Carcom Oy  Ateho

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730267 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #495 : 12.08.2013, 16:37:24 »
Eli se tarvii säätimen erikseen, jos haluaa nostaa 1.0bar?

Ei kun uuden jousen!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #496 : 12.08.2013, 16:48:12 »
Ei kun uuden jousen!

Ei kun syöttää kellolle 0,2b vastapainetta.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2013, 16:50:42 kirjoittanut heikinheimo »
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #497 : 12.08.2013, 16:55:38 »
Ei kun syöttää kellolle 0,2b vastapainetta.

Ahaa!  Eli se on kaksi-nippainen kello?  Linkin kuvissa sitä toista nippaa ei näy.

Itselläni on myös tuollainen kaksinippainen hukkaportin kello ja soveltuva paineensäädin. Tosin ei vielä asennettuna.
Siinä on säätö-väli 0,5-2,2baaria.  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa heikinheimo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 320
  • "anna vähän leipää"
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #498 : 13.08.2013, 08:33:33 »
Ahaa!  Eli se on kaksi-nippainen kello?  Linkin kuvissa sitä toista nippaa ei näy.

Itselläni on myös tuollainen kaksinippainen hukkaportin kello ja soveltuva paineensäädin. Tosin ei vielä asennettuna.
Siinä on säätö-väli 0,5-2,2baaria.  :hello:

Jooo ;D yllätyin positiivisesti kun kello pamahti postiin(en tiennyt että oli kaksi nippainen), muutenkin laadukkaimman oloinen hukkaportti vähään aikaan.
2014 S60 D4 manu bise+Z1k -09 ORMU

Ex Volvot 850 GLT, 960 2.9 aut, 940 230ft+m90 sedan special edition ja V70 T5 vm98

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #499 : 17.08.2013, 00:46:13 »
Terve.

Eilen tuli haettua 945 -92 b230ft+tomaatti(aw71 vai L?)
Tänään tuli sitten ensimmäiset kickdownit tehtyä ja täys kaasukiihdytykset.
Mutta sitten huomasin kun kierrokset ylittivät 4500 täyskaasu vedolla vedot "hävisivät" kokonaan vaikka kaasua pitää pohjassa vähän samanlainen oire kun bensaloppuis eli
ns booaa.
Paikallaan kaasuttaessa ja normaalisti ajaessa ei mitään hämminkiä mutta hetikun kierrokset nousee n.4500 vika ilmenee. Mainittakoon tässä että laatikon ylivaihde ei aina toimi joten voisko jotenkin liittyä tähän??
Niin ja auto on vakio eli silläkään puolella ei mitään ongelmaa pitäisi olla.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #500 : 17.08.2013, 10:30:33 »
Mihin asti ahtoviisari nousee? Meniskö ahdot liian suuriksi vakio ohjelmalla?
Tai ahtoletkussa on vuoto, joku pieni palkeenkieli joka vuotaa vasta kovilla paineilla. Sehän ei paikallaan kaasutellessa ahda samalla tavalla kuin ajossa.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #501 : 17.08.2013, 13:34:41 »
Taihe sitte ilmanputrsari tukkeessa ja imasee imuputken luttuun

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #502 : 17.08.2013, 13:39:07 »
Ahdot nousee niinkuin pitääkin.
Tuskin ahtovuotokaan on sillä paineet on samassa kohdassa jo alle 3000rpm
Mutta heti 4500rpm vedot loppuu.
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #503 : 18.08.2013, 01:36:22 »
Noniin auto pelaa taas normaalisti ja saa kierrättää niin paljonkuin vain uskaltaa tai sitten huippunopeus tulee vastaan.

Eli toimimattomuuden syynä oli imuputkessa olevan huohotusletkun anturin(?) liitoskohdan repeäminen tai oikeastaan oli sulanut ja jotenkin taipunut niin
siihen oli sitten syntynyt reikä minkä surauksena kiihdytyksessä veti ilmaa raakasti imm ohi joten seokset menivät sitten päin jotakin.

Onkos muuten ko anturi tärkeäkin?
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #504 : 18.08.2013, 11:41:15 »
Noniin auto pelaa taas normaalisti ja saa kierrättää niin paljonkuin vain uskaltaa tai sitten huippunopeus tulee vastaan.

Eli toimimattomuuden syynä oli imuputkessa olevan huohotusletkun anturin(?) liitoskohdan repeäminen tai oikeastaan oli sulanut ja jotenkin taipunut niin
siihen oli sitten syntynyt reikä minkä surauksena kiihdytyksessä veti ilmaa raakasti imm ohi joten seokset menivät sitten päin jotakin.

Onkos muuten ko anturi tärkeäkin?

Em. juttu on lämmitysvastus, eikä anturi!  :hello:

Sen imu-putken tarkoitus on estää huohotuksen jäätyminen, ettei turbon imusiipeen tipu jääpaloja tms...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #505 : 19.08.2013, 18:32:10 »
Joku voisi kiltisti laittaa tähän linkin mistä saa 1.0bar kellon tuohon 13ceehen  :hello:
Edullinen tietysti  ;)
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #506 : 19.08.2013, 18:40:22 »
Joku voisi kiltisti laittaa tähän linkin mistä saa 1.0bar kellon tuohon 13ceehen  :hello:
Edullinen tietysti  ;)
Ihan kiltisti heitän tuon:
Kliketiklik

!00%bolt-on. Verot saat tuohon vielä päälle maksaa.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #507 : 19.08.2013, 18:41:53 »
Ihan kiltisti heitän tuon:
Kliketiklik

!00%bolt-on. Verot saat tuohon vielä päälle maksaa.

Paljonko ne noin on?
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #508 : 19.08.2013, 18:52:33 »
Paljonko ne noin on?
Alle kaksikymppia sanoisin näin mututuntumalta.

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #509 : 19.08.2013, 20:51:36 »
Alle kaksikymppia sanoisin näin mututuntumalta.
Multa tulli otti reilu 17 euroa samasta kikkareesta eli sulla on aika tarkka mutu-tuntuma...  ;)
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

 

KL-varaosat  Race.fi