Ateho  Elekma

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604495 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1500 : 18.05.2015, 19:14:12 »
Enää tarvitsee selvittää, tukeeko 3.1:n koodi sähköflektin ohjausta ja sitten voisi aloittaa näpräämisen testi-ympäristössä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1501 : 20.05.2015, 00:29:05 »
No huh!  :o :idiot2:

Kylläpä tässä on ollut vääntöä itsestään selvistä asioista!  :-[

Kannattaa muuten uskoa se mitä harmaahattu sanoo, sillä ihan hän ei ole asiasta höpöjä puhunut!

Jakajan asento on ihan yksi *itun mikkeli, sillä EZK ei siitä tiedä yhtikäs mitään ja lisäksi sen ns. kipinä-ikkuna on niin pirun suuri, että vakiona siitä on käytössä ~50% eli ennakkoa voisi lisätä tai myöhästää välillä +55 astetta ja -10astetta välillä ja siltikään jakajan rajat eivät ole tapissa mutta EZK:n ovat. Toki +10mm kannen laskulla sen saa sitten rajaparametrien lähelle.

Noin lukema vanhan kanteni laskusta on 1,5mm, sillä kovin tarkasti en pystynyt mittaamaan kun tönärini on aivan liian lyhyt mittaukseen ja minulla olevilla mikrometrillä siitä on turha haaveillakkaan, sillä niiden mitoitus on tehty vastaamaan lähinnä sellaisten alle 10mm projektiilien mittauksiin.

Btw, EZK käyttää 0,375 asteen askelta liikuttaessaan ennakkoa mistä syystä tahansa.
Ja se ei todellakaan muuta ennakkoja suuntaan tai toiseen kuin kuormatiedon, lämpötilan ja EGT/nakutus-anturin antaman tiedon perusteella. Mitään adaptiivisuutta siinä ei varsinaisesti ole, vaan se on hitusen kehittynyt katkojan kärki-sytkä.






Tähän liittyen, säädin toisen wäärinvirittäjän syttykartan eilen iltaisella ns. "sinne päin" kuosiin ja alkoihan sekin katiska potkimaan suhteellisen asiallisesti.

Kahdedittaa tässä kohden se ennakoiden määrä, mitä hän voi käyttää ahdoilla!  :-[


Palataan taas perusasioiden äärelle :-)

Säädä oman pulkan nenää myöhäsemmälle niin voit käyttää niitä kadehtimiasi suurempia ennakoita...

Ts. jakajan asento ei ole mikään "*itun mikkeli", jos se on suhteessa nokan asentoon.

Kiemurrelkaa pliis lisää....

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1502 : 20.05.2015, 08:59:39 »
Ts. jakajan asento ei ole mikään "*itun mikkeli", jos se on suhteessa nokan asentoon.

Kun se on juuri sitä. Jakajassa on niin jumalattomasti astevaraa kumpaakin suuntaan että EZK:n omat rajat, siis ohjelmalliset eikä mekaaniset, tulee vastaan kauan ennen kuin jakajan asento aiheuttaa ongelmia. Jakajassa on pyörijän rakenteesta johtuen X astetta aluetta jonka aikana kipinä voidaan antaa ja jos pyörijä on kyseisellä alueella kun kampiakselin asentotunnistin kertoo EZK:lle olevansa halutussa kohdassa EZK täräyttää kipinän.

Ainoa mihin nokan ajoitus sytytystä ajatellen vaikuttaa on sen X asteisen alueen sijainti suhteessa pyörijään ja se alue on niin tolkuttoman leveä että kannesta ei edes pysty höyläämään niin paljon että rajat tulisivat vastaan. Kipinän hetken päättää edelleenkin EZK ja se saa ennakkotietonsa kampiakselilta, ei nokalta.

Otetaanko vielä kolmas kierros samasta aiheesta vai ymmärrätkö jo tällä kerralla?

Poissa raul

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 271
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1503 : 20.05.2015, 14:33:55 »
Ja sama juttu 240-sarjassa, jossa saat kierrellä jakajaa aivan mielesi mukaan. EZK korjaa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1504 : 20.05.2015, 14:43:33 »
Otetaanko vielä kolmas kierros samasta aiheesta vai ymmärrätkö jo tällä kerralla?
Itse en kuitenkaan ihan täysin ymmärrä tarvetta vääntää tuosta jakajan asennosta, löysää ruuvit kannen takapäästä niin sitähän voi pyöritellä varsin isolla alueella (se muovinen ohjari kuitenkin puuttuu jo kaikista) eikä vaikuta kenenkään elämään yhtään mitenkään. Nokan ajoitushan puolestaan aavistuksen vaikuttaa koneen käytökseen, mutta senkin vaikutusta on hiukka hankala arvioida ilman tarkempaa tietoa kannesta höylätyn siivun paksuutta tuntematta. Mielenkiintoinen ilmiö silti, etenkin kun vakiokannella puristuksetkin on laskenut tuohon koneisteltuun verraten.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2015, 14:48:17 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1505 : 20.05.2015, 15:12:35 »
Ja nyt sitten latelen EHDOTTOMAT SÄÄNNÖT, voimassa toistaiseksi tässä topicissa:

1) Seuraava loanheittäjä/kiroilija/tms. lähtee varoituksetta banniin
2) tässä topicissa ei jatketa sääntötulkinnoista keskustelua YHTÄÄN. Palauteosiossa sopii käydä keskustelua

Muistuttaisin, että nämä ovat edelleen voimassa. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1506 : 20.05.2015, 17:37:45 »
Kun se on juuri sitä. Jakajassa on niin jumalattomasti astevaraa kumpaakin suuntaan että EZK:n omat rajat, siis ohjelmalliset eikä mekaaniset, tulee vastaan kauan ennen kuin jakajan asento aiheuttaa ongelmia. Jakajassa on pyörijän rakenteesta johtuen X astetta aluetta jonka aikana kipinä voidaan antaa ja jos pyörijä on kyseisellä alueella kun kampiakselin asentotunnistin kertoo EZK:lle olevansa halutussa kohdassa EZK täräyttää kipinän.

Ainoa mihin nokan ajoitus sytytystä ajatellen vaikuttaa on sen X asteisen alueen sijainti suhteessa pyörijään ja se alue on niin tolkuttoman leveä että kannesta ei edes pysty höyläämään niin paljon että rajat tulisivat vastaan. Kipinän hetken päättää edelleenkin EZK ja se saa ennakkotietonsa kampiakselilta, ei nokalta.

Otetaanko vielä kolmas kierros samasta aiheesta vai ymmärrätkö jo tällä kerralla?

Mikan taisi jo tajuta, että miksi jankkaan ”päivänselvästä” asiasta eikä siksi vastannut.

Kannen lasku muuttaa samassa suhteessa nokan ja jakajan asentoa kamppariin nähden (ilman säädettäviä hihnapyöriä).

EZK:lle lieneekin ”*itun mikkeli”, että onko jakaja (ja samalla nenä) vähän sivussa sinne tai tänne jaosta, MUTTA

moottorin mekaniikalle / kinetiikalle näin ei ole, sillä nenän asennon suhde kampiakseliin vaikuttaa olennaisesti kaasujenvaihtoon ja sylinteripaineisiin (ja tehoalueeseen).

Pienemmillä paineilla motti sietänee nakuttamatta enemmän ennakkoa, joten EZK voinee silloin aikaistaa sytytystä.

TS. EZK:n SÄÄTÄMÄT ENNAKOT OVAT ERILAISIA, KUN NOKKA JA JAKAJA OVAT KAMPIAKSELIN SUHTEEN ERI ASENNOSSA!

Käsittääkseni EZK ei kykene sähköisine signaaleineen muuttamaan vinomotin nokka-akselin ajoitusta, vaikka sille onkin aivan ”*itun mikkeli”, että missä asennossa jakaja on.

Joko ollaan samalla seinällä?

Mielenkiintoinen ilmiö silti, etenkin kun vakiokannella puristuksetkin on laskenut tuohon koneisteltuun verraten.

No se ilmiö on juurikin se tuossa yllä kuvattu, että kannen laskusta johtuen nokka ja jakaja ovat myöhäisemmällä, joten puristustahdin aikana polttokelpoista seosta pääsee karkuun.

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1507 : 20.05.2015, 17:44:01 »
ja joo, ezk:n ennakot ei muutu vaikka jakaja kääntyykin. nokan ajostus muuttuu kyllä, ja siihen ei pysty lh reagoimaan. miksi jaksat jankuttaa tuosta jakajan asennosta, kun sen voit itekki kokeilla. lyö ajotulamppu paikalleen ja kääntele jakajaa, ei muutu tilanne ennenku käännät sen ihan ääriasentoon. se nokan ajotuksen muutoskin menee tuolla laskemisella sen verta vähäksi ettei maha maalta merelle viedä. käsittämätöntä jankkaamista, voitasko nyt keskittyä tuohon uuteen lh 3.1 konversioon, se kiinnostaa jo enemmän mitä jankkaus siitä mitä jonku mielestä lh&ezk tekee vaikka ei asiata ole mikattua dataa taustalla.
LH&ostrich

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1508 : 20.05.2015, 17:48:06 »
No siittä ajoituksen muuttumisesta jankkaan enkä jakajasta...

Huh. Pakko ottaa kalja.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1509 : 20.05.2015, 19:34:26 »
No se ilmiö on juurikin se tuossa yllä kuvattu, että kannen laskusta johtuen nokka ja jakaja ovat myöhäisemmällä, joten puristustahdin aikana polttokelpoista seosta pääsee karkuun.

Aika paljon saa kannesta höylätä että vielä puristustahdin aikana on pakonokka auki?

Niko_S

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1510 : 20.05.2015, 19:40:28 »
En ota kantaa mihinkään mitä tässä ketjussa on kirjoitettu aiemmin,
mutta yleisesti mielipiteeni on ollut se, kun tätä olen lukenut alusta asti, että Mika on kuitenkin loppujen lopuksi tehnyt arvokasta työtä sillä että hän on jaksanut tehdä ns. pioneerityötä LH:n säätämisen ja yleisesti vinokone + RE85 saralla.

Perusjutut (Unohtaen LH:n säätämisen) vinokoneen RE85 optimoinnissa ovat kyllä täyttä asiaa.  :)


Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1511 : 20.05.2015, 19:52:27 »
No siittä ajoituksen muuttumisesta jankkaan enkä jakajasta...

Tuosta vähän aikaisemmin:

Ts. jakajan asento ei ole mikään "*itun mikkeli", jos se on suhteessa nokan asentoon.

Minäpä otan tässä vaiheessa takkini ja lähden ennen kuin palaa lopullisesti hiili siihen toiseen asiaan joka universumin lisäksi on ääretön. Sillä varauksella että universumi saattaa loppua jossain, se toinen ei lopu ikinä.

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1512 : 20.05.2015, 20:15:29 »
Aika paljon saa kannesta höylätä että vielä puristustahdin aikana on pakonokka auki?

Pakopuoliko se on se puoli mihin purkkatahdin aikana painetta purkautuu? Varsinkin, kun puhutaan myöhäisestä nokasta...

Meinaatko, että joku 0.8-1.0bar (mikanin systeemin mukaan) ahtopaine saa estettyä, että mäntä ei pääsekään nousemaan ylös niin voimakkaasti, että polttoaineen ja ilman seosta ei pääsisikään purkautumaan takaisin imukanavaan?

Tä?

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1513 : 20.05.2015, 20:18:59 »
En ota kantaa mihinkään mitä tässä ketjussa on kirjoitettu aiemmin,
mutta yleisesti mielipiteeni on ollut se, kun tätä olen lukenut alusta asti, että Mika on kuitenkin loppujen lopuksi tehnyt arvokasta työtä sillä että hän on jaksanut tehdä ns. pioneerityötä LH:n säätämisen ja yleisesti vinokone + RE85 saralla.

Perusjutut (Unohtaen LH:n säätämisen) vinokoneen RE85 optimoinnissa ovat kyllä täyttä asiaa.  :)

Samaa mieltä! Mukava, kun näin määrätietoisia ja systemaattisia (mikan) kavereita löytyy.

Salut! :hello:

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1514 : 20.05.2015, 20:25:09 »
Pakopuoliko se on se puoli mihin purkkatahdin aikana painetta purkautuu? Varsinkin, kun puhutaan myöhäisestä nokasta...

Meinaatko, että joku 0.8-1.0bar (mikanin systeemin mukaan) ahtopaine saa estettyä, että mäntä ei pääsekään nousemaan ylös niin voimakkaasti, että polttoaineen ja ilman seosta ei pääsisikään purkautumaan takaisin imukanavaan?

Tä?
No ookko tosissaan että vakio nokalla ja reilun millin laskulla alkaa jo tuommosta tapahtumaan? no kukkuu...
LH&ostrich

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron