liittyikös tähän se kun moottorijarru loppuu n. 1500rpm kohdilla?
Osittain kyllä, mutta kuten harmaalakki totesi, siellä on muutakin.
Syöttö palaa 1500rpm lukemissa ja automaatissa tyhjäkäynti vaihdepäällä on 1125rpm.
Kun tuota vääntökippuraa viilasin, niin tyhjäkäynnille palaaminen vaihdepäällä kestää 80km/h nopeudesta reilun minuutin, koska TK-servo on auki X-määrän ennen kohdekierroslukua, mikä sattuu noilla asetuksilla, mitä nyt käytän olemaan niin paljon, että auto menee tyhjäkäynnillä vaihde päällä sellaista reilun 30km/h marssivauhtia. Ja hidastuu siihen pirun hitaasti.
Tämä ilmiö alkoi jo Wiinan käytöllä näkymään, vaikkei saavuttanut häiritseviä mittakaavoja.
Vaihde vapaalla (N) tai P-asennossa se tyhjäkäynti automaatissakin on edelleen sen 750rpm, kuten muissakin.
Tosin tämäkin pätee vain käyntilämpimällä moottorilla. Kylmänä tyhjäkäynti on jotain aivan muuta laatikosta riippumatta.
Tässä automaagin tyhjäkäynti vaihde päällä lämpötilan funktiona.
-30 -11 8 31 54 101 128
1750 1600 1400 1275 1200 1125 1000
Tämä on kaikkien 9XX-binäärien omituisuus ja johtosarjan kautta on käytössä vain automaageissa, vaikka samat jutut on manuaalissakin. Tosin manuaalin LH ei tiedä vaihteista yms. mitään, kun johtosarjassa ei ole piuhaa, joka kertoisi laatikon olevan R/D/2/1 asennoissa.