KL-varaosat  Race.fi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730339 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #645 : 26.11.2013, 23:51:48 »
Kyllähän voi, kun kysyjä viestissään mainitsi perän sivulla viemisen. Itse pääsin kesällä 8,5l lukemiin matkassa vakiolla matalapainelahnalla.

Itse en välttämättä vakioturbolla vaihtaisi T nokkaa mihinkään.
yleensä kulutusta ei ilmoiteta taikka lasketa ns rumalla ajolla. Oli miten oli niin näin on.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #646 : 27.11.2013, 06:50:07 »
No bensaa menee vaikka kuinka nätisti ajais, toki mun ajo on nurkka ajoa mutta silti, se että vie perää sivulla tarkottaa koko illan aikana kilometreissä 50-100km (tiksi munq) ja lasken aina kulutusta kun tankkaan tankin täyteen ni tietysti tuo vääristää lukua hiukan. Sanottaakoon nyt että perää viedään sivulla ehkä välillä jokunen mutka mutta ei koko aika.

Miksei se vx3 toimis turbon kanssa, vaparin kanssa tuli ainakiin erittäin selvä teholisäys (b230f).

Josse ahtimesta on kiinni niin löytyy tosta garretin T04 uus käyttämätön mutta tavote ois noin 200hp ja tosiaan pidän tosta matalapaine turbon luonteesta kun herää jo parissa tonnissa.
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #647 : 27.11.2013, 11:52:07 »
Toimii kai se vx3 siinä kyllä...toki se vakio pilleri on ihan hiilenä ku vähä vejättää. Kovalta kuulostaa kulutus? Itellä kaupunki ajossa ja noin 2-3km työmatkaa hinkatessa on kulutus pyöriny noin 10.3-11l/100km ja kylki eellä tulee aina välillä ajettua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #648 : 27.11.2013, 16:25:27 »
Miksei se vx3 toimis turbon kanssa, vaparin kanssa tuli ainakiin erittäin selvä teholisäys (b230f).

Josse ahtimesta on kiinni niin löytyy tosta garretin T04 uus käyttämätön mutta tavote ois noin 200hp ja tosiaan pidän tosta matalapaine turbon luonteesta kun herää jo parissa tonnissa.

VX ja muut vapari nokat eivät välttämättä sovi kovinkaan hyvin turbo-koneeseen. Over-lap on se "taikasana".
Tästä esimerkkinä erään foorumilaisen kokeilu A-nokasta. Tuntui pers-dynolla nopeammalta mutta kello oli täysin toista mieltä todellisuudesta.

Sen 200hp tehot saavutat ihan vakio setillä ja reseptikin on yksinkertainen.

Bensalastu ja ahdot 0,9 baariin ja se on siinä. Tietysti ilmanputsari vaihtoon ja tuplaten tiheämmälle vaihtovälille kuin vakiossa.

Pikku-mitsu riittää sinne iloon asti ihan hyvin, jos kaikki muu on kunnossa.

Siinä ilon kohdalla kaikki vakioromut ovat sitten tapissaan (IMMu, Cooleri, Suuttimet). Ilon ylittäminen vakioromuilla on idiotismia ja koneremontin kerjäämistä!

Ja tuosta polttoaineen kulutuksesta sen verran, että kyllä se 14L/100km saa automaatilla helposti menemään. "Yrittämällä" sitä saa menemään jopa 19L/100km.
Nätillä sekalaisella ajolla en ole koskaan päässyt alle 12L/km bensalla. Wiinalla olen päässyt 14L/100km lukemiin.

Ps. käytä hakutoimintoa tälle foorumille, sillä kaikki mitä kysyit ja ajattelit on jo testattu/vastattu foorumilla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Pepo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 190
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #649 : 27.11.2013, 18:44:01 »
Tuollakin http://www.bsr-tuning.fi/tuotteet/t760/ näkee niitä kuvaajia miten ahtojen nosto 0.6 tai 0.8 baariin vaikuttais. Itse taidan sittenkin jättää sen päivityksen toistaiseksi ja ajaa 30% RE85 seoksella kun se parantaa jostain syystä minun fk:ssa ajo-ominaisuuksia huomattavasti.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #650 : 28.11.2013, 23:15:15 »
Onkohan G:tä tuotu koskaan Suomeen, ei ole kertaakaan tullut täällä eteen. Eikä liioin Ruotsin reissuilla.. valmistettu nähtävästi vain 940 vm. 1992-1995. Mitä eroa FB, tehot ja väännöt on taulukon mukaan samat.

Nimimerkillä Pilppula näyttäisi ainakin allekirjoituksen mukaan olevan B230G.  :P
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #651 : 03.12.2013, 19:02:23 »
B230fk  pakoventtiilin avautumisennakko asteina ennen alakuolokohtaa ?

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #652 : 24.12.2013, 00:45:54 »
Tuli ostettua tollanen 940 farkku b230fk koneella. Piristetty viking lastulla ja ahtopainetta nostettu. Kiihdyttäessä ahtopaineet käyneet parhaimmillaan 1.2bar mutta putoaa äkkiä siihen 0.7bar ja siinä pysyy, mistä johtuu? Ihan kuin jossakin välissä olisi jopa alle ton 0.7 laskenut, liikkuu kyllä ihan ripeästi. Laitettu bleed venttiili, miten sen ruuvia pitäis käännellä ja millä vaikutuksella. Eli jos haluaa lisää ahtopainetta niin miten käy kun ruuvia kääntää? Ajatus oli että jos paineet saisi pysymään 1.0 bar paikkeilla kiihdytyksessä. Ensimmäinen ahdettu vekotin mulla eikä ole kauheasti kokemuksia eikä tietotasokaan ihan parasta luokkaa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #653 : 24.12.2013, 09:31:47 »
Tuli ostettua tollanen 940 farkku b230fk koneella. Piristetty viking lastulla ja ahtopainetta nostettu. Kiihdyttäessä ahtopaineet käyneet parhaimmillaan 1.2bar mutta putoaa äkkiä siihen 0.7bar ja siinä pysyy, mistä johtuu? Ihan kuin jossakin välissä olisi jopa alle ton 0.7 laskenut, liikkuu kyllä ihan ripeästi. Laitettu bleed venttiili, miten sen ruuvia pitäis käännellä ja millä vaikutuksella. Eli jos haluaa lisää ahtopainetta niin miten käy kun ruuvia kääntää? Ajatus oli että jos paineet saisi pysymään 1.0 bar paikkeilla kiihdytyksessä. Ensimmäinen ahdettu vekotin mulla eikä ole kauheasti kokemuksia eikä tietotasokaan ihan parasta luokkaa.

Kuulostaa siltä että piikkaa. Eli ahtopaineensäädin on susi.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #654 : 24.12.2013, 09:50:38 »
Tuli ostettua tollanen 940 farkku b230fk koneella. Piristetty viking lastulla ja ahtopainetta nostettu. Kiihdyttäessä ahtopaineet käyneet parhaimmillaan 1.2bar mutta putoaa äkkiä siihen 0.7bar ja siinä pysyy, mistä johtuu? Ihan kuin jossakin välissä olisi jopa alle ton 0.7 laskenut, liikkuu kyllä ihan ripeästi. Laitettu bleed venttiili, miten sen ruuvia pitäis käännellä ja millä vaikutuksella. Eli jos haluaa lisää ahtopainetta niin miten käy kun ruuvia kääntää? Ajatus oli että jos paineet saisi pysymään 1.0 bar paikkeilla kiihdytyksessä. Ensimmäinen ahdettu vekotin mulla eikä ole kauheasti kokemuksia eikä tietotasokaan ihan parasta luokkaa.
Jos haluat että ahtopaineet pysyy tasasina eikä piikkaa/seilaa, hommaa oikeanlainen hukkaportin kello ja ota bleedi pois.

Esim. 1 barin paineelle tuo:
http://www.ebay.co.uk/itm/Turbo-Actuator-Wastegate-VOLVO-240-740-940-Turbo-TD04H-13C-1-0Bar-14-7psi-/121163686980?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1c35eb2444

Ja paljo enempää painetta sinne ei kannata laittaakkaan vakioturbon pienen pakopesän takia. Nousee pakopaineet kohtuuttoman suuriks ja muistaakseni vakio coolerikaan ei kestä paljo baria enempää.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2013, 09:52:51 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #655 : 24.12.2013, 11:14:44 »
Kiitoksia! Joo tasan yhteen baariin tarkoitus nostaa paineet juurikin tuon pienen turbon ja muiden takia... Katsotaan lisätehoja sitten myöhemmin ;) Kävi kyllä mielessä että tekis ton puolen miljoonaa ajetun koneen uusiks, tai vaihtais uudet tiivisteet ja laakerit niin varmaan kestäis hiukan enemmänkin tehoja mutta koitetaas alkuun kevyemmillä virityksillä ja manuaalilaatikolla+lukkoperällä millaseks menee, tarkoitus ois myös käyttää penkissä automaatti laatikolla ja laatikon vaihdon jälkeen niin näkee kuinka paljon toi automaatti hukkaa tehoja :)
« Viimeksi muokattu: 24.12.2013, 13:46:28 kirjoittanut Juusoo »
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #656 : 15.01.2014, 15:15:18 »
Mistä suomesta ootte tilaillu kk laakereita ja pultteja? skruvatilla näky olevan mutta loppu varastosta eikä sieläkään näkyny pultteja olevan.
Vai vetelenkö vaan kylmästi vanhoilla pulteila kiinni?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #657 : 15.01.2014, 15:50:10 »
Mistä suomesta ootte tilaillu kk laakereita ja pultteja? skruvatilla näky olevan mutta loppu varastosta eikä sieläkään näkyny pultteja olevan.
Vai vetelenkö vaan kylmästi vanhoilla pulteila kiinni?
Ihan Motonetistä on tainnu porukka muunmuassa Glycon laakereita hakea. Itse oon ostanu marmoritiskiltä yleensä laakerit, mutta hinnat on suolaisia. kk-pulteista en tiedä kun nyt on alkuperäisien sijaan ollu vaan arp:n pultteja, mutta aikanaan kesti kyllä vanhoillakin alkuperäispulteilla. Eiköhän niitäkin saa tarvikkeena?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #658 : 15.01.2014, 16:24:43 »
Täytyypä käydä motonetin tiskiltä kysäseen kun ei ainkaan nettikaupassa näkyny.
Ja kiitos nopeasta vastauksesta O0

ipet

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #659 : 15.01.2014, 16:41:20 »
Täytyypä käydä motonetin tiskiltä kysäseen kun ei ainkaan nettikaupassa näkyny.
Ja kiitos nopeasta vastauksesta O0



Tuotenumero: 25-3097

Nimike: Kk-laakerit Volvo B200->234
25-3097 | Kk-laakerit Volvo B200->234
   

Hinta:
31,90 €


Tuommonen löyty motonetin verkkokaupasta, kannattaa kysyä kuitenkin et on 63mm akselille. löytyy 200 ja 700 sarjaan ei 900

EDIT: Ei taida olla B234F konetta pienillä laakereilla tehtykkään?
« Viimeksi muokattu: 15.01.2014, 16:43:01 kirjoittanut ipet »

 

Futurez  Kulkukoira