Futurez  Kulkukoira

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730280 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #780 : 19.03.2014, 07:34:54 »
Tässä tullu kateltua isompia suuttimia, käytettynä noita ei oikein löydy tohon 600cc/min luokkaan, niin miten käy jos hommaan n.1000cc/min suuttimet? Lastu tietysti niiden mukaan, saako kulutuksen vielä pysymään aisoissa? Tavoitteena olis about 250-300hv etanolilla toimiva kone ahdin,kansi ja putkistopäivitysten jälkeen. Entä IMM, riittääkö 016 isommassa putkessa, siinähän ei mittausalue ollut riittävä? Vai pitääkö laittaa 960 012 IMM?

Tossa sivu pari taaksepäin kyselin volvon pätkimis ongelmasta, nyt ahtoja säädelty ja 0.8 bar on kovimmat millä pystyy ajamaan. Kulutuskin alkoi olemaan sellaisissa lukemissa kun pitääkin kun vaihdoin vakioputsarin biltemalaiseen :D. En ole saanut aikaiseksi tarkistaa mutta epäilen että lastua ei olekkaan, veikkaisin fuel cuttia pätkimisen aiheuttajaksi, hengittävällä putsarilla kärsii just ajaa 0.8 ahdoilla. Hiukankin yli niin heti pätkii. 3/4 kaasulla pystyy 140kmh asti kiihdyttämään pätkimättä ahtopaineen ollessa 1bar. Sitten katkeaa veto. Ajatuksena olis ajaa etanolilla jo ennen tekniikkamuutoksia, mutta edes uudella lastulla ei taida noilla paineilla toimia vakiosuuttimilla? Ahtoja ei tosta viitsi enää laskea, olis ihan mukava kun se edes johonkin liikkuis. Montaa settiä suuttimia ei viitsi ostaa, joten jos hankin jotkin isot tulevia muutoksia varten niin voinko käyttää niitä samoja hiukan piristetyssä vehkeessä ilman että kulutus on järjetön ja käynti huonoa? Eräs mulle isoja suuttimia kaupannut sanoi että lastuilla saisi kaikki kohdilleen mutta onko näin?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #781 : 19.03.2014, 09:01:35 »
Vähä OT, mut tuosta Bilteman filsusta menee melkeen kaikki varpusta pienempi läpi.
Että kantsii hommata laadukas esim. BMC tai KN vaparisuodatin (jos semmosen haluaa).
Käyttiksessä vaihdoin ed.omistajan laittaman Bilteman kartion MANN-merkkiseen orkkissuodattimeen niin veto vaan parani alapääs.  ;D
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #782 : 19.03.2014, 15:19:18 »
Vähä OT, mut tuosta Bilteman filsusta menee melkeen kaikki varpusta pienempi läpi.
Että kantsii hommata laadukas esim. BMC tai KN vaparisuodatin (jos semmosen haluaa).
Käyttiksessä vaihdoin ed.omistajan laittaman Bilteman kartion MANN-merkkiseen orkkissuodattimeen niin veto vaan parani alapääs.  ;D
Joo tiedossa on että tuo ei ole paras mahdollinen mutta pyöri ylimääräsenä niin päätin koittaa miten käy :D eikä yhtään huonommaksi menny ainakaan, rupes käymään kunnolla ja kulutus tippu 25l--->12l/100km
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #783 : 19.03.2014, 16:04:16 »
Ahtoja ei säädetä tankoa pidentämällä tai lyhentämällä, vaan jousilla tms.
Ja jos se on tosiaan tuon 0,68 baaria, niin anna olla, koska se menee ihan hyvin ilman lastua vielä. Tuossa 0,8 baarin kohdilla alkaa yleensä rapisemaan ilman lastuja.
Öö tuota ihan Volvon omassa korjaamokäsikirjassakin neuvotaan ahtopaineen säätö siten että kalvorasiaan painetta ja tangon pituutta muuttamalla säädetään läpän avauma.
Ei ole linkkiä nyt laittaa, mutta löytynee netistä jos epäilyttää..

Toki 0.3 kellosta ei voi tehdä 1.0 bar kelloa ruuvaamalla, mutta hienosäätöön se ruuvaus kelpaa ja on tarkoitettukin.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #784 : 19.03.2014, 16:14:10 »
Näinhän ne neuvoo. Yksi kierros on noin 2kPa ainakin kolmos garretissa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #785 : 19.03.2014, 21:10:25 »
"Ongelmitta" siinä mielessä, että kävi varmaan, koska LH:n lambda-säätö on erittäin agressivinen, mutta jos tehoista on 30% kateissä, niin.....   

Viisasta se ei ole, mutta pystyyhän ilman IMMuakin ajamaan vaikka ahdoilla! :buck2:

Toimiiko se oikein tai hyvin, onkin toinen juttu!  :hello:
Käyhän kaasarikoneetkin, mutta pärjääkö ne ruiskutusmoottoreille päästöissä, kulutuksessa ja tehoissa?


No, miksi et samoin tein ryhdy säätämään LH:ta, kun senkin pystyy tekemään ihan siinä missä megankin!   :(
Kannattaa muistaa, että sama LH2.4 on käytössä saabissa, Volvossa ja myös 928 possussa samalla binäärillä mutta eri kartoilla! Joten se taipuu aika moneen ja paljoon päälle!  :pomo:

Ja LH/EZ116K kombossa saat värkättyä sitä nakutuskarttaakin mielesi mukaan?

Tämä on totta. Kokemuksen syvä rintaääni. Mulla oli n.400cc suuttimet 3" immu ja VAKIO lastut (Kaupallisilla lastuissa oli ongelmia, kuulemma 3" immulle ei tartte 3" immulle olevaa linearisointi käyrää. Jne jne...)

Toimi "ok", paitsi että kuukauden välein sulaketta irti, ja seokset seilail aina miten sattui ahdoilla (10-11afr).
Linerisointi käyrä oli väärä, jollon myös kuormatieto on väärin = sytkäKÄÄN ei tiedä missä mennään oikeasti. = Nakuttaa.

Eihän megaakaan voi ajaa eri mapilla ilman, että kertoo vaihdoksen megalle, tai suuttimia?!

Tähän voi sanoa että "tuuman pultti ei sovi puol tuumaseen reikään" Piste.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #786 : 19.03.2014, 23:27:51 »
Vai että 30% tehoista kateissa..

Mistään mitään tietämättä, noin 300hevosen tehoilla olleet aika ikiliikkujia suht köykäisillä lastuilla. Seokset pysyneet sopivilla suutin ja immu komboilla hyvinä sekä peruspensalla että viinalla. Lamdavalo palaa toki ja poksi varmaan ihan sykkyrällä, mutta seokset ja kulutus ihan normaalit, kuten myös päästöt.

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #787 : 20.03.2014, 03:45:52 »
Vai että 30% tehoista kateissa..
Helposti!   :-[
Sinä luultavasti puhut huipputehosta ja minä puhun koko tehokäyrästä!   :juhau:

Mistään mitään tietämättä, noin 300hevosen tehoilla olleet aika ikiliikkujia suht köykäisillä lastuilla. Seokset pysyneet sopivilla suutin ja immu komboilla hyvinä sekä peruspensalla että viinalla. Lamdavalo palaa toki ja poksi varmaan ihan sykkyrällä, mutta seokset ja kulutus ihan normaalit, kuten myös päästöt.
Keksit ikiliikkujan?   *taavih->   :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

"Sopat pysyneet sopivina", on aika laaja ilmaisu, IMMusta ja polttoaineesta huolimatta!
Moottorifysiikan "vinokone" palkinto kuuluu sinulle, ehdottomasti!  :hello:

Toisin sanon kerrot, ettei mitään lastuja tarvita missään vaiheessa vinokoneen virittämisessä!  :o
Vikavalo palaa ja kaikki on hienosti ja toimii normaalisti?  :o
:facepalm:

Ei helvatta! Miksi moottorivalmistajat tekevät Wiina-koneita ja flex-fuel moottoreita ihan erikseen!  :-[
Miksi kukaan muu ei ole saanut vinokonetta toimimaan ilman flexitunea tms. adapteria Wiinaksilla edes siedettävästi?  :o :o :o

Kaikki tekemäsi "ihmeet" olisivat suoraan hyödynnettävissä moottorivalmistajien toimesta, niin sinun pitäisi olla miljardööri noilla väitteillä, sillä yksi miljuuna irtoaa helposti lisenssejä myymällä jo yhdelle moottorin valmistajalle!  :pomo:

Minulla ei ole onnistunut kolmen erikokoisten suuttimien laittaminen kahden erilaisen IMMun kanssa ilman lastun säätöä toimimaan likikään siedettävästi, jonkinlaista käyntiä lukuunottamatta. Kaipa se johtuu siitä, että olen täysin TOTA tässä asiassa! :facepalm:

Aikuisten oikeasti, lopeta se sienien syöminen, ennenkuin joudut pahaan psykoosiin!  :'(
Tai lopeta BS:n jauhaminen tästä asiasta, keskity tekemiseen ja yleistiedon jakamiseen harrastajien kesken!  :pomo:

Ps. mitähän ne normaalit kulutuksesi ovat olleet sinulla ja millä setillä/ajolla (maantie/kaupunki)?
Ja millä päästöarvoilla se "päästöjesi" läpäisy on tehty ja missä testaten? Ja mikä on ollut tarkalleen settisi em. tapauksissa??   :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #788 : 20.03.2014, 06:21:17 »
Vai että 30% tehoista kateissa..

Mistään mitään tietämättä, noin 300hevosen tehoilla olleet aika ikiliikkujia suht köykäisillä lastuilla. Seokset pysyneet sopivilla suutin ja immu komboilla hyvinä sekä peruspensalla että viinalla. Lamdavalo palaa toki ja poksi varmaan ihan sykkyrällä, mutta seokset ja kulutus ihan normaalit, kuten myös päästöt.

Niin ja olikos vielä niin että tuo ~300hv teho saavutettiin mandariinimitsulla 18t / vastaava? Jotenka jos 30% tehoista oli vielä hukassa niin oikeaoppisilla lastuilla olisi ainakin 400hv saanut vastaavalla kokoonpanolla?  :D

Eihän se varmasti ole missään määrin paras ratkaisu kun yleismallisia lastuja kokeillaan ja suutin/imm-combot on ihan sekasin. Täältä lukiessa vaan saan käsityksen linjauksista miten mikäkin on ja mitenkä ei. Esimerkiksi vakio suuttimet loppuu teoriassa 1bar kohdalla mutta kummasti löyty vetoja kun ahdot kerran karkas päälle 1,8bar, 010 imm pers- ja korvatuntumalla toimi piristetyssä ft-koneessa samaten kuin 016, vaikkei 010 imm tollasten suuttimien kanssa pitäskään tulla toimeen...

Enkä nyt yritä mitenkään todistaa etteikö lh:n oikeaan säätöön saaminen olisi ehdottoman kannattavaa, onhan se. Mutta toimivan (l. pihisevän ja sutivan) kokoonpanon aikaansaanti, on mahdollista myös yleismallin lastuilla ja kokeiluilla.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #789 : 20.03.2014, 08:35:21 »
Helposti!   :-[
Sinä luultavasti puhut huipputehosta ja minä puhun koko tehokäyrästä!   :juhau:
Keksit ikiliikkujan?   *taavih->   :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

"Sopat pysyneet sopivina", on aika laaja ilmaisu, IMMusta ja polttoaineesta huolimatta!
Moottorifysiikan "vinokone" palkinto kuuluu sinulle, ehdottomasti!  :hello:

Toisin sanon kerrot, ettei mitään lastuja tarvita missään vaiheessa vinokoneen virittämisessä!  :o
Vikavalo palaa ja kaikki on hienosti ja toimii normaalisti?  :o
:facepalm:

Ei helvatta! Miksi moottorivalmistajat tekevät Wiina-koneita ja flex-fuel moottoreita ihan erikseen!  :-[
Miksi kukaan muu ei ole saanut vinokonetta toimimaan ilman flexitunea tms. adapteria Wiinaksilla edes siedettävästi?  :o :o :o

Kaikki tekemäsi "ihmeet" olisivat suoraan hyödynnettävissä moottorivalmistajien toimesta, niin sinun pitäisi olla miljardööri noilla väitteillä, sillä yksi miljuuna irtoaa helposti lisenssejä myymällä jo yhdelle moottorin valmistajalle!  :pomo:

Minulla ei ole onnistunut kolmen erikokoisten suuttimien laittaminen kahden erilaisen IMMun kanssa ilman lastun säätöä toimimaan likikään siedettävästi, jonkinlaista käyntiä lukuunottamatta. Kaipa se johtuu siitä, että olen täysin TOTA tässä asiassa! :facepalm:

Aikuisten oikeasti, lopeta se sienien syöminen, ennenkuin joudut pahaan psykoosiin!  :'(
Tai lopeta BS:n jauhaminen tästä asiasta, keskity tekemiseen ja yleistiedon jakamiseen harrastajien kesken!  :pomo:

Ps. mitähän ne normaalit kulutuksesi ovat olleet sinulla ja millä setillä/ajolla (maantie/kaupunki)?
Ja millä päästöarvoilla se "päästöjesi" läpäisy on tehty ja missä testaten? Ja mikä on ollut tarkalleen settisi em. tapauksissa??   :o
Enpä lähde tuohon provoosi mukaan. Sieniäkään kun en käytä. Toki jos tässä ruvetaan palkintoja jakamaan, niin sulle sietäs jonku "the dick of the year"-palkinnon antaa.  :2funny:

Viimeisin penkkaus 17.3.2014.

-T-nokka
-vakio kuuleri
-kansi 530, josta kanavat tehty
-vakiopakosarja, Garrett GTX2876R ahdin ja ahdot tasan 1,0bar
-468cc suuttimet
-Karalan softa vuodelta 2004 (15G ahtimelle)
-Re85
-3"putkisto

10-11litraa/100km matka-ajo ja pari litraa päälle ton kaupungissa.

260hv/405nm. Teho/vääntökäyrät ihan hyvät yms. Mutta kaipa tuolta puuttuu 30% jostain välistä. En mielestäni ole missään vaiheessa sanonut etteikö lastuja tarvittaisi :D Ei varmaan pilkkua kannata nussia niin ahkerasti. Itse olen ihan tyytyväinen kun vetää hyvin ja ja pysyy kasassa. Päästöt on nyt mitattu ihan Volvolla.

melkein kolme vuotta ajoin myös kombolla:

-18t mandariinimitsu +1,4bar ja halkosarja
-550cc suuttimet + fsi paineen säädin
-kansi 530, kanavat tehty
-enem 268/112/1,5/12,2 nokka
-kiinakuuleri
-3"putkisto
-vikingin "vähän sinnepäin" lastut

Ja tehoa/vääntöä oli 286hv/398nm tasaisella teho/vääntökäyrällä. Peruspensalla tuolloin, eikä muuta ongelmaa ollut kuin kovat pakopaineet.

Lähemmäs neljänsadan tehoilla ei kyllä enää kestänyt oikein mikään. Tuohon ikiliikkujaan viitaten, tarkoitin ihan sitä että oli luotettava auto ajotavasta huolimatta.

Mutta jatka toki mollaamistani  8)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #790 : 20.03.2014, 08:58:29 »
Ja lisään vielä että pointtini oli juuri se, etten missään määrin tarkoittanut, etteikö aina viisain olisi että kaikki tip top, mutta kun kerran toimii hyvin niin mulle se ainakin välttää.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #791 : 20.03.2014, 15:24:43 »
Enpä lähde tuohon provoosi mukaan. Sieniäkään kun en käytä. Toki jos tässä ruvetaan palkintoja jakamaan, niin sulle sietäs jonku "the dick of the year"-palkinnon antaa.  :2funny:

Höh!  Olet tylsimys, sillä provo päivässä piristää mieltä!  ;)

10-11litraa/100km matka-ajo ja pari litraa päälle ton kaupungissa.
Kovalla laatikolla ilmeisesti? Lukemat ovat ihan asialliset, varsinkin Wiinalla.   -H-

260hv/405nm. Teho/vääntökäyrät ihan hyvät yms. Mutta kaipa tuolta puuttuu 30% jostain välistä. En mielestäni ole missään vaiheessa sanonut etteikö lastuja tarvittaisi :D Ei varmaan pilkkua kannata nussia niin ahkerasti. Itse olen ihan tyytyväinen kun vetää hyvin ja ja pysyy kasassa. Päästöt on nyt mitattu ihan Volvolla.
Wiinalla pitää pästöt ollakkin kunnossa!  :D

Kun katsoin tehokäppyröitäsi, niin siellähän on ihan selviä viitteitä asiasta, ettei kaikki ole kunnossa. Eli siitä, etteivät lastut ole toimivat!  :-[

Huomaat varmaan itsekkin kun katsot niitä käppyröitä!

Nuolilla merkkasin pari anomaliaa tuosta käppyrästä ja sutaisin ns. oletetun vääntökäyrän, jos tuota pingausta tai laihalle vetäisyä ei olisi tuossa 2900-4000rpm kohdilla.


Lisäksi tuossa heti 5500rpm jälkeen on selvä viite siitä, että suuttimet ovat tapissaan, jolloin tehot tippuvat nopeasti soppien laihentuessa.

Toisin sanoen, lastu ei toimi oikein!  MOT!

Olist luultavasti saanut enemmän ja pidemmälle sitä ruutia tuollakin setillä isommilla suuttimilla.
Kovin tuttuja ovat nuo "kipu-pisteet" noissa paikoissa itsellänikin.

Ja jos käytät bensalastua viinaksilla, niin mitenkäs se kylmästartti menee?

Ja ahkera , S* kannattaa aina kun jotakin säätää viritettyjä laitteita!   :2funny:
Sillä pilkun törkeällä ja jatketulla seksuaalisella hyväksikäytöllä, välttää laulamasta virittäjän joululaulua!

Mutta jatka toki mollaamistani  8)

Ja missä vaiheessa olen mollannut sinua?  :pomo:

Eihän se varmasti ole missään määrin paras ratkaisu kun yleismallisia lastuja kokeillaan ja suutin/imm-combot on ihan sekasin.

No, ei vinokoneen virittämisessä tarvita suutin/IMMu-komboja, vaan valitaan suuttimet siten, että ne riittävät esim. 80% pulssisuhteella tavoitteeseen käytetyllä polttoaineella.  :hello:

IMMu valitaan sen mukaan, että sen mittausalue riittää tarpeisiin.  Ainoat tarvittavat tiedot ovat suuttimien mahdollisimman tarkka virtaama ja IMMun linearisointi käppyrä, eli jännite/Ilmamassan virtauskäyrä.
Sen jälkeen tehdään settiin sopiva lastu! Ja jos skaalaus ei mennyt ihan nappiin, niin sopeutuma hoitaa homman himaan pienen odottelun jälkeen.

Käytännössä se sopiva IMMu tarkoittaa aina -012 IMMua tai isompaa, sillä -016 loppuu aivan liian aikaisin.

Täältä lukiessa vaan saan käsityksen linjauksista miten mikäkin on ja mitenkä ei. Esimerkiksi vakio suuttimet loppuu teoriassa 1bar kohdalla mutta kummasti löyty vetoja kun ahdot kerran karkas päälle 1,8bar, 010 imm pers- ja korvatuntumalla toimi piristetyssä ft-koneessa samaten kuin 016, vaikkei 010 imm tollasten suuttimien kanssa pitäskään tulla toimeen...
Vakiosuuttimilla ahtoja 1,8 baaria?  Ihan oikeesti!   :nohnoh
Voihan se toimiakkin jossain 2000rpm lukemissa, mutta taatusti suuttimet ovat tuolloin täysin levällään.

Suuttimien vaikutusta voi laskeskella tuolla laskurilla.
http://witchhunter.com/injectorcalc1.php

Ja omaa dynotulosta voi arvioida tästä.
http://www.enginelogics.com/confirm-your-dyno-results/

No, pers-dyno ei tiedä mitään, muulla kuin hehtaariluokalla, sillä -016 ja isompien IMMujen ero on selvä ja sokeakin näkee sen kun tutkii IMMujen virtauskäppyröitä.
Ja me näkevät voimme ihastella eroja tästä.



Eli väität vakavalla naamalla, että IMMu ei vaikuta LH/EZK:n toimintaan mitenkään havaittavasti?   :o

Jos näin vakavalla naamalla väität, niin sitten sinulla on sopat täysin päin persausta, sillä 016/012 IMMujen ero on käytännön ajossa todella suuri!
Jo pelkästään kuormatiedon muuttumisen vuoksi, ero tulee epätarkan pers-dynonkin kanssa jo ihan selväksi vajaakuormilla.

Enkä nyt yritä mitenkään todistaa etteikö lh:n oikeaan säätöön saaminen olisi ehdottoman kannattavaa, onhan se. Mutta toimivan (l. pihisevän ja sutivan) kokoonpanon aikaansaanti, on mahdollista myös yleismallin lastuilla ja kokeiluilla.
Vakiosetissä kyllä, virisetissä joutuu menemään sen mukaan, mitä lastun tekijät ovat kasanneet.
Jotkut valitsevat oman polkunsa ja tekevät niin kuin haluavat!

Kaikella tällä yritän sanoa, että ei kannata tyhmäillä, ettei joudu tosiaan laulamaan sitä virittäjän joululaulua!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #792 : 20.03.2014, 16:28:02 »



No, miksi et samoin tein ryhdy säätämään LH:ta, kun senkin pystyy tekemään ihan siinä missä megankin!   :(
Kannattaa muistaa, että sama LH2.4 on käytössä saabissa, Volvossa ja myös 928 possussa samalla binäärillä mutta eri kartoilla! Joten se taipuu aika moneen ja paljoon päälle!  :pomo:

Ja LH/EZ116K kombossa saat värkättyä sitä nakutuskarttaakin mielesi mukaan?

Jaa miksi en ryhdy säätämään LH:ta? Olen kai tämmöinen mukana eläjä ja yritän lukemani mukaan tehdä niin kuin viisaaksi näen. Montako ihmistä tälläfoorumilla on ylittänyt 400hv rajan LHlla? Mieleen tulee kaksi. Nyt kysynkin sinulta, miksi ihmiset vaihtaa Lh2.4 pois enemmän viritetyissä kerran sitä on niin helppo ja halpa säätää?

Voisin heittää tästä pallon sulle, miksi et itse ryhdy virittämään omaa kartanoasi?  :hello:

Toki jos tässä ruvetaan palkintoja jakamaan, niin sulle sietäs jonku "the dick of the year"-palkinnon antaa.  :2funny:

Mulla ois pari muutakin heppua tälläfoorumilla mielessä jolle kyseisen pystin voisin ojentaa.  ;)

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #793 : 20.03.2014, 16:30:23 »
Vakiosuuttimilla ahtoja 1,8 baaria?  Ihan oikeesti!   :nohnoh

jep ahtopaineen ohjausletku irtosi...

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #794 : 20.03.2014, 16:33:57 »
Ja jos käytät bensalastua viinaksilla, niin mitenkäs se kylmästartti menee?


Nitkunnikunnitkun prutprut pötspöts... nitukunnitkunitku prutprörtprtötpörtpöpöpöpötötprörpttötpröt wffffffffuuuuuuuuu thihhuhuhh

 :3/4 jättää sen:


Eli paremminkuin deekulla. -20pakkasasteen jälkeen alkaa kysymään akun sietoa.

V70 D5
850 T5
145 T5

 

Proturbo  Autodiagnoosi