kun tekee rupeaa auton massakin kohtuupaljon kasvamaan.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Juu itsellä on kanssa konttia jo tullut vaimennettua, lisävaimennusta aina mietin ja yritän sikäli pitää homman lapasessa että tolla black goldilla kun tekee rupeaa auton massakin kohtuupaljon kasvamaan.

Tulee madallus samalla :D

Mutta tosiaan tuolla ohjeella pitäis ovipahvit ja höyrynsulku lähteä irti jolla pitäisi päästä jo aika pitkälle
https://www.youtube.com/watch?v=k0npZUO6K_4
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Laminoidut lasit kannattaa muistaa kans, yllättävän suuri vaikutus sisämeluun ja niitä on saanu S80:een
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

 

Ateho  Elekma