Autoracing  KL-varaosat

Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"

  • 228 Vastauksia
  • 104467 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #150 : 27.02.2014, 23:48:15 »
Tuohan on -618 loppuinen asetelma eli sopii mielestäni littumalliseen vauhtipyörään. Sen takia ei sovi tuohon D24 pottapyörään...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #151 : 27.02.2014, 23:50:35 »
Tuolla näkyy miten -618 asetelman saa käymään bensakoneen pottapyörään: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44978.msg793919#msg793919
Vastaavalla tavalla dieseliin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Petezyy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #152 : 28.02.2014, 00:27:06 »
Huonot ohjeet, tai siis ainakin mä en nyt tajunnu miten kyseinen juttu tehään että saadaan tuo asetelma sopimaan.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #153 : 28.02.2014, 10:32:56 »
Siinähän se kuvissa näkyy mitä on tehty ja kerrottukin. Koneistusta vain. Tekijästä riippuen 100-150e luokkaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #154 : 28.02.2014, 10:41:42 »
Hommattuna nyt TDIC levy ja painelaakeri sekä m3 asetelma. Kestääkö tuo sisäänajon jälkeen kuminpolttoa/kytkinpommia? Eka vakiokytkin ei kestänyt...

Kivoja nää odottamattomat ongelmat, Sre-763:sen piti olla olla bolt on kamaa, mutta eipä passaa pultin reijät kohilleen kun asetelman lyö vauhtipyörään. Eli taas lisää hommaa, porailla uudet reijät ja tehdä kierteet niihin.

Rautalangasta väännettynä:

Kuten sanottiin, SRE -763 asetelma sopii ihan suoraan paikalleen d24 vauhtipyörään, aivan kuten sachs lupaakin ja kuten sachs on tarkoittanutkin. Eli -763 on siis se D24 moottorisiin volvoihin tarkoitettu asetelma.

-618 asetelma taas on BMW M3 malliin tarkoitettu SRE, joka ei sovi suoraan mihinkään volvoon. BMW asetelmaa on porukka kyllä sovitellut volvon vauhtipyörään, mutta se vaatii koneistamon palveluita. Itse niitä reikiä ei kannata mennä porailemaan, sillä melko suurella todennäköisyydellä se ei osu enää keskelle. Eikä sovi tietysti muutenkaan, koska M3 asetelma on tarkoitettu kokonaan erimalliselle vauhtipyörälle. Sitä ei ole tarkoitettu volvoon asennettavaksi.

Eli -763 sopii, -618 ei sovi. Molemmat on kyllä 228mm levylle, mutta muuten täysin eri asetelmia.

Suosittelisin vaihtamaan tuon siihen oikeaan asetelmaan. Jos siis tilasit itse m3 asetelman, kuten ymmärsin, niin postikulut menee omaan piikkiin, mutta säästyy paljolta vaivalta. Jos tilasit ihan tuotenumerolla sen oikean asetelman, niin sittenhän se on tietysti myyjän virhe ja myyjä hoitaa postikulut.

Tuossa vielä se tuotenumero kokonaisena: 883082 999763
Numerohan on kaikissa sachs SRE kytkimissä muuten sama, vain nuo kolme viimeistä numeroa vaihtelevat, eli siksi yleisnimeltään SRE -763
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #155 : 17.03.2014, 08:32:49 »
Laitetaas tänne kysymys, eli tarvitseeko minun tasapainottaa vp+kampiakseli setti, kun otan b200e perästä vauhtipyörän ja laitan sen b21a perään, kun b21a ei ole vp:tä ollenkaan koska se oli automaattilaatikolla. Eli jos laitan vp:n samaan asentoon b21a:n perään kuin se oli b200e:ssä, niin onko tarvetta tasapainotukselle?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7591
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #156 : 17.03.2014, 11:26:58 »
Muokkaamattomien vakio-osien tasapainotus on turhaa. Ainakin niin pitkään kun konetta ei kierrätetä pitemmälle ns. vakion kierrosalueen yli.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #157 : 23.03.2014, 12:16:12 »
Onkohan kellään tallessa alkuperäisia sachsin varaosanumeroita volvon kytkimille? Landian puolella muistan nähneeni joskus listan numeroista.

Satuin hommaamaan 215mm littupyörän asetelman, mutta pitäisi selvittää onko kyseessä turbon vai vaparin. Google kertoo b19-b21+m46 mutta ei erittele turboa.

Laatikosta lukee 271266-9 ja itse paineasetelmassa "volvo 1 340 758-po5 03 3082 185 101" ja asetelma jostain tietääkseni kultaiselta 80-luvulta.

Jos joku osaisi kertoa nopeasti, olisin todella kiitollinen niin pääsee kasaamaan :)


Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #158 : 23.03.2014, 12:48:11 »
Jos en aivan hakoteillä ole niin 215mm on aina vaparin kytkin. Turboissa 228mm ja taisi olla jäykempi asetelmakin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #159 : 23.03.2014, 13:33:58 »
Jos en aivan hakoteillä ole niin 215mm on aina vaparin kytkin. Turboissa 228mm ja taisi olla jäykempi asetelmakin.

Minä taas olen elänyt siinä uskossa että vanhoissa kymppisarjan turboissa on ollut littupyörää ja 215mm kytkintä, siis esim B19ET ja B21ET.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #160 : 23.03.2014, 13:38:03 »
Alkupään Turboissa 1981-1984 on littupyörä ja 215mm. Ihan vikoissa välihäädytetyissä 240 Turboissa (84-85) on sitten molempia.

Mulla oli kaks pakettia noita kellarissa ja tsekkasin niistä numerot:

Eka paketti jossa ei ollut volvon tekstejä: asetelma 3082 113 032, levy 1861 771 136
Toka paketti jossa oli myös volvon logot: asetelma 03 3082 113 002, levy, 15.1861 352419 ja levyssä oli VOLVO:n perässä 1377563

Jompikumpi (luultavasti eka) oli päivätty vuodelle 95.

Tota pakettia saa vielä uutenakin Volvolta hiuman alle 400e ja siintä varmaan selviää nykyinen numero.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2014, 13:39:36 kirjoittanut Kalamies »

Poissa samupyh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #161 : 23.03.2014, 13:50:00 »
Hmmm, eipä osuneet nuo numerot. Tuota 032 loppuista on ainakin turboissa ollut, mutta tuota 101 eräs sivusto tarjoaa vain m46 perään b21et:n kanssa ja antaa toiseksi numeroksi tuota 032.

Se on varmaa, että tuo asetelma on niin vanha että silloin on vielä saanut aitoa oikeaa turbon asetelmaa. Onko kellään muulla tullut tuota 101-loppuista vastaan?

Tässä muutama kuva vielä:




Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #162 : 23.03.2014, 14:10:44 »
Kävin vielä tosta mun volvolaisesta kattomassa ton lisänumeron. Se on 1220 795-PO2

Samalta ne ainakin näyttää.  :)

Poissa mass3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 275
  • Sekakäyttäjä (allekirjoituksessa lääkitys)
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #163 : 29.04.2014, 18:30:02 »
Iltoja

Minkälainenkohan paketti pitäs tuohon volvoon survasta kytkimenpuolelle  :o?

Kyseessä siis vähän piristetty 945 turbo + (-90 vm.) Josta tuli purettua aw71L pois ja laitettua m46 laatikko yms. romut & vakio kytkin hilppeet paikalleen (760:stä b230ft otettu -90)
Ei tunnu vaihteet menevän kunnolla silmään & kauhea kytkimen käry tulee hyttiin asti kun polkee..

Kaiken järjen mukaan pitäs laittaa pitävämpi asetelma ja levy , mutta mikähä tuo ois järkevin ratkasu? Perus pottapyörällä mennään
Loppukesästä tulee vielä toinen tekniikka +250hp tehoilla pellin alle eli pitäs kestää sen verran hönkyä ainakin.
« Viimeksi muokattu: 29.04.2014, 18:31:43 kirjoittanut mass3 »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Kytkinvaihtoehdot "Vinokone+M45/6/7 laatikolle"
« Vastaus #164 : 29.04.2014, 19:06:35 »
SRE -763 asetelma ja vakio levy.

 

KL-varaosat  Race.fi