Potilas allekirjoituksen -05 S60, B5244S2-koneella. Pintakaasun tuntumassa tuntuisi olevan polkimessa kuollut kohta, jossa veto ei ihan katkea, mutta notkahtaa kuitenkin.
Oire tulee ärsyttävästi juuri sillä kohtaa, kun lähtee paikaltaan ja kytkin alkaa ottaa tuntumalle. Ensin lähtee normaalisti vetämään, sitten veto hiipuu hieman, ja jos painaa poljinta hieman enemmän, niin nykäisee jo reippaasti.
Kovin paha oire ei ole, mutta ärsyttävä.
Paikallaan käytellessäkin tuon huomaa jokseenkin. Pikkuhiljaa kun alkaa painaa poljinta, kierrokset nousevat, kunnes tulee tuohon kuolleeseen pisteeseen....siinä kierrokset pysyvät samana vaikka poljinta hitaasti painaisi syvemmällekin. Tämän kohdan jälkeen taas pelaa normaalisti.
Kaasuläppä on puhdistettu huolellisesti. Toki siinäkin vika voi olla, tai jossain muualla, mutta itseä mietityttää ensimmäisenä polkimen asentotunnistin. Onko vaihdettavissa? puhdistettavissa? Keltään hajonnut koskaan?
Vikakoodeja ei anna, ja ajossa pelaa muuten ok. Päästöarvot oli hyvät. Semmonen toinen silmäänpistävä seikka on, että varsinkin kylmänä käynnistettäessä kierrokset pomppaa sinne 1500rpm paikkeille, ja laskee sieltä normaali tyhjäkäyntikierroksille melko hitaasti. Lämpöisenäkin on havaittavissa, mutta ei läheskään niin selkeästi. Onko ominaisuus? Ahdetuissa (vanhemmissa) ainakaan en ole moiseen ominaisuuteen törmännyt. Tulee ihan joku japsikippo mieleen, kun niissä olen havainnut moisen ominaisuuden kylmänä.
Maxidiagilla koitin lueskella kaasun asentoon liittyviä arvoja :
Nämä otettu virrat päällä , polkimeen koskematta :Nämä virrat päällä, poljin pohjaan painettuna :Kovin kauaa en asian kanssa pelannut, kun piti ruveta vahvistinta yms. asentamaan. Joku varmaan osaa paremmin kertoa, että mitä noista mikäkin arvo tarkoitaa ja mitä kannattaisi seurata?