RallyBaron  Samppasport

Volvo 854 T-5R -95 "Immortal"

  • 177 Vastauksia
  • 61988 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wäiski12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Onkos sulla spacereita noitten vanteitten kanssa?
Nykynen ajokki: volvo s70 vm.97

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Onkos sulla spacereita noitten vanteitten kanssa?
Noup. Taakse oon kyllä harkinnu, mutta ei jaksaisi alkaa kaaria mankeloimaan  :idiot2:

EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
mitä tarttu mukaan motonetistä?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa wäiski12

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
Noup. Taakse oon kyllä harkinnu, mutta ei jaksaisi alkaa kaaria mankeloimaan  :idiot2:

Juu aika vahvan oloset on takakaaret.. ite ostin jo 2" läpyskät mut ei taida pelkällä mankelilla muokkaantua .. ni taitaa jäädä laittamatta :(
Nykynen ajokki: volvo s70 vm.97

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
mitä tarttu mukaan motonetistä?
Hain pari polttimoa lisää, kun puuttu tracsien katkaisijasta kokonaan polttimo ja vaihdoin valokatkaisijaan uuden, kirkkaamman, polttimon. Nyt on rivi tasasen kirkas ja kaikki palaa  O0 Samalla hain ukon seiskaan raidetangonpään, huikee 8e  V:>
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #80 : 28.09.2014, 20:11:17 »
Tuli vaihdettua vaihteensiirtäjän puslien tilalle laakerit, helppo homma. Suosittelen vaihtoa mikäli vanhat puslat kärsineet, itselläni oli toinen vähä halkeillut, mutta toinen vielä hyvä. Tuntuma parani hieman ja keppi jämäkämmän oloinen.

Tuli myös tehtyä syyspesu sisälle ja ulkopuolelle. Alla parit kuvat  :pomo:






EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #81 : 05.11.2014, 20:48:14 »
Auto viety talliin pukeille, tankki täynnä tietysti, 1.11. ja laitettu heti seisontaan  :(

Nyt jo vituttaa kevään odotus, mutta onneksi tuli haettua tuo 960 lohdutukseksi  S*

Tänään tulin siihen johtopäätökseen, että taidan mankeloida takakaaret ja heittää väliin n. 20mm pultattavat lätyt. Pajoja / osaavia ihmisiä saa ehdotella Pirkanmaan / Varsinais-Suomen alueelta ? Onnistuuko yleensäkään kovin helpolla, koska näissä tosiaan on aika vahvet pokkaukset kaarissa ? ::)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #82 : 06.11.2014, 07:32:11 »
Ite kokeilin kesällä mankeloida rautaputkella kun ei mankelia ollut käytettävissä, ja eihän siitä mitään tullut. Vitutuspäissäni sitten hakkasin pienellä lekalla pokkaukset kasaan  :D Kaariin ei tullut minkäänlaisia ulkoisia vaurioita tästä
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #83 : 06.11.2014, 12:37:36 »
Ois ihan kiva jos maalit säilyis edes jotenkin  ::) Menikö helpolla lekalla ?
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #84 : 06.11.2014, 14:01:57 »
Kahdesta 740:stä, yhdestä 940:stä ja muutamasta italialaisesta "autosta" hakannut vasaralla pokkaukset.

Maali ei kärsi, kun laittaa vaikka lattiamaton palasen naputeltavan kohdan päälle ja naputtelee rauhassa vähän kerrallaan (ei periaatteella kerralla läjään prkl). Jos on kylmä keli, niin peltiä kannattaa lämmittää niin paljon kuin maalipinta kärsii.

Onhan siinä työ, mutta onnistuu...


Ja eihän siinä, todella mukavan näköinen 850 sulla! O0

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #85 : 06.11.2014, 15:36:58 »
Kasipätkän kaari on kyllä mankeloijan unelma. Maali on heikkoa ja kaari taas vahva.  :buck2:

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #86 : 06.11.2014, 21:31:38 »
Sisäpuolelta halkeili maali niin vedin paukkupullolla hiukan suojaa päälle. Tosin nekin suli jo pois sieltä kun rengas "hieman raapi" (lue 20km matkan aivan järkyttävästi)   :2funny:

Ihan nätisti ne silti kasaan meni kun pikkuhiljaa naputteli eri puolilta. Toi mitä slerbahuulikin sanoi voisi toimia, eli joku lattia/kumimattoväliin. Sen takiahan mullakin ne maalit lohkeili kun ilman suojaa paineli menemään ;D
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #87 : 01.02.2015, 23:13:20 »
Iltaa kaikille,

Kasipätkä on viettänyt nyt kolme kuukautta tallissa ja ens kuussa olis tarkoitus saada auto taas ajoon  :) PLX:n laajakaistalambda ja seosmittari asennettu muuten, mutta ostamani mittariteline ei sovi sitten mitenkään päin kojelaudan päälle, joten tilasin ebaysta "amistelineen" a-pilariin kahdelle mittarille (seos + ag smoke ahtopaine). Ostin ja liimasin myös upouuden maskimerkin keulalle  :hg: Tupakkimuovit löysivät paikkansa joka lasiin ja korotin perää 12mm motonetin värinänvaimennuskumeilla (ei enää pelkoa "keulimisefektistä"). Taka-akseli leveni 30mm Sparcon 15mm spacereilla, joita kaverin piti sorvata, että sopi paikoilleen. Vanhanmalliset etualatukivarret Powerflexin black series- puslilla ja uusilla alapalloilla odottaa takaluukussa asennusta. Asensin myös Optiman Yellow Topin, joka olikin kapeampi kuin vanha Bilteman akku, joten täytyi modailla kiinnikkeitä sen verran, että akun sai istumaan tukevasti paikoilleen.

Kirsikkana kakun päälle tilasin ebaysta vihdoin ja viimein Mitsun 19T kopion ilman pakopesää. Otan vanhasta Mitsusta pakopesän, joten asennuksen pitäisi olla bolt-on nykysellä downpipella. Tuli ostettua laivalta kolmen litran valkoviinipönttö, jonka korkkaan kun pätkä kokee ensikilometrit tänä vuonna <Kippis> Vielä riittää kuitenkin tekemistä ennen kuin ensikilometrit tänä vuonna koittaa ja tarkoitus olisi myös käydä penkissä keväällä ja puhkoa 300hp raja  ELK
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #88 : 11.02.2015, 20:47:20 »
Päivitystä,

Ahdin saapui  S* Vaikuttaa ulkosesti yllättävän laadukkaalta = siisti valu, ei klappia akselissa ja paketti sisälsi onneksi sekä by-passin, että hukkiksen kellon. Viikonloppuna asentelemaan ja toivotaan, että 15G:n pakopesä sopii tohon 19T ja tarvittaessa sitten menee sorvaukseen. Saa kysellä Mitsun 15G:tä ilman pakopesää, ajeltu 35000km huollon jälkeen (Arctic Performancella laakeroitu ja uä- putsattu, 350e). Hintaa vaikka 250e posteineen.

Unohdin edellisessä postauksessa mainita, että delta-linkin etummainen pusla paskana, eli menee vaihtoon. Motonetissä hintaa puslalle suolaiset 45e  :'( Mittaritelinettä myöskin odotellaan kuumeisesti.



EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: Volvo 854 T-5R -95 "Immortal", syyskuvat sivulla 6
« Vastaus #89 : 15.02.2015, 11:21:04 »
Ahdin asennettu ja öljyt samalla vaihdettu  O0 Jätin pakopesän kiinni autoon ja pulttasin vaan kompurakotelon lisälaitteineen irti ja uuden tilalle. Muuten sujui hienosti, mutta tossa kinugawassa on kaksi tulpattua öljy- / vesilinjaa, joissa ohutkantanen pultti tulppana. No, tämä tulppa oli ikävästi sitten jäähynesteen paluuputken edessä, jolloin ei saanut banjopulttia kiristettyä tarpeeksi, joten jouduin laittamaan kolme kupariprikkaa päällekkäin, että sai putken ulommas ja tiiviiksi  :uglystupid2: putkea ei pysty taittamaan ja tulppiakaan vissiin ei paranis irti ottaa, joten näillä mennään.

Vanha ahdin olikin Mitsun 16T  S* Mietin, että kuinka oon koko aika muistanu väärin vaikka ahdin ollut parikin kertaa kädessä  :D Teen tänään vielä myynti-ilmoituksen ahtimesta.

Tukivarret edelleen vaihtamatta, delta-linkin pusla vaihtamatta ja lisämittarit kiinnittämättä, koska telinettä ei näy eikä kuulu. Saa tarjota 850 mallikohtasta telinettä  :)
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

 

Ateho  Elekma