Carcom Oy  Ateho

Polkupyörä Topicci

  • 806 Vastauksia
  • 242451 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #375 : 08.12.2013, 16:17:24 »
Olen ihan samaa mieltä. Tehokkaissa pyörävaloissa ei ole minkäänlaista rajattua valokuviota ja ne häikäisee ihan hemmetisti kun niitä tulee vastaan työmatkalla pyöräillessä.
On mullakin kaksi ~1000lm valoa (Hope ja DIY) ja ei niitä voi täydellä teholla pitää liikenteessä. Tangossa valo pitää olla suunnattuna ihan eteen ja teho korkeintaan puolikkaalla. Kypärästä sitten vilautan valoa jos joku meinaa ajaa päälle tmv.  Maastossa sitten kaikki tuikut täysillä ja edemmäs suunnattuna.

Fillarifoorumillahan joku teki kiinavaloon modauksen jolla valokuviota saa rajattua yläosasta. Tavoitteena taisi olla että kaikki valo tulee maasossa polulle, mutta hajavalon määräkin vähenee samalla kanssakulkijoille. Taisi olla ihan sopiva peili heijastimen ja suojalinssin väliin.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #376 : 08.12.2013, 17:10:05 »
Mikan kun oot testannut niin tunnistatko 1m korkeudella näkyvästä valosta että mihin valo on kiinnitettynä? ;) tai jos näet 1.5m korkeudessa valon niin ajatko sitä päin koska et tiedä mikä se on? Omaa kypärä valoa jos ei huomaa niin saa luovuttaa sokeuden takia kortin pois.

Aika hyvin voi tehdä päätelmiä siitä valosta ihan logiikalla. Yksi valo -> polkupyörä/mopo/moottoripyörä. Nopeus ja liikkeen tasaisuus kertoo pyörä/moottorilla kulkeva ja kuten valon muoto/tyyli. Moottorilla kulkevat omaavat yleensä lähivalot. Tämä taas kertoo siitä, miten vastaantuleva kapine liikkuu tai voi liikkua. Mopo ei tee äkkinäistä 90 asteen käännöstä suojatien yli, kuten fillari voi tehdä jne.
Jalankulkijan otsalampulla, tunnistaa siitä keikkumusesta, mitä normaalisti kävelevä ihminen tekee. Otsalampullista fillaristia voi olla vaikea erottaa pyöräilijästä.

Jos katsot taakse, niin se sinun otsalamppusi ei paljoa kulkusuuntasi tangentin suuntaan valaise. Tätä ei pitäisi olla vaikea tajuta?   :buck2:
Pyörän kiinteä valo sentään osoittaa pystyssä olevalla pyöräilijällä aina sinne kulkusuunnan tangentin suuntaan, mitä se otsalamppu ei tee.

Hyvin huomaa, että juttusi ovat oikopäätelmiä, ilman, että olet pysähtynyt katselemaan asiaa kaikilta kanteilta ihan havannoidaksesi näitä asiaoita.

Kerran Mikanin hengen heimolainen leikki kotipoliisia pimeällä tiellä ja vilkutteli valoja. Minä kuittasin kohdistamalla kaksi ledi spottia kuskiin ;D

Mistäs tiedät, että mainitsemasi valojen vilkuttelija on hengenheimolaiseni? Voin myöntyä tähän oikopäätelmääsi, jos tämä "kotipoliisiksi" mainitsemasi henkilö on aivoillaan ajatelleva henkilö ja arvostaa loogisuutta ja älyn käyttöä.

Pieneen mieleesi ei selvästi välähtänyt, että se lamppusi saataa häikäistä aivan stanasti autoilijaa?  :idiot2:
Ja reaktio oli seuraus siitä! Älylliseksi en voi tekoasi arvostella, idioottimaiseksi kylläkin! :facepalm:

Mitäs sitten jos minä olisin tullut vastaan autolla ja läimässyt koko patteriston päin näköäsi?  :pomo:
Voin sanoa, että lumen/luksi kisassa, jäät jälkeen tuhansia lumeneita (n. 12000lm vähintään) ja lukseissakin kymmeniä tuhansia. :juhau:

No, olisit päässyt astronomiksi!  :2funny:

Itse en käytä heijastin liiviä mutta taaksepäin on kypärässä punainen 4 ledin valo ja eteen kaksi. Tiedän että moni pyöräilijä ajaa pimeänä, mutta ne on harvemmin pyöräharrastajia.

Soisin sinun käyttävän niitä heijastinliivejä, niin tulet nähdyksi huomattavasti paremmin. Nimittäin ne ledi valot eivät erotu niin selvästi kuin ajattelet, ellei niiden valaiseva pinta-ala ole riittävän suuri.

Ja ymmärsinkö oikein, että sinulla on punaista valoa eteenpäin näyttävä valaisin kypärässäsi?  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #377 : 08.12.2013, 18:13:26 »

Mitäs sitten jos minä olisin tullut vastaan autolla ja läimässyt koko patteriston päin näköäsi?  :pomo:
Voin sanoa, että lumen/luksi kisassa, jäät jälkeen tuhansia lumeneita (n. 12000lm vähintään) ja lukseissakin kymmeniä tuhansia. :juhau:

No, olisit päässyt astronomiksi!  :2funny:


offtopic.
Mites sun valot noin hurjasti loistaa Volvon nokalta? Olettaen että löytyy vähintään 14klm (2 + 12 vähintään kuten kirjoitit). Sinullahan ei ollut ksenoneita, lisäpitkiä tai ei tieliikennekäyttöön olevia ylitehokkaita polttimoita? Varmaankin ajovalot, sumarit ja apupitkät. No kovalla ylijännitteellä taitaa joutua polttamaan että noin hurjiin lumeneihin pääsee.

Todellisuudessahan autosta ei pitäisi tuossa tapauksessa kuitenkaan häikäistä kuin pitkät valot. Ja voin sanoa että kyllä ne polkupyörienkin tehovalot häikii ihan törkeesti, niitä kun on helpompi suunnata väärin ja häikäisevästi kuin autonvaloja lennosta...

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #378 : 08.12.2013, 18:21:14 »
Se on todennäköisesti vilkutellut siksi että sitä häikäisee aivan helvetisti. Tuon kiinalampun tehossa ja vakiovalokuviossa ei ole mitään järkeä normiliikenteessä, jätin pyörän parkkiin ja kävin katsomassa jonkun matkan päästä edestäpäin miltä näyttää. Näytti siltä että joku ajaa auringolla vastaan ja se oli sillä köyhällä 300 lumenin säästöteholla. Voin vain kuvitella miten pahasti näkö lähtisi jos vastaan tulisi joku kahdella täystehoisella, varmaa on että itseltä löytyisi siinä kohdassa ainakin valojen korkeussäädön yläasento ja koko patteri pitkiä kaupan päälle.
Käänsiin päätäni sivulle joten tehokkain alue ole metsään päin. Tiedän että häikäisee. Katuvalo-osuuksilla käytän  pienempää tehoa, mutta valottomilla osuuksilla pidän surutta täysillä. Sarvessa olevaa valoa kohdatessa käännän alaspäin ja päätä käännän sivulle metsään päin. Tätä teiden ritaria tämä haittasi niin päätin olla välittämättä hänestä.

Mistäs tiedät, että mainitsemasi valojen vilkuttelija on hengenheimolaiseni? Voin myöntyä tähän oikopäätelmääsi, jos tämä "kotipoliisiksi" mainitsemasi henkilö on aivoillaan ajatelleva henkilö ja arvostaa loogisuutta ja älyn käyttöä.

Soisin sinun käyttävän niitä heijastinliivejä, niin tulet nähdyksi huomattavasti paremmin. Nimittäin ne ledi valot eivät erotu niin selvästi kuin ajattelet, ellei niiden valaiseva pinta-ala ole riittävän suuri.

Ja ymmärsinkö oikein, että sinulla on punaista valoa eteenpäin näyttävä valaisin kypärässäsi?  :o
Kotipoliisiksi olen sinut päätellyt munakuski ja valotopicin mukaan kun jaksat raportoida jokaisen rikkeen mitä näet ja vielä videollisten todisteiden kera.
Kyllä se valo on ihan taaksepäin.

Tiedän että nuo pyörien valot voi häikäistä, mutta itse pyrin kääntämään ne pois kohdatessa. Kuitenkin jotkut herkkä silmäiset haluavat vilkutella.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #379 : 09.12.2013, 01:41:53 »
[OT]
offtopic.
Mites sun valot noin hurjasti loistaa Volvon nokalta? Olettaen että löytyy vähintään 14klm (2 + 12 vähintään kuten kirjoitit). Sinullahan ei ollut ksenoneita, lisäpitkiä tai ei tieliikennekäyttöön olevia ylitehokkaita polttimoita? Varmaankin ajovalot, sumarit ja apupitkät. No kovalla ylijännitteellä taitaa joutua polttamaan että noin hurjiin lumeneihin pääsee.

No, valot ovat kuten sanoit (halogeenit). Jokainen polttimo on E-hyväksytty tieliikennekäyttöön ja täysin laillinen.
Wattimääräisesti siellä loistaa liki 400W verran sähkötehoa käytetyillä jännitteillä.
Lumenit on laskettu valmistajan ilmoittamista arvoista ja vaikka ne lumenit olisivat noilla jännitteillä vain se mitä valmistaja ilmoittaa normaalijännitteelle, tulee tulokseksi 9900 lm. Luksimäärän olen mitannut ja 5lx lukemalla pitkilläni pääsee yli 200m matkaan.
[/OT]

Käänsiin päätäni sivulle joten tehokkain alue ole metsään päin. Tiedän että häikäisee. Katuvalo-osuuksilla käytän  pienempää tehoa, mutta valottomilla osuuksilla pidän surutta täysillä. Sarvessa olevaa valoa kohdatessa käännän alaspäin ja päätä käännän sivulle metsään päin. Tätä teiden ritaria tämä haittasi niin päätin olla välittämättä hänestä.
Eli olet fillaristien ksenon Tero-petteri! :facepalm:

Oletko itse katsonut mille valosi näyttävät muiden näkökulmasta?

Kotipoliisiksi olen sinut päätellyt munakuski ja valotopicin mukaan kun jaksat raportoida jokaisen rikkeen mitä näet ja vielä videollisten todisteiden kera.
Kyllä se valo on ihan taaksepäin.

Oikopäätelmäsi on väärä! Kotipoliisi en ole.  :D
Ja jokaista rikettä en todellakaan jaksa raportoida ja varsinkaan editoida, mitä näe, sillä näen niitä niin paljon, ettei sitä ehdi/jaksa kirjoittaa kukaan...

Hyvä, sillä kirjoituksestasi ei käy ilmi, ettei punaista valoa näytetä eteenpäin.

Tiedän että nuo pyörien valot voi häikäistä, mutta itse pyrin kääntämään ne pois kohdatessa. Kuitenkin jotkut herkkä silmäiset haluavat vilkutella.
Ovatko he herkkäsilmäisiä, vai oletko sinä hämäräsokea?  :o   :nuhtelu

Kas siinäpä kysymys, sillä 1000lm on huikea valovirta edes siedettävästi suunnattuna!  :o :o
1000lm on 1/3 siitä mitä laillisille ksenon polttimoille luvataan!    :nohnoh 
Huono suuntaus/valokuvio on sitä Tero-petterointiä! :knuppel2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #380 : 09.12.2013, 02:18:44 »
Tulinpa sitten ihan itse kokeilleeksi miten suurelle alueelle tuo lamppu työntää voimakasta valokeilaa.



Keskellä kirkkain läntti (tälle on tehtävä jotain jotenkin) mutta tuo seuraava ympyrä on se joka kiinnostaa koska sekin on vielä helposti häikäisevän kirkas. Kuten kuvasta näkyy se ulottuu jopa yli katon korkeuteen, mittanauha käteen ja tutkimaan. Katto on 255 cm korkeudella, lampun keskikohta noin 104 cm korkeudella ja lampun etäisyys seinästä 230 cm.

Jos laskin edes sinne päin se tarkoittaa että häikäisevää valoa lähtee 33 asteen kulmassa niin alas, sivuille kuin ylöskin. Jos jatkolaskutoimitus oli sekään sinne päin se tarkoittaa että sadan metrin päässä edessä on vielä häikäistymisen mahdollisuus vaikka olisi 65 metriä sivussa keskilinjasta ja se on muuten paljon. Täytyy tosiaan kehitellä joku viritys jolla saisi leikattua tuota yläosaa pois, ei tarvitse kuitenkaan valaista oravaa puunlatvasta vaan se tie. Alumiiniteippiä varmaan löytyy jostain.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #381 : 09.12.2013, 07:28:55 »
Riippuu tietty valon koosta, mutta tämä sopii lähes kaikkiin kiina-valoihin.
http://www.valostore.fi/tuote/wider_linssi_30_lumilight_magicshine/
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #382 : 09.12.2013, 07:49:42 »
Tulinpa sitten ihan itse kokeilleeksi miten suurelle alueelle tuo lamppu työntää voimakasta valokeilaa.

Keskellä kirkkain läntti (tälle on tehtävä jotain jotenkin) mutta tuo seuraava ympyrä on se joka kiinnostaa koska sekin on vielä helposti häikäisevän kirkas. Kuten kuvasta näkyy se ulottuu jopa yli katon korkeuteen, mittanauha käteen ja tutkimaan. Katto on 255 cm korkeudella, lampun keskikohta noin 104 cm korkeudella ja lampun etäisyys seinästä 230 cm.

Jos laskin edes sinne päin se tarkoittaa että häikäisevää valoa lähtee 33 asteen kulmassa niin alas, sivuille kuin ylöskin. Jos jatkolaskutoimitus oli sekään sinne päin se tarkoittaa että sadan metrin päässä edessä on vielä häikäistymisen mahdollisuus vaikka olisi 65 metriä sivussa keskilinjasta ja se on muuten paljon. Täytyy tosiaan kehitellä joku viritys jolla saisi leikattua tuota yläosaa pois, ei tarvitse kuitenkaan valaista oravaa puunlatvasta vaan se tie. Alumiiniteippiä varmaan löytyy jostain.

Mun DIY-lampussa on lähes vastaava valokuvio, joka on tehty heijastimella. Tosin kirkas läntti on isompi halkaisijaltaan. Tehokas kantama taisi olla helposti yli 200 m (luxeja en osaa arvioida, ehkä sen 5lx. Kirkas kumminkin) Toimii kypärässä hyvin hakuvalona, muutenhan se on oikeastaan käyttökelvoton pyöräilyssä. Kuitenkin tietty määrä hajavaloa ylöspäin on kuitenkin hyväksi polulla ajaessa...

Mutta tuohon valokuvion muokkaukseen: Etsi Fillarifoorumilta Tee-se-itse valaisin topicista nimimerkki mutanaamanan kirjoituksista vinkkiä valokuvion muokkaukseen. Hän muistaakseni teki jostain peilimateriaalista heijastimen valoon ja sillä sai valoon selvän rajan.
Toinen vaihtoehto on tehdä kaljatölkistä lippa ja rajata sillä valoa :D

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #383 : 11.12.2013, 09:11:24 »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #384 : 11.12.2013, 13:21:36 »
Hieno video.
Lopussa olikin ettei kaikki mennyt yhdellä otoksella "purkkiin", muutamista taas voi päätellä että onnistui kerralla koska muuten olisi jäänyt viimeiseksi otokseksi.
Itse olisin kaatunut muutamissa paikoissa pelkästä pelosta.
Ihmeen paljon vanne kestää hyppimistä, osaa hyvin joustaa ettei kaikki voima kohdistu siihen.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #385 : 11.12.2013, 14:49:02 »
Hieno video.
Lopussa olikin ettei kaikki mennyt yhdellä otoksella "purkkiin", muutamista taas voi päätellä että onnistui kerralla koska muuten olisi jäänyt viimeiseksi otokseksi.
Itse olisin kaatunut muutamissa paikoissa pelkästä pelosta.
Ihmeen paljon vanne kestää hyppimistä, osaa hyvin joustaa ettei kaikki voima kohdistu siihen.
Mitä tuolta luki niin pari kertaa kumi puskesi ja kerran oli irronnu jarruletku. Muuta ei ollu menny rikki. Tai no nirhaumia oli rungossa ja haarukassa :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #386 : 12.12.2013, 20:28:04 »
Jätin fillarilla mopon. Suoralla tiellä. :2funny:

Toki kyseinen tie oli a) umpijäässä b) reilusti urilla ja c) vesikerroksen peitossa mutta silti. Eli siis ihan normaali mitä tulee kun viiden sentin lumikerroksessa ajellaan ensin muutama päivä pyörällä minkä jälkeen se ensin vetää jäihin ja sitten sulaa sopivasti. Kuulin että joku tulee perässä mopolla, katsoin taakse että niinpä näkyy ja jatkoin omaa ajoa. Vähän kyllä ihmettelin että miksei se ohita. Yrittihän se pari kertaa, sai keulan rinnalle ja jäi taas uudestaan kunnes hävisi lopullisesti johonkin. ;D

Kieltämättä oltiin alueella jolla yhdistelmä Ice Spiker Pro, 29" XC-raketti ja kohtalaisen reikäpäinen kuski menee olosuhteisiin nähden huomattavan kovaa mutta silti, kyllä pitäisi konevoimalla ohi päästä. Ei vaan näyttänyt pääsevän.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12497
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #387 : 12.12.2013, 22:01:35 »
Kieltämättä oltiin alueella jolla yhdistelmä Ice Spiker Pro, 29" XC-raketti ja kohtalaisen reikäpäinen kuski menee olosuhteisiin nähden huomattavan kovaa mutta silti, kyllä pitäisi konevoimalla ohi päästä. Ei vaan näyttänyt pääsevän.
Noiden ISP kumien pito on kyllä mahtava. Uraisella peilijäisellä tiellä ei tarvi pelätä. Lumipolanteella varomattomalla jarrun käytöllä lähtee sarvien yli :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #388 : 13.12.2013, 00:11:58 »
Lumipolanteella varomattomalla jarrun käytöllä lähtee sarvien yli :)

Tuonkin tosiaan kokeilin viime talvena, 26" kiekot ja 180 mm etujarrulevy oli aika hätäinen yhdistelmä. Ainoa mitä ehti tajuamaan oli että takarengas on jo liian korkealla tilanteen pelastamiseksi ja sitten tulikin pikainen siirto lentävään henkilökuntaan. Tälle talvelle tuli nyt hankittua tuo 29er mikä jo sinänsä rauhoittaa jarrutuksia ja teen vielä "antipäivityksen" etujarrulle 160 mm levyllä, jos saisi jotain järkevää modulaatiota aikaiseksi tuohon. Sitä jarrutusvoimaa on kuitenkin niin paljon että eiköhän pienemmälläkin levyllä pysähdy vähintään riittävästi.

Viime vuonna oli ISP niin edessä kuin takanakin, tälle vuodelle ostin vain eteen kun rengaskoon takia meni talvirenkaat uusiksi kuitenkin ja viime talvesta suurin osa tuli ajettua kuitenkin tavallisella takarenkaalla niin totesin että taakse ei tarvitse. Mieluummin otan takapään ennenaikaisen lipsahtamisen kuin sen tunteen että pitoa on rajattomasti ja seuraavaksi huomaa makaavansa Teräsmies-asennossa maassa kun etupää on hävinnyt alta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Polkupyörä Topicci
« Vastaus #389 : 14.12.2013, 22:59:32 »
Fillarin lampputestiä....

http://www.motonet.fi/fi/tuote/381796/Polkupyoran-1-LED-valaisinotsalamppu-ladattava

1000 lumenin lamppu ilmoituksen mukaan. 

No, tuhannen lumenin osia se kyllä on, ei oikeasti tuhat lumenia valovirraltaan, mutta pirun kirkas valaisin kyllä. Vertailun vuoksi, 35W ksenon polttimolle ilmoitetaan 3000 lumenia ja H4 halogeenille 1650 lumenia (osram).

5 luksin valaisuetäisyys tuolle valolle on 37,6 metriä, mikä ei todellakaan ole huonotulos!  :o
"Taskulampuksi" se vallan perkeleellisen hyvä tulos!

Vertailun vuoksi, sama matka autojen lähivaloilla on luokkaa 45-75 metriä pirusti leveämmällä keilalla.

Valokuvatus valon näyttämästä 2. sek valotusajalla (F2.8 )


Sama 1/2s (F2.8 ) valotusajalla.


Ja meikäläisen merikontin lähivalot samalla 1/2s (F2.8 )  valotusajalla.


Kohtuullinen ja kirkas valaisin, mutta liian kapealla valokeilalla ollakseen oikeasti hyvä valaisin! 1 luksin kirkkauskin riittäisi, jos valokeila olisi leveämpi!  :hello:



Mutta jos tuollaisella valolla ajaa meikäläistä päin näköä, niin pitkät tulee päälle ilman vilautusta, sillä tuo valo vastaa huonoja lähivaloja päin näköä!  >:(
Eli valon suuntaukset kuntoon fillaroitsijallakin!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma