Ateho  Elekma

B230 tai B200 lohkoon B234F tai B204 akseli

  • 5 Vastauksia
  • 4936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
B230 tai B200 lohkoon B234F tai B204 akseli
« : 05.12.2012, 18:44:42 »
Eli mulla puuttuu Penta B230 lohkosta kampiakseli ja männät, kiitos jonkun innokkaan foorumilaisen, joka ne oli käynyt ostamassa ennen mua. :D

Nyt kysyn, mikä estää asentamasta b234f tai b204 akselia B230 lohkoon, molemmissa 63mm runkolaakerit.

Laittakaa vaikka kuva akseleista, ja eroista. Erohan on varmaan että 16v lohkon akseli on pidempi. Yritin googlella etsiä, tiedän b230 akselin miltä sen etupää näyttää, mutta 16v lohkon akselia en ole nähnyt.

Ja jos jollakin löytyy OK b230 männät ja tai OK 63mm laakerein oleva 80 tai 86mm iskuinen akseli etelärannikolta, ni privaa kehiin. :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: B230 tai B200 lohkoon B234F tai B204 akseli
« Vastaus #1 : 05.12.2012, 20:15:33 »
Ihan saman mittainen se akseli on 16v koneessakin. 16v koneessa on päittäislaakeri aina vauhtipyörä päässä akselia. Eikös b2x0 koneista löydy kampuraa jossa on päittäislaakeri vauhtipyörän päässä ja myös sellainen akseli jossa päittäislaakeri on keskellä akselia?

Tässä kuva b234f koneen kampiakselista

965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B230 tai B200 lohkoon B234F tai B204 akseli
« Vastaus #2 : 05.12.2012, 20:23:21 »
Ei siinä muuta eroa taida olla, kun se ihan viimeinen ohut kohta on pidempi. Pystyy varmaan tarvittaessa lyhentämään tai sitten soveltaa hihnapyörät uuteen uskoon.



Jaa mutta noita kuvia kun vertaa, niinko sitten ero siinä stefapinnan pituudessa? Akseleiden kokonaispituus taitaa olla sama?
« Viimeksi muokattu: 05.12.2012, 20:25:11 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230 tai B200 lohkoon B234F tai B204 akseli
« Vastaus #3 : 05.12.2012, 20:32:52 »
Miten tuo etupään tasapainoakselien hihnapyörä onkaan kiinnitetty



Xuppon kuvassa taitaa olla sama kampura?

Kuitenkin 8V vs 16V dampperien syvyyksissä on eroa. Oiskohan tuo 16V versio sen verran matalampi mitä 16V hihnapyörä on leveämpi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7592
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: B230 tai B200 lohkoon B234F tai B204 akseli
« Vastaus #4 : 05.12.2012, 22:14:56 »
Kuitenkin 8V vs 16V dampperien syvyyksissä on eroa. Oiskohan tuo 16V versio sen verran matalampi mitä 16V hihnapyörä on leveämpi
16V dampperi on muuten sama, mutta olikohan kaksi vai yksi etummaista hihnauraa ulompana kuin 8V:ssä. Vesipumpun hihnapyörä on erilainen kuin 8V:ssä joten sen takia dampperi ei ole matalampi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: B230 tai B200 lohkoon B234F tai B204 akseli
« Vastaus #5 : 05.12.2012, 22:18:44 »
16V dampperi on muuten sama, mutta olikohan kaksi vai yksi etummaista hihnauraa ulompana kuin 8V:ssä. Vesipumpun hihnapyörä on erilainen kuin 8V:ssä joten sen takia dampperi ei ole matalampi.


Ilmankos mun vesipumppu ei sopinu suoraan....taisi olla 8v:n hihnapyörällä varustettu.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Kulkukoira  Proturbo