Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Team Recycle Racing Finland - Volvo 244 Turbo

  • 582 Vastauksia
  • 263998 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
minkä pitusella jousella tuo kompinaatio tuli eteen/taakse?

Takana 215mm ja edessä 225mm

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat

Kuvakollaasia auton vaiheista.

















http://i23.photobucket.com/albums/b362/raipe/Volvo%20244TIC/PICT4079.jpg



















Hästens




































































Muutamia vanteitakin alle ostettu...











« Viimeksi muokattu: 23.04.2012, 12:13:23 kirjoittanut mista »

Niko_S

  • Vieras
Vissiin olet ennenkin "askarrellut", työnjälki nimittäin aika priimaa...  :o

Omaan silmään yksi Suomen hienoimmista turbo-lankuista  ;)
Hiljaiseksi vetää...  8)

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Ensin huvitti puupölkky ja pukit eli perinteistä harrastusta, mutta hästens aiheutti naurut  :2funny:
Hieno on autosta tullut ja harrastetilakin muuttunut paremmaksi.

Vielä aikajana kuviin liittyen, kuinka kauan autoa on rakennettu? Ja onko rahanmenoa laskettu, muuten kuin "kaikki on mennyt" periaattella?
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vissiin olet ennenkin "askarrellut", työnjälki nimittäin aika priimaa...  :o

Omaan silmään yksi Suomen hienoimmista turbo-lankuista  ;)
Hiljaiseksi vetää...  8)

Jonkiverran on tullut pelattua kaikenlaisen laitteiston kanssa muksusta saakka, kun vaari oli sellainen "osaa kaikkea" tyyppi. Tarttui sitten itseenkin.

Kiitoksia palautteesta. Hienoa kuulla, että on jonkun mieleen. Täytynee kesällä ottaa parempia kuvia taas kun saa ulos tallista.

Ensin huvitti puupölkky ja pukit eli perinteistä harrastusta, mutta hästens aiheutti naurut  :2funny:
Hieno on autosta tullut ja harrastetilakin muuttunut paremmaksi.

Vielä aikajana kuviin liittyen, kuinka kauan autoa on rakennettu? Ja onko rahanmenoa laskettu, muuten kuin "kaikki on mennyt" periaattella?

Joo eka kimppatalli Tampereella oli jotain helvetin kauheaa. Sinne murtauduttiin kaksi kertaa ja auto vedettiin paskaksi, lasit rikottiin, valot rikottiin, kyljet puhkottiin ruuvarilla yms. Samalla vietiin kaikki sähkötyökalut. Kiitoksia Ollille, joka jaksoi aina vaan harrastaa siellä mun kanssa. Opiskelijalla ei ollut kauheasti parempaan varaa. Sitten onneksi saatiin tilat ylöjärvelle, jotka oli ihan yleelliset noihin verrattuna ja myöhemmin muutin Huittisiin ja rakensin samaan vaivaan pirtin pihalle 99m2 tallin, johon hommasin sitten ajan kanssa kaiken tarvittavan. Nykyään on sorvi, tig, mig, pylväskone, prässi ja kaikki mahdolliset perus työkalut mitä tarvii niin käsi kuin paineilmakäyttöisenä. Autonosturikin helpottaa kivasti. Tallikin tuli ite tehtyä pitkästä tavarasta ja piirustuksetkin väänsin ite cadilla. Arvostaa paremmin ite kun tekee ite  :P

Aikataulu on ollut aika vapaa. 2005 taisin tuon auton ostaa ja siitä sitten aloin pikkuhiljaa parantelemaan. Ei ollut aikataulua vaan tavoite oli harrastaa ja kuluttaa aikaa. Taisi olla ekaa kertaa tiellä auto 2007 tai 2008.. Sen jälkeen parannuksia tehty lähinnä bensapuolelle, jäähdytyspuolelle ja alustaan. Kaikki mitä oli kertaalleen tehty on tehty toiseen tai kolmanteen kertaan ja hiukan paremmin. Rahaa on tosiaan kaikki palanut. Taisin lopettaa laskemisen 13 000 euron jälkeen, ja kuten Bamsekin totesi.. "mulla on vaan vanha volvo" Eli harrastuksen kannalta antoisaa, mutta paskin sijoitus ikinä. Tärkeintä on se, että on hauskaa ja tekee jotain itelleen. Ite itelleen eikä teetä kaikkea..

Olli on ollut Tampereen aikana paljon mukana apukäsinä kun omat ei ole riittäneet ja Huittisissa sitten Arto Siilo DX corolla S. Muuten on kaikki tehty ite ja maksettu ite  ;D

Tosin auto ei enää pääse hästensille :) Voi niitä aikoja.
« Viimeksi muokattu: 24.04.2012, 14:34:21 kirjoittanut mista »

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Komia on mistan volvo kyllä kaikin puolin. Kai se on tänäkesänä jo radalla ja burniksessa?  ;)
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Ooks sä opettanu Artoo Volvoilun maailmaan vai onks se aina Toyota mies?   :D

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Komia on mistan volvo kyllä kaikin puolin. Kai se on tänäkesänä jo radalla ja burniksessa?  ;)

Tänä kesänä tuskin vain on radalla. Perheenlisäystä tulossa nyt any day, joten aikataulut menee sen mukaan.

Ooks sä opettanu Artoo Volvoilun maailmaan vai onks se aina Toyota mies?   :D

Se on niin vannoutunu Toyota mies ettei se opi muuhun.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Takapään setti alkaa yläpään kiinnitystä vaille valmis..

Huomaa hieno alumiininen viisto sovite, jolla jousi lähtee oikeaan suuntaa kallistumaan.  :)






Ylös tuon lautasen alle täytyy vielä pyöräyttää alumiinistä tai nylonista holkit, jotta jousi pysyy varmasti paikallaan.
Sitten vaan ulosjouston rajoitus vaijereilla niin taas pelaa.

Ei tän isompaa tällä kertaa.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Hyvältä näyttää....ja jousi näyttää silmällä katottuna n. 3x lesjöä jäykemmältä :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Hyvältä näyttää....ja jousi näyttää silmällä katottuna n. 3x lesjöä jäykemmältä :D

Toi oli Nissan Maximan etu coilover paketti. Holkki, jousi ja yläpää siis. Toivottavasti maximan painava etupää on tarpeeksi painava niin ei volvo perä joustele liikoja.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Samaa teemaa..

Taka coilien yläpää tuli sorvattua samalla kun vaihtelin käyttikseen jarrupalat.









Saas nähdä toimiiko tuo edes :)

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Hienoa jälkeä tulee O0
Kannattaa harkita takaiskareiden siirtoa akselin takapuolelle, parantaa perän käytöstä ja vaikuttaa etenkin vetopitoon yllättävän paljon.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Hyvältä näyttää, oikein hyvältä. Jokos tätä seuraavassa miitissä saa zoomailla ihan paikan päällä?  :pomo:
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2120
    • Instagram kuvat
Vetopitoahan mä en kaipaa :) Sille voi olla tarvetta jos alkaa vauhdit kasvaa ja taidot lisääntyy, mutta näillä ajomäärillä olen eläkkeellä ennen sitä.

Seuraavassa miitissä voi jo näkyä jos vaan kerkeän niputtamaan ton ennen sitä ja saa kotoa luvan lähteä  ;D

 

RallyBaron  Samppasport