Tällä hetkellä mittaristossa vähä häikkää... Kiekkamittari ei toimi!
Tuo antaa seuraavia havaintoja: puola ei toimi tarkoitetulla tavalla. Toinen mahdollisuus olisi sytytyksen pääteaste (ns sytkäkivi), joka on asennusvirheen takia lämmennyt piloille vaikka siinä onkin se pelti lähellä jäähdytystä varten. Jos näistä ei ole apuja, seuraavana on YKK-anturi. Minulla 1990 GLT:ssä meni 11 päivää kokeillessa kaikkia vaihtoehtoja mukaan lukien johtosarjojen mittaus, sytytyksensäätöyksikön vaihto ja ECU:n vaihto. Lopullinen syy jäi oikeastaan selvittämättä ja kone lähti heti käymään kun tein seuraavat temput: viilasin YKK-anturin pään suoraksi, tein hyvin pienen pulloharjan tapaisen, panin sen YKK-anturin aukkoon ja pyoritin konetta startilla pari kierrosta.
Pari muuta 740-konetta on yllätten saatu samalla reseptillä käyntiin, kun kaikki muu on kokeiltu. Mahdollisia syitä olisi anturin pään pyöristyminen, jolloin magneettikenttä "menee vinoon" ja toisena syynä kytkinkopassa pyörivä teräshile, joka tarttuu magneettisesti vauhtipyörään ja "sotkee kentän".
Hulluinta oli, että käyntiinlähtö tapahtui alkuperäisilla osilla jotka olivat vian alkaessa autossa.
Ainoa vika jonka löysin oli siinä uudessa YKK-anturissa - se ei toiminut
.