Proturbo  Autodiagnoosi

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704123 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Eihän kenelläkään kuvia tai muita kokemuksia satu olemaan S80:stä H&R -30 jousilla? Eibachia ei näköjään saa enää ykköskoppaiseen ja tuo nyt paikallaan oleva coilialusta alkaa ottaa niin rajusti ohimoon päivittäisessä käyttöpelissä että jotain on tehtävä. Maltillinen madallus ja hieman jämäkämpi ajettavuus olisi kuitenkin tarkoitus säilyttää, kunhan ei ihan noin kova olisi kyydiltään mitä tuo nykyinen. 850R:ssä ainakin oli omaan makuun tosi hyvät nuo H&R:t. 8)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Ai se oli sitten turhankin jämäkkä? Siinä KW:ssa on tosiaan se harmillinen ominaisuus ettei jäykkyyttä saa säädettyä, en sitten tiedä kuinka pehmeäksi BC:t saisi takaa, ootko testannut? H&R:stä oon samaa mieltä, oli pirun hyvä setti aikoinaan Konin tolpilla MK1 V70:ssä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Ai se oli sitten turhankin jämäkkä? Siinä KW:ssa on tosiaan se harmillinen ominaisuus ettei jäykkyyttä saa säädettyä, en sitten tiedä kuinka pehmeäksi BC:t saisi takaa, ootko testannut? H&R:stä oon samaa mieltä, oli pirun hyvä setti aikoinaan Konin tolpilla MK1 V70:ssä.

Niin kauan kuin kestopäällysteellä pysyy niin ei ongelmaa, mutta kun hiekkateitäkin joutuu ajamaan lähes päivittäin. Täytyy nyt varmaan vielä nostaa talveksi vähän ylöspäin ja tunnustella mutta on ehkä mun makuun päivittäiseen käyttöautoon turhan jäykkä. Jotenkin vähän ristiriidassa kun nimenomaan helpon ja mukavan ajamisen takia omistaa automaattivaihteisen dieselauton hyvillä varusteilla ja sitten se itse ajaminen on yhtä monttujen ja urien väistelyä ja kyyti kaikkea muuta kuin mukavaa. ::) Jälkiviisaana ajatellen 18" rengastukseen tyytyminen olisi varmaan ollut ihan viisasta. Jossain kesäpäivinä ajettavassa harrastepelissähän tuollainen on enemmän kuin paikallaan.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2016, 20:37:34 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Niin kauan kuin kestopäällysteellä pysyy niin ei ongelmaa, mutta kun hiekkateitäkin joutuu ajamaan lähes päivittäin. Täytyy nyt varmaan vielä nostaa talveksi vähän ylöspäin ja tunnustella mutta on ehkä mun makuun päivittäiseen käyttöautoon turhan jäykkä. Jotenkin vähän ristiriidassa kun nimenomaan helpon ja mukavan ajamisen takia omistaa automaattivaihteisen dieselauton hyvillä varusteilla ja sitten se itse ajaminen on yhtä monttujen ja urien väistelyä ja kyyti kaikkea muuta kuin mukavaa. ::) Jossain kesäpäivinä ajettavassa harrastepelissähän tuollainen on enemmän kuin paikallaan.
:2funny: jätkä on tulossa vanhaks.


Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Niin kauan kuin kestopäällysteellä pysyy niin ei ongelmaa, mutta kun hiekkateitäkin joutuu ajamaan lähes päivittäin. Täytyy nyt varmaan vielä nostaa talveksi vähän ylöspäin ja tunnustella mutta on ehkä mun makuun päivittäiseen käyttöautoon turhan jäykkä. Jotenkin vähän ristiriidassa kun nimenomaan helpon ja mukavan ajamisen takia omistaa automaattivaihteisen dieselauton hyvillä varusteilla ja sitten se itse ajaminen on yhtä monttujen ja urien väistelyä ja kyyti kaikkea muuta kuin mukavaa. ::) Jälkiviisaana ajatellen 18" rengastukseen tyytyminen olisi varmaan ollut ihan viisasta. Jossain kesäpäivinä ajettavassa harrastepelissähän tuollainen on enemmän kuin paikallaan.
Tuo on kyllä totta. Ehkä itsekin tajuan seuraavan kohdalla olla yrittämättä tehdä pappavolvosta rata-autoa  :D

:2funny: jätkä on tulossa vanhaks.



Mä odotan samaa innolla, olis paljon halvempaakin  ;D
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Tuo on kyllä totta. Ehkä itsekin tajuan seuraavan kohdalla olla yrittämättä tehdä pappavolvosta rata-autoa  :D

Mä odotan samaa innolla, olis paljon halvempaakin  ;D
Mä olevinaan oon sen nyt nykysen kanssa tajunnut ja siks se on kauheen näkönen traktori, mutta hyvä kyllä ajaa hiekalla ja töyssiyssä kun ei tarvi kierrellä.

Poissa tire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 76
  • www.vrcf.fi
Hei
Hommasin 60 volvon vuoden ollu mulla tiesin että joku alusta sarja on ku oli otteessakin. Mutta nyt ei menny läpi ku onki vaan madallus jouset laitettu. Ja niihin tarvis tuv todistuksen. Jouset on punaset ja veikkaan g&m jouset olisko kellään jääny tuv lappuja semmoseen?

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Siis jos ne on jo muutostettu niin mikä siinä oli hylkäämisen peruste? On mullekin merkattu aikoinaan alustasarja vaikka oli pelkät madallusjouset. TUV-lappuja ei enää tarvitse, kunhan on valmistajan lappu että ovat ko. autoon tarkoitettu. Lisäksi uusiin muutoksiin pitää olla kulmien säätöraportti.

Pääsetkö näkemään jousista tuotenumeron? Joidenkin valmistajien sivuilta saa tulostettua laput.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Baambu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Vihdoin on oma laite muutoskatsastettu BC-Racingin alustasarjalle.

Ensimmäinen konttori, jossa kävin tyrkyttämässä torppasi homman heti alkuun. Alustasarjan mukana tulleet lippulappuset eivät kuulema kelvanneet, koska niistä olisi pitänyt ilmetä miten korkeussäätö olisi lukittavissa tiettyyn korkoon :S ja lapussahan lukee maksimimadallus 51mm, niin se ei muka riittäisi todistukseksi, että ei pysty madaltamaan enemmän.

Noh seuraava konttori sitten kelpuutti lapun ja nyt on alusta otteessa.

V70 2007 D5244T4+M66 
Vikakoodien luku Kouvola

Poissa mratilai69

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Mun V70 sai tänään nuo paksummat kallistuksenvakaajat ja uudet jouset ja iskarit ympäriinsä. Äkkiseltään tuntuu että tavoite saavutettu. Kallistelu ja huojunta väheni olennaisesti, nyt tosin jo nastat alla niin ei saa ihan kunnon tuntumaa näistä. Kiitos J2K vinkistä, tosin tilasin pfs partsilta nuo vastaavat vakaajat.

Autosta jäi ylimääräiseksi vielä toimivat Nivomat iskarit taakse. Ja myös jouset ympäriinsä sekä etu iskarit ja orkkisvakaajt,  jos joku sattuisi tarviin sellaisia. Kysele...

Poissa mikkeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Morjesta. Tuli ostettua tommonen S80 2.5T AWD Classic volle. Homma on semmonen että takaiskarit on ajan saatossa kuoleutuneet ja olisivat vaihtokunnossa, ja kun uudet maksaa melkein 400€ kappale, mielessä on alustasarja.

Onko kokemuksia kenelläkään esim. H&R Coilovereista? Coiloversarjat pääasiassa hakusessa kun kesäksi tiedossa 19" vanteet ja maanläheisyys.
 
Lisäkyssäri; onkohan suomesta saatavilla S80 peräkontin "lippaa"? Eli pikkuspoileria? tai merkitöntä maskia?
« Viimeksi muokattu: 17.11.2016, 22:49:42 kirjoittanut mikkeee »

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Onko kenelläkään muulla alkanut kuulua kolinaa edestä kun vaihtanut bc racing alustan? Itellä kuuluu aina pieni kolahdus kun ajaa kuopasta. Kuuluu mielestäni tolpan yläpäästä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4647
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Onko kenelläkään muulla alkanut kuulua kolinaa edestä kun vaihtanut bc racing alustan? Itellä kuuluu aina pieni kolahdus kun ajaa kuopasta. Kuuluu mielestäni tolpan yläpäästä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mulla kerran aukes toinen yläpää kun ajoin hiekkatiellä monttuun. Sillon alko kuulumaan pieni kolahtelu.

Tarkista kaikki kiinnitykset. Nimimerkillä asennusöljyä nautittuna jäi toinen koiranluu kirimättä yläpäästä :-[
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa v_240x

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 100
  • www.vrcf.fi
Mulla kerran aukes toinen yläpää kun ajoin hiekkatiellä monttuun. Sillon alko kuulumaan pieni kolahtelu.

Tarkista kaikki kiinnitykset. Nimimerkillä asennusöljyä nautittuna jäi toinen koiranluu kirimättä yläpäästä :-[

Kattelin kyllä ni pitäs yläpäästä olla kaikki tiukalla.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Mulla kerran aukes toinen yläpää kun ajoin hiekkatiellä monttuun. Sillon alko kuulumaan pieni kolahtelu.

Tarkista kaikki kiinnitykset. Nimimerkillä asennusöljyä nautittuna jäi toinen koiranluu kirimättä yläpäästä :-[
Ja mulla ihan ilman asennusöljyä jäi koiranluun alapää löysälle, tsekattiin vielä kertaalleen mukamas kaikki. Ääni kuulosti siltä kuin tolpan yläpäässä olis ollut väljää mutta leimalla kun auto oli pyörillään huomattiin alapään olevan löysällä  :-[
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autoracing  KL-varaosat