Baambun V70 D5 2007. Seilaa arkipäivät väliä Kuusankoski-Kouvola ja välillä käyntejä Kotkaa ja Loviisaan. Kämmentä pystyyn vastaantulijat...yritän parhaani mukaan morotella takaisin.
Hankintatarinaa:
Syksyllä 2015 työmatkan pidennyttyä oli katseltava sedani Omegan tilalle taloudellisempi kulkine. Perheenlisäystä oli myös tulossa, joten farmaria lähdettiin etsimään.
Kotipaikkakunnalta löytyi sitten sopiva Volvo V70 vuosimallia 2007,käyttöönotettu syksyllä 2006. Momentum varustetasolla + läjällä lisävarusteita. Tekniikkana 285tkm ajettu D5244T4+M66. Alla pyörivät Orestes 17" alut suht hyvillä kesäkumeilla.
Autoon vaihdoin heti aluksi öljyt ja suodattimen. Ikkunat saivat kalvot etusivulaseja myöten. Näillä mentiin kuukausi pari, kunnes kaverin yllyttämänä ladattiin autoon RevTonicin ohjelma ja DPF tyhjättiin. Penkissä näillä tuli 192hv ja 478nm. Yläkierroksilla tehoa uupuu, joka johtuu todennäköisesti aikas muurautuneesta imusarjasta (kiitos EGR).
Talvi 2015-2016 mentiin tällä lookilla

Keväällä 2016 alkoi vannehammasta kolottaa ja koska joulukuussa JH-Soundin kautta tilattu BC-Racingin alustan tiedettiin saapuvan maaliskuun loppuun mennessä, oli siiheksi myös jotkut vanteet löydettävä. Heräteostoksena tuli hommattua Rota Grid vanteet koossa 9,5x18 ET35.

Autoon vanteita sovittaessa ilmeni kuitenkin, että vanteet ovat eteen liian leveät ja liian pienellä ET:llä. Kaarien mankelointia mietittiin, mutta koska autoa ei ainakaan ihan lähitulevaisuudessa ole tarkoitus vielä maalailla, ei lokasuojien maalin lohkeilun riskillä viitsitty lähteä mankelointiurakkaan.
Rotat edessä

Rotat takana

BC Racing BR alusta saapui ajallaan maaliskuun lopussa

Hetihän se oli auton alle saatava

Vielä kerran kokeiltiin, josko ne Rotat sittenkin sopisivat. Huonolla menestyksellä.

Alustasarja alla


Kevätpesukin oli aika suorittaa. Työmatkaa kertyy 150km/päivä, joten auto likaantuu sen mukaisesti. Autodudesta ostetuilla aineilla kiilto saatiin palautettua kevyellä 3 tunnin jynssäyksellä. Pienpoistoaine oli kyllä ehdoton, koska auto oli alaosasta ja koko peräpäästä täysin mustien pikipilkkujen vallassa. ValetPron aineita voin kyllä suositella!

Koska Rotat eivät alle passanneet oli joku back-up plääni keksittävä. Vannetukusta hain sitten aidot 885:set 8x18 ET40 ja niihin päälle laatu LingLongit. Keulaa laskettiin vielä sentin verran ja ohjauskulmat säädettiin kohdilleen.



Kesä 2016:
Kesäkuva001Kesäkuva002Kesäkuva003Tehtyä:
- 9/2015 ikkunat tummennettu
- 11/2015 myllytetty/kovavahattu
- 12/2015 ohjelmointi
- 4/2016 BC Racing BR coiloverit
- 5/2016 vanteet 885 Lemans silver 8x18 + Linglong Greenmax
- 6/2016 Yatour soitinmokkula
- keltaiset polttimot lisäpitkissä ja sumareissa
- 8/2016 jakopääremontti 332tkm
- öljyjä ja suodattimia vaihdettu 20tkm välein (Liqui Moly 0W-30)
- 8/2016 PA-200 vahvistin
- 9/2016 336tkm:
- Proparts puslien jäykisteet etuapurungon pusliin
- Etualatukivarsien etummaiset puslat Proparts
- Etualatukivarsien taaemmat puslat Powerflex
- Alapallot TRW
- Talvikumit 205/50-17 Hankook iPike
- 12/2016 uusi abs kehä repsikan puolelle
- 1/2017 Maalipinta pinnoitettu
- 5/2017 etuovien vaimennus ja eteen Rainbow CL6.2 erillissarja
- 8/2017 kuskin puolelle uusi abs kehä ja pyöränlaakeri
- 8/2017 etuvalot kiillotettu (Special Auto Fix, Kouvola)
- ...
Suunnitelmissa/tekemättä:
- Atacama tai muu vastaava erikoissisusta houkuttelis niin maan perkuleesti
- mahdollisesti takaspoikka
- ...
-Pasi