Futurez  Kulkukoira

Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?

  • 412 Vastauksia
  • 124523 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #375 : 06.02.2021, 12:12:39 »
Nelivetomuutokset saattaa olla yllättävän suosittuja. Esimerkiksi nyt uusilla säädöksillä voi tehdä S70R:stä tai T-5R:stä nelivedon laillisesti ja vag- konsernin tuotteissa voipi olla hyvinkin suosittua.

Miksi noita ei tekisi ennemmin Volvon omilla osilla?

E: jollainlailla takavetoiseksi muuttaminen kiehtoisi kyllä, mutta se ei nyt ilmeisesti oikein onnistu, kun koneen suuntaa ei saa kääntää.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #376 : 06.02.2021, 14:49:27 »
Miksi noita ei tekisi ennemmin Volvon omilla osilla?
ja vag- konsernin tuotteissa voipi olla hyvinkin suosittua.

...ei tuotteilla.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2368
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #377 : 06.02.2021, 22:26:28 »
Nelivetomuutokset saattaa olla yllättävän suosittuja. Esimerkiksi nyt uusilla säädöksillä voi tehdä S70R:stä tai T-5R:stä nelivedon laillisesti ja vag- konsernin tuotteissa voipi olla hyvinkin suosittua.

Tekee pitkittäiskoneellisista Passateista ja Audeista takavetoja  O:-)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #378 : 07.02.2021, 13:32:05 »
...ei tuotteilla.

Kirjoitusvirhe. ::)

Tuke ei osaa kirjoittaa mitä mä tarkoitan.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #379 : 12.02.2021, 16:14:55 »
Estääkös näiden mahdollisesti tulevien säännösten valossa mikään enää takavetojen vinkkeliswappia vaikkapa GM:n valurautapikkulohkolla, kunhan on, ainakin paperilla, tarpeeksi matalaviritteinen? Etuakselimassa kasvaa johonkin deekuun nähden joitakin kymmeniä kiloja, big deal?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #380 : 12.02.2021, 16:19:10 »
Estääkös näiden mahdollisesti tulevien säännösten valossa mikään enää takavetojen vinkkeliswappia vaikkapa GM:n valurautapikkulohkolla, kunhan on, ainakin paperilla, tarpeeksi matalaviritteinen? Etuakselimassa kasvaa johonkin deekuun nähden joitakin kymmeniä kiloja, big deal?

Kyllä deekun akselimassa pitäisi riittää. Erääseen jenkkiin laittavat 240 deekun etuakselia ja siihen v8 päälle. Ja kelpaa trafille.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #381 : 13.02.2021, 11:45:20 »
Estääkös näiden mahdollisesti tulevien säännösten valossa mikään enää takavetojen vinkkeliswappia vaikkapa GM:n valurautapikkulohkolla, kunhan on, ainakin paperilla, tarpeeksi matalaviritteinen? Etuakselimassa kasvaa johonkin deekuun nähden joitakin kymmeniä kiloja, big deal?

Eikös se vaan tuon nykypykälän mukaan ole silloin myös se tehovertailu deekuun?

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #382 : 13.02.2021, 12:31:44 »
Eikös se vaan tuon nykypykälän mukaan ole silloin myös se tehovertailu deekuun?

Sitten kannattanee vertailla johki köykäisempään, kunnei se painoero vieläkään kovin radikaaliksi kasva?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #383 : 13.02.2021, 16:07:02 »
Ja mikä pakko se on valurautapata olla?

Eikös ne pienitehoismmat vaniin tarkoitetut LS padatkin olleet vain jotain 250hv luokkaa?
(vai onko se varsinainen koodi enää LS silloin kun se on ollut vanissa?)
« Viimeksi muokattu: 13.02.2021, 16:10:08 kirjoittanut Jule »

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1606
  • It's Hip To Be Square
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #384 : 13.02.2021, 17:53:50 »
Ja mikä pakko se on valurautapata olla?

Ei mikään pakko, mutta antaahan se hitokseen enemmän vaihtoehtoja, jos ei tarvitse välttämättä olla alumiinikattila, jolla pääseekin jo vinokoneen painoluokkaan.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa R70AWD

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #385 : 13.02.2021, 18:32:11 »
Ja mikä pakko se on valurautapata olla?

Eikös ne pienitehoismmat vaniin tarkoitetut LS padatkin olleet vain jotain 250hv luokkaa?
(vai onko se varsinainen koodi enää LS silloin kun se on ollut vanissa?)

LS-nimitys on aivan oikein. Tarkemmin truck-koneet ovat Vortec-koneita ja urheilu/henkilöautojen varsinaisia LS-koneita, mutta ne kuuluvat kaikki silti LS-perheeseen. Myös uudemmat LT-koneet ovat samaa sukua. Lohkot ovat joko valurautaa tai alumiinia, alumiinilohkoja on myös truck-koneissa.

Pienimmästä päästä oleva Vortec 4800 LR4 tuottaa jo noin 250hp ja pieni kuusisylinterin 4300 V6 LS-konekin jotain 280 - 300hp.

Tuolla aika hyvä luettelo eri LS-versioista, eikä lopu ihan heti vaihtoehdot  8)

https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_LS-based_small-block_engine
Nykyiset : 2009 V70 T6 AWD * 1998 940 2.3 Turbo Classic
Exät : 1998 V70R AWD * 1997 960 2.5  * 1989 740 Turbo Intercooler * 1983 240 DL

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1868
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #386 : 14.02.2021, 13:30:02 »
No eikös se tuota 250hv luokkaa se maksimi teho juuri ole.. Muutaman muutaman hepan pystyy aina hienosäätämään auton painolla.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #387 : 18.02.2021, 18:46:56 »
Tutun katsurin kanssa oli puhetta aiheesta ja Trafilta on tullut tänään tarkempi ohjeistus jonka mukaan tilavuusraja poistuu ja maksimiteho menee tehopaino-suhteen mukaan.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #388 : 19.02.2021, 11:39:49 »
Tutun katsurin kanssa oli puhetta aiheesta ja Trafilta on tullut tänään tarkempi ohjeistus jonka mukaan tilavuusraja poistuu ja maksimiteho menee tehopaino-suhteen mukaan.

 *taavih->

Poissa ImportTuning

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Ajoneuvojen rakenteen muuttamisen säädökset muuttuvat?
« Vastaus #389 : 19.02.2021, 12:21:29 »
Jaahas, meinaako tämä nyt sitä että 740 turbo originaalina painaa 1330kg ja siihen on saanu B204GT (149kw) moottoria jonka tehopainosuhde on silloin ollut 8.9kg/kw.

Täten tuon saisi muuttaa 5kg/kw tehoon joten tehorajaksi tulisi silloin 266kw eli 361hv  :3/4 jättää sen:

Menikö nyt ihan persiilleen??
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

 

Proturbo  Autodiagnoosi