Carcom Oy  Ateho

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704027 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Lyhyemmät jousetki riittää, perusversion tolpillaki saa apurungon maahan kiinni jos haluaa :P
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Nyt saattaa tulla tyhmä kysymys mutta mite tällästä s60 awd bc racing br takatolpaa saa säädettyä, ku tuossa on vaa tuo yks lukitusmutteri. Pitääkö muka alapää löysätä pois että saa säädettyä?? Nyt ei vaan itellä leikkaa :D




Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 29.06.2016, 22:08:59 kirjoittanut v_240x »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Nyt saattaa tulla tyhmä kysymys mutta mite tällästä s60 awd bc racing br takatolpaa saa säädettyä, ku tuossa on vaa tuo yks lukitusmutteri. Pitääkö muka alapää löysätä pois että saa säädettyä?? Nyt ei vaan itellä leikkaa :D

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ylempää säädetään iskarin pituutta ja kahdella alemmalla lautasella ajokorkeutta, olettaen siis että jousi tulee tuohon tolpan ympärille niinkuin näyttäisi.
Vai oliko tässä nyt vaimennuksen säätö hukassa?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Joo, ei toiminu aivot miulla :D Mut jos iskarin pituutta haluu säätää ni silloha on pakko ottaa alapää irti?
« Viimeksi muokattu: 30.06.2016, 01:16:19 kirjoittanut v_240x »

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Mut jos iskarin pituutta haluu säätää ni silloha on pakko ottaa alapää irti?

Niin siis sulla on jo tolpat kiinni autossa? Siinä tapauksessa helpointa on varmaan ottaa alapää irti autosta. Aika mahdoton homma yrittää saada iskari pyörimään paikallaan kun siinä on vielä jousikin ympärillä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Juu eipä sitä muuten saa säädettyä. Minkäs mukaan se iskarin korkeus säädetään?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Oiskos kenelläkään kunnon ohjetta tälläsen tolpan säätöön?




Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Mites ootte takanta hoitanu tuon camber säädön? Itellä näyttäs ainakin silmämääräsesti renkaat olevan aika / \  ;D Eli kannattaskohan hommata säätöpalikkaa vai miten ootte tehny?

https://www.ipdusa.com/products/10249/121589-adjustable-rear-toe-rods

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Noi on aurauksen säätöön.

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Oho ei pitäny tuota laittaa, vaan tämä https://www.ipdusa.com/products/5711/112394-rear-camber-bushing-kit  :)

E: Ja jos tuollaiset puslat ostaa niin, onko väliä asentaako ennen vai jälkeen pyörien suuntauksen? Jälkeenpäin olis kyllä parempi niin saisi tietää nykyisen camber arvon.
« Viimeksi muokattu: 11.07.2016, 22:49:45 kirjoittanut v_240x »

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Juu eipä sitä muuten saa säädettyä. Minkäs mukaan se iskarin korkeus säädetään?

Mua kiinnostaa myös tämä. Mihin tuo iskarin korkeus pääasiassa vaikuttaa? Jäykkyyssäätöä ei tässä takaiskarissa ilmeisesti ole?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Oho ei pitäny tuota laittaa, vaan tämä https://www.ipdusa.com/products/5711/112394-rear-camber-bushing-kit  :)

E: Ja jos tuollaiset puslat ostaa niin, onko väliä asentaako ennen vai jälkeen pyörien suuntauksen? Jälkeenpäin olis kyllä parempi niin saisi tietää nykyisen camber arvon.

Nuo puslat eivät näytä auttavan kuin 1,5 astetta. Itsellä taitaa olla takapäässä n. -4 astetta camber, ei päästä vielä lähellekkään 1 astetta. Parempi sekin tosin.

Ja täytyyhän ne kulmat säätää jos nuo vaihtaa alle...
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Itekkii tuossa kotona mittailin ni ainakin -3 tuo taka camber. Eli saa laittaa suoraan sen korjaamaan +1,5. Pitää asennella nuo ekana ja sitte viedä suuntaukseen!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Mitä porukka mieltä supersport merkkisistä jousista? Ass80:tä leikkelin rehvakkaasti pari kieppiä etupäästä vakiojousista pois, ja meni sen verran ketuilleen, että kuskin puolella volvolainen iskari, jolla jousi ei jäänyt hölskymään, mutta hantin puolella sach advantage, joka sentin kaks orkkista pidempi, ja jousi ei pysy lainkaan paikallaa (tämä eriparisuus siis entisen omistajan aivotuksia). Ajettavuus nyt kamala, keula pompottaa hidasteissa sekä liian kova.

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
On kyllä aika suolainen hinta kahdesta puslasta...

Mietin kyllä että kuinkakohan paljon rasittaa pyörännapoja kun camberit -4 astetta?
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

 

Carcom Oy  Ateho