Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730284 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1515 : 25.03.2015, 11:29:05 »
Mites ootte toteuttanu nuita hukkiksen kello asennuksia, kun ootte etuvetosten ahtimisa näihin laitellu? Ja tietoo mistä sais 16T:n suoraan 6#:n pesään dp:n laipan.
tuo oma 16t oli ollut jossain omatekosessa pakosarjassa kiinni aiemmin ja tuota hukkista oli väännelty miten sattuu ite vedin parilla hepillä kiinni öljypaluu putkeen :D

Ja eikös noita laippoja nyt löydy netistä olisko ahtoja.com tai hevosvoima.com

E: eli siis hukkis on suoraan alaspäin kun turbo on kiinni
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1516 : 25.03.2015, 15:50:09 »
tuo oma 16t oli ollut jossain omatekosessa pakosarjassa kiinni aiemmin ja tuota hukkista oli väännelty miten sattuu ite vedin parilla hepillä kiinni öljypaluu putkeen :D

Ja eikös noita laippoja nyt löydy netistä olisko ahtoja.com tai hevosvoima.com

E: eli siis hukkis on suoraan alaspäin kun turbo on kiinni

Ei taho tuohon 6 pesään löytyä... Kun siinä on se 60mm aukko, 7 pesiin kyllä löytys.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2015, 15:53:08 kirjoittanut jepajee »
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1517 : 25.03.2015, 15:59:39 »
eikös niissä ihan sama aukko ole...?

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1518 : 25.03.2015, 16:52:46 »
KL Racing? sieltä ainakin saa jos jonkun näköistä dp:n laippaa....

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1519 : 25.03.2015, 17:29:00 »
eikös niissä ihan sama aukko ole...?

ei oo, vinossa 7saa aukko oli jotain 7xmm ja suorassa 6 on 60mm, vinossa 6:ssa on 71mm.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1520 : 25.03.2015, 17:58:58 »

Poissa B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • 940 230FT -98
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1521 : 25.03.2015, 18:04:30 »
Mites ootte toteuttanu nuita hukkiksen kello asennuksia, kun ootte etuvetosten ahtimisa näihin laitellu? Ja tietoo mistä sais 16T:n suoraan 6#:n pesään dp:n laipan.

Tapoja on useita mutta täällä on toiminu pätkä lattaa ja sen päässä yhellä pultilla se kello kiinni.
Linkin takana muutama esimerkkikuva: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=83929
Ainakin KKD-motorsport tekee mittojen mukaan laippoja.

Poissa Leksi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1522 : 31.03.2015, 20:49:16 »
Millä ootte "murtautuneet" 940:pin bensaboksiin?
On tuo suojarauta vielä paikallaan tuossa boksin päällä.
V70 classic -07

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1523 : 31.03.2015, 22:12:31 »
Millä ootte "murtautuneet" 940:pin bensaboksiin?
On tuo suojarauta vielä paikallaan tuossa boksin päällä.
eikös se ole vain taitella ne kiinnikket auki talttapää ruuvarilla ja boxi pois jos nyt oikein ymmärsin mitä tarkoitit
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1524 : 31.03.2015, 22:21:44 »
varmaan se suojarauta teline jossa pultti mihin ei ole sopivaa hylsyä ym. lukkopihdeillä muistaakseni rassasin sen auki...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1525 : 31.03.2015, 22:22:56 »
Millä ootte "murtautuneet" 940:pin bensaboksiin?
On tuo suojarauta vielä paikallaan tuossa boksin päällä.

Autosi lienen käynnistyksen estollinen?
Jos on, niin sitä boxin irroittamisen estävän pannan mustopultin voi porata pois.

Itse LH:n suojakannen saa irti kääntämällä terävällä talttapää meisselillä ne boxin kannen kynnet suoraan ylöspäin, jolloin kansi nousee pois paikaltaan.

Jos autossa ei ole käynnistyksenestoa, niin pelkkä torx-meisseli riittää, boxi on kiinni muutamalla torx-ruuvilla ja sen jälkeen irroittaa liittimen ja vetää purkin eteenpäin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1526 : 31.03.2015, 23:56:56 »
Siihen pulttii voi dremelillä tehdä urankin

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1527 : 01.04.2015, 14:01:23 »
Mulla lähti se pyöreä kantanen pultti auki ihan vaan ku otti "papukaija" pihdeillä kiinni siitä.

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1528 : 16.04.2015, 17:11:30 »
9Satku alkoi nykimään bensapumpun vaihdon jälkeen.oli epäilys pumpun heikkoudesta kun pidemmässä kiihdytyksessä afr putosi 13 tienoille,kytkin painemittarin bensatukkiin mikä sitten näyttikin että paineet laski kiihdyttäessä.
Vaihdoin aem 320 lph pumpun tilalle,nyt pysyy afr 12 tienoilla täysvedossakin mutta alkoi nykimään kiihdyttäessä
Välillä pahemmin ja välillä vähemmän.tasakaasulla menee hyvin.
Aivan kuin sytkä ei riittäisi paksummalle seokselle,vanhalla pumpulla ja laihemmalla seoksella ei nykinyt yhtään ja potkua oli selvästi enemmän.
Vaihdoin tulpat kun oli jo melko vanhat mutta ei auttanu ,sitten pienensin kärkivälin 0,55 mm mutta ei auttanu sekään.avasin virranjakajan kannen ja putsasin kunnolla sen muttei vaikutusta.
Paljonko tulpan johdoissa pitäisi olla vastusta mittasin 2,5-5,5 kilo ohmin vastusta?
entä puola,voiko sen teho heiketä vai lakkaako vain toimimasta.
Autohan on 945 holsetilla isolla immulla ja 788 suuttimilla.

Kokeiltu bilteman 10 euron "suurtehopuolaa" ei ollu vaikutusta.
« Viimeksi muokattu: 18.04.2015, 09:02:09 kirjoittanut sorvari »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1529 : 18.04.2015, 20:34:24 »
9Satku alkoi nykimään bensapumpun vaihdon jälkeen.oli epäilys pumpun heikkoudesta kun pidemmässä kiihdytyksessä afr putosi 13 tienoille,kytkin painemittarin bensatukkiin mikä sitten näyttikin että paineet laski kiihdyttäessä.
Vaihdoin aem 320 lph pumpun tilalle,nyt pysyy afr 12 tienoilla täysvedossakin mutta alkoi nykimään kiihdyttäessä
Välillä pahemmin ja välillä vähemmän.tasakaasulla menee hyvin.
Aivan kuin sytkä ei riittäisi paksummalle seokselle,vanhalla pumpulla ja laihemmalla seoksella ei nykinyt yhtään ja potkua oli selvästi enemmän.
Vaihdoin tulpat kun oli jo melko vanhat mutta ei auttanu ,sitten pienensin kärkivälin 0,55 mm mutta ei auttanu sekään.avasin virranjakajan kannen ja putsasin kunnolla sen muttei vaikutusta.
Paljonko tulpan johdoissa pitäisi olla vastusta mittasin 2,5-5,5 kilo ohmin vastusta?
entä puola,voiko sen teho heiketä vai lakkaako vain toimimasta.
Autohan on 945 holsetilla isolla immulla ja 788 suuttimilla.

Kokeiltu bilteman 10 euron "suurtehopuolaa" ei ollu vaikutusta.

Bilteman "suurtehopuolalla" ei tee mitään. Itsekin tätä erehdyin kokeilemaan. Kipinä loppuu 1.2 bar kohdilla. Orkkispuola takaisin paikalleen. Ei tietoa onko vaihdettu, mutta toimii 2bar paineilla yli 400hv tehoilla e85:llä. Puolavialta tuo kuulostaa.

 

KL-varaosat  Race.fi