Nyt vasta pääsin auton alle ja irroitin koko hukkaportinkellon.
Pyörittelin neljäkierrosta pidemmäksi ja takasin kiinni.
Tuloksena ahdot nousee hitaammin, ja vain 0.7bar ja pysyy siinä 4000rpm asti ja sen jälkeen lähtee taas nousemaan baariin asti jonka jälkeen lopetin vedon...
Mitähän sitten kannataisi kokeilla?
Ois tietysti hyvä tietää mikä kello siinä on.
Kuullostais kuitenki siltä että on vakio 0,6barin kello kun kerran 0,7barin paineellakin lähti karkaamaan. Siinä tapauksessa jos haluat ajaa isommilla ahdoilla, sun kannattaa vaihtaa sinne suoraan 0,8 tai 1barin kello (ebaystä saa edullisesti). Sen jälkeen toimii oikein, eikä tartte kikkailla jousilla tai bleedeillä.
Jos sulla on kompura ja jonkulainen painemittari käytettävissä, suosittelen säätämään sen kellon niiden avulla. Syötät sinne kellolle sen 0,6barin paineen ja ruuvaat tangon pituuden niin että se menee helposti ilman kiskomista sinne tappiin paikoilleen. Silloin sulla on peruspaine oikein ja todennäkösesti ahdotkin pysyy kohillaan. Jos paine pysyy tasaisena läpi alueen, voit koittaa vähä kiristää. Mut jos kiristät tankoa liikaa, sen liikevara kuihtuu olemattomiin ja ahdot karkaa takuuvarmasti kun läppä ei pääse enää aukeamaan.
Eli aseta oikea peruspaine ja jos se ei riitä:
A) Osta tiukempi hukkaportin kello
B) nosta ahtoja vaikka lisäjousella, bleedillä tai rajapaine-venalla (jolla ei tosin kauheen paljoa voi nostaa).