Samppasport  Futurez

Volvo 854 T-5R -95 "Immortal"

  • 177 Vastauksia
  • 61997 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #135 : 21.05.2015, 23:41:03 »
Tehty tuohon autoon joskus. Sen jälkeen tehty myös muutoksia. Ite en oo vielä päässyt "säätämään" sitä, kun ollut vasta pari viikkoa hallussa.
Löytyis noin 50k ajettu maffi, mikäli haluut kokeilla toisella. Mulla ei ollu mitään vaikutusta uudella mittarilla seilaamiseen, kun vaihdoin varmuudeks ennen säätöä. Täytyy laittaa sun topikki seurantaan  O0
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #136 : 28.05.2015, 20:30:16 »
Viikonloppuna tuli 6000km täyteen tälle keväälle ja tuli tehtyä täydellinen ulkopesu, sisustapesu, nahanhoitoaineiden levitys ja öljynvaihto. Hienosti on auto palvellut konerempan jälkeen  O0

Otin töissä myös päästöt. Sen verta rikkaalla käy ilman kuormaa, että täytyy tankata n. 50/50 re85/98e seosta, jotta läpäisi testin ilman vippaskonsteja. Ahtoputken vuoto Harisella käydessä on ilmeisesti vaikuttanut säätöön, koska auto on käy motarinopeuksissa huomattavasti laihemmalla suhteessa tyhjäkäyntiin/hitaampiin nopeuksiin.

Ennen säätöä afr oli joka tilanteessa samaa luokkaa. Nyt eroa tyhjäkäynnillä / motarinopeudessa on noin yksi pykälä (13.0 - 14.3 @ 98E). Ottaa kyllä hieman pannuun, kun ei tullu käytyä konkreettisesti läpi autoa ennen säätöä.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2015, 20:32:40 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Paikalla Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #137 : 28.05.2015, 21:05:42 »
Ottaa kyllä hieman pannuun, kun ei tullu käytyä konkreettisesti läpi autoa ennen säätöä.
Nyt on hyvä syy laittaa taas rankempaa palikkaa kiinni ja viedä uusiksi säätöön.  ;)

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #138 : 28.05.2015, 21:45:21 »
Kesällä kimppatilaukseen 35 holsetit eiks vaan  ;)
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #139 : 28.05.2015, 22:27:35 »
Kesällä kimppatilaukseen 35 holsetit eiks vaan  ;)
Tilataas myt coolerit eka  ;)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #140 : 09.06.2015, 21:10:24 »
Tullut taas reilu tonni lisää mittariin  :P Saanu oikein nautiskella kun kaikki pelaa hienosti ja kumi sulaa alle  ELK
Parempia renkaita tarttis tilailla, lämpötila kun tippuu alle +10 niin ei tee kakkosella juuri mitään ku ruopii vaan. Ei oo kyllä pintaakaa enää kuin parisen milliä...

Tuli pitkästä aikaa tehtyä päivitystä tekniikkapuolellekkin. MSD Blaster 8207 (vastaava kuin ipdusan sarjassa) Saksan ebaysta 79e posteineen. Suomesta olisi saanut 62e + pk:t , mutta oli loppu varastosta. Ipd:n sarja (sis. puolanjohdon ja bolt-on kannakeraudan) 106e + pk:t + tullit.

Ei istu suoraan paikoilleen, joten piti soveltaa töiden jälkeen. Alla vaiheet miten itse rakentelin:

 - Orkkispuola telineineen irti autosta
 - Puola irti telineestä, 2 niitille laikkaa ja talttaa
 - Telineen kantti suoraksi ruuvipenkissä isoilla knipexeillä
 - Vanha puolanjohdon hattu irti ja uuden msd:n puristus tilalle
 - Sopiva asento uudelle puolalle, jotta lyhyehkö orkkis puolanjohto riittää ja + sekä - liittimiä ei tarvitse jatkaa
 - Telineen reikiä vähän suuremmaksi smirgelillä, jotta saa telineen orkkiskierteisiin takaisin

Ei ainakaan potku vähentynyt ja vieteri tuntui lyhyemmältä. Ilo laulattaa rajottimelle asti  :pomo: Penkissä huomais onko eroa todella vai meneekö perstuntuman piikkiin  :D KL-racingin 40mm tai 50mm cooleria saa tarjota edelleen !


EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #141 : 05.07.2015, 11:37:37 »
Kesämiitti / ratapäivät takana  :) Vuoden hienoimpia päiviä näin Volvokuskin vinkkelistä. Oli tarkoitus ostaa uudet, kunnolliset, renkaat ennen kesämiittiä, mutta enpä ehtinyt. Piti tyytyä possujunassa ajeluun, mutta pakkohan se oli lähteä melkein slikseillä Nankangeilla vetään muutama kierros  :P

Jarrut kesti tänä vuonna mainiosti, kun oppi jarruttamaan oikeaoppisemmin  :sundaydriver: Tekniikka rokkas muutenki kuin unelma, kuski vaan ei ollu ihan ajan tasalla tietyillä rataosuuksilla  :juhau: Tehostinöljyä vähän tuli korkin välistä pihalle kun tuli ylitäytettyä säiliö pari viikkoa takaperin  :nuhtelu Nankangeilla ajan tasan viikon ja heti kun kesäloma koittaa ni uutta kierrosta alle.

Alla pari kuvaa vielä kesämiitistä, kuvissa myös Kenonit:n pätkä  :) Kiitos Yesselle mainioista kuvista !





EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #142 : 07.09.2015, 20:28:47 »
Konerempan jälkeen tullut nyt kilsoja n.13000. Hienosti on ärrä palvellut ja kenkää on saanut koko kesän  8)

Ihmetyttää, kun konerempan jälkeen öljyä on hävinnyt tasaisesti melkein desi / 1000km. Vaihtelin taas öljyt (Castrol Magnatec 5W-40) viime viikolla ja tutkin mahdollista vuotokohtaa. Kampuran etustefa on vuotanut ekasta konerempasta lähtien, mutta hyvin maltillisesti. Öljytikun ympärystä ollut hieman kostea keväisen rempan jälkeen ja epäilys heräsi öljytikun mittaputken tiivisteeseen. Käytin mittaputken irti, mutta tiiviste oli ehjä, mutta täynnä kaikenlaista möhnää. Putsailin paikat ja asensin putken tiivisteineen hyvän rasvan kanssa. Täytyy kattoa seuraavan öljynvaihdon yhteydessä, onko paikat pysyneet kuivana.

Toinen "vika" ilmeni tässä loppukesästä, kun siirryin 95E10- polttoaineeseen säästömielessä. Syy oli oikeastaan se, että auto käy hieman paksulla 98E5:lla ja 95:lla ollaan lähempänä optimia seossuhteen kanssa. No, auto ei kestänyt joka vedolla 1.4 barin ahtopainepiikkiä, vaan sytytys katosi kerta heitolla millisekunneiksi ja auto pätkäsi kerran. Käytin viime viikolla jakajan kannen auki, mutta hyvältähän se näytti - pientä hinkkausta ja putsausta - ei muutosta pätkäsyyn.

Tänään sitten heräsi epäilys polttoaineeseen. Ajoin tankin tyhjäksi ja löin 98:a tankin täyteen. Koevetoja pitkin Tamperetta ja kyllä kiertää taas nätisti  :facepalm: En tiedä, että alkaako nakuttamaan sitten 95:lla niin paljon, että ecu lyö pelin poikki tjs. Ennakkoakin kyllä leikattiin säädössä.

Sitten päivityksiin  8) Cooleri tilattu kl:n kimpassa ja BC Racing BR tilauksessa myös. Alko harmittamaan tuo nykysen FK:n löysyys kovaa ajettaessa, joten tilasin BC:n. Pääsee samalla vähän alemmas keulan kanssa ja ulkonäkö paranee.

Vanteet vaihtui Japan Racing JR 10 + Nexenin 215/40/18 kumeihin. Löytyi uusi setti pilkkahintaan, niin kävin hakemassa pois. Dotzit myynnissä muuten  V:> Mankeloin viime viikolla kaaret ihan oikeella kaarimankelilla madallusta silmällä pitäen.

Sitten korin puolella on oviprojekti meneillään. Hain edulliset kuskin puolen ovet + helmamuovit ja kittailin ovet suoriksi. Ovat odottaneet maalausta nyt kuukauden tutulla maalarilla  :D Helmamuovit tarvis vaan asentaa. Vanhoissa ovissa lommoja ja helmoissa halkeamia.

Kuvamateriaalia tulee, kun saan vermeet kasaan ja autoon kiinni  :hello:
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #143 : 20.09.2015, 14:29:02 »
Ensimmäisenä pahoittelen kuvien laatua, keskellä yötä ei oikein tuo valoitus ollut kohdallaan :D NordicR tarinoikoot enemmän jos halajaa :D




Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #144 : 20.09.2015, 22:56:59 »
Kiitos kuvista Kenonit  -H-

Tosiaan, KL-racingin 50mm cooleri tuli haettua JuhaU:lta lauantaina ja samana iltana vielä tuupattiin kapistus keulille. Vanha oli hieman falskannut yläreunastaan, joten ihan aiheellinen vaihto.

Ihan bolt-on tuo ei kyllä ole, tai ahtoputkien lähdöillään kyllä, mutta alkuperäisellä kiinnitystavalla ei ihan istunut. Teki myös todella tiukkaa saada paketti mahtumaan keulille leikkelemättä mitään. 60mm ei menisi millään ilman modauksia. Osui ja upposi kun aikamme temuttiin ja ei ainakaan huonommin vedä auto nyt  S*
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #145 : 05.10.2015, 21:56:59 »
Aloituspostausta siistitty  :)

Alla pari hankintaa. Eli BC Racing BR -alustasarja, ehjät helmamuovit ja lisäksi projektiovet saapui maalarilta. Vähän joutui maalari kittailemaan lisää, kun pari parkkipaikkalommoa tuli missattua itse kiireessä. Kilometrejä tullut maaliskuusta lähtien jo 17000, ilo kuitenkin loppuu kohta tältä vuodelta kun talvi saapuu.






Pyöräytin alustan alle ja säätelin korkeuden sopivaksi. Ajattelin kokeilla, jos säätäisi hieman camberia (pillowball- yläpäät), kun kuopissa tahtoo mankeloinnin jälkeenkin vielä vähän raapasta etupyörät pokkaukseen.

Projektiovet olivat lukkoja lukuunottamatta täysin raakileet eli otin sisuskalut vanhoista ovista. Teetti keskellä perjantai- yötä aika paljon harmaita hiuksia, kun alko patenttia paljastumaan vanhoista ovista  :peetu: Peilit tarvis maalata, kun innostuin kokeilemaan kiillotusta vesihiomalla  :crazy2: Kori nyt kuitenkin yhtä kynänkärjen kokoista lommoa lukuunottamatta kolhuton !  S* Alla parit kuvat vielä lopputuloksesta  ::)





« Viimeksi muokattu: 05.10.2015, 22:00:29 kirjoittanut NordicR »
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #146 : 05.10.2015, 22:51:49 »
Tää on edelleen aika kaunista katsottavaa  :smitten:

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #147 : 20.10.2015, 21:30:18 »
Aloituspostausta siistitty  :)

Alla pari hankintaa. Eli BC Racing BR -alustasarja, ehjät helmamuovit ja lisäksi projektiovet saapui maalarilta. Vähän joutui maalari kittailemaan lisää, kun pari parkkipaikkalommoa tuli missattua itse kiireessä. Kilometrejä tullut maaliskuusta lähtien jo 17000, ilo kuitenkin loppuu kohta tältä vuodelta kun talvi saapuu.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Pyöräytin alustan alle ja säätelin korkeuden sopivaksi. Ajattelin kokeilla, jos säätäisi hieman camberia (pillowball- yläpäät), kun kuopissa tahtoo mankeloinnin jälkeenkin vielä vähän raapasta etupyörät pokkaukseen.

Projektiovet olivat lukkoja lukuunottamatta täysin raakileet eli otin sisuskalut vanhoista ovista. Teetti keskellä perjantai- yötä aika paljon harmaita hiuksia, kun alko patenttia paljastumaan vanhoista ovista  :peetu: Peilit tarvis maalata, kun innostuin kokeilemaan kiillotusta vesihiomalla  :crazy2: Kori nyt kuitenkin yhtä kynänkärjen kokoista lommoa lukuunottamatta kolhuton !  S* Alla parit kuvat vielä lopputuloksesta  ::)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Tää on kyllä komein sedani T5-R tältä foorumilta ja Joonaksella on tietysti komein farkku!  :smitten:
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Säädetty
« Vastaus #148 : 20.10.2015, 21:58:31 »
Tää on kyllä komein sedani T5-R tältä foorumilta ja Joonaksella on tietysti komein farkku!  :smitten:

Yhdyn täysin. Ja kuivana. Väkivaltaisesti. S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal" - Uutta ovea + alustaa
« Vastaus #149 : 20.10.2015, 23:19:04 »
Kiitos ja kumarrus edellisille P>

Huolia murheitakin ilmeni viime viikonloppuna. Dotzeille kun ostin uudet kumit kesällä, ne raapi täydellä lastilla aika pahasti oikean takaloksun pokkaukseen, ennen kuin sain mankeloitua ne kunnolla. Tästä syystä maali alko lohkeamaan oikeasta takaloksusta ja viikonloppuna täräytin painepesurilla turhan läheltä ja irtosi peukalonpään kokoiselta alueelta lakka  :buck2:

Ratkaisu on joko hovimaalarin käsittely (n. 100e) tai itse maalaus ensi kesänä (n. 35e). Auto menossa joka tapauksessa seisontaan ensi viikonloppuna ja maalari asuu puolen kilsan päässä seisontapaikasta. Harmittaa vaan kun taas joutuu maalailemaan  :-\
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Futurez  Kulkukoira