Samppasport  Futurez

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730290 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #810 : 22.03.2014, 18:53:55 »
Onkos vinokoneiden kansissa ollu venttiilivarsien paksuudessa koko eroja. Tuli vaan mieleen kun motonet antaa kahta kokoa. B230fk yläpään tiivistesarjassa venttiilivarrenkumit varrenkohalta tiukemmat kun mitä kpl tavarana otetut mallia b200/b230.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #811 : 23.03.2014, 14:15:44 »
Kuuluisko vakio B230FK:ssa mennä tuon hukkiksen letkun suoraan ahtimelta hukkikselle? Kaverilla menee nimittäin ensin ilmanputsarin eteen semmoiseen pömpeliin joka näyttäis samalta kuin tässä Sirbban Turbo+ sarjassa:


 
:idiot2:

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #812 : 23.03.2014, 14:21:35 »
Kuuluisko vakio B230FK:ssa mennä tuon hukkiksen letkun suoraan ahtimelta hukkikselle?..
Kyllä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #813 : 23.03.2014, 14:25:34 »
Mikähän järki siinä sitten on, että kaverilla kiertää ilmanputsarin eteen tuommoiseen mötikkään? Ei kai nyt FK:ssa Turbo+ systeemiäkään voi olla...  :D

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #814 : 23.03.2014, 14:27:30 »
No mutta miksipäs ei FK:ssa voisi Turbo+ settiä olla?
About samansuuntaisesti se siinäkin toimii.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #815 : 23.03.2014, 14:36:01 »
Mikähän järki siinä sitten on, että kaverilla kiertää ilmanputsarin eteen tuommoiseen mötikkään? Ei kai nyt FK:ssa Turbo+ systeemiäkään voi olla...  :D

Kyllä se turbo+ voi löytyä ihan samalla tavalla FK:sta kuin FT:stäkin!  :o

Pirskatin Göran!   :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #816 : 23.03.2014, 14:59:27 »
Aina oppii uutta näköjään.  :) Bleedaako FK:ssa tuo sarja sitten mihin paineeseen asti?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #817 : 23.03.2014, 15:19:49 »
Aina oppii uutta näköjään.  :) Bleedaako FK:ssa tuo sarja sitten mihin paineeseen asti?

Tiettävästi aina siihen 0,8 baariin +4000rpm lukemasta ylöspäin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #818 : 23.03.2014, 21:30:06 »
Mullakin oli Turbo+ FK:ssa. Ei ilmeisesti kytketty. Tai rikki... Ainakin edellinen omistaja sano että vitun laiska tuo on. (0.2-0.3bar oli kun pistin kellon kiinni).
Liekkö laitettu edes toimintaan FK malleissa... Oon ymmärtänyt että ne FK:t missä tuo turbo+ ovat tehtaan "viimisiä". Tai sitten perus Görania?

Varsinkaan kun MUN mielestä turbo+ sarjaa ei ole myyty FK malleihin lisävarusteena, ei jälkiasennuksenakaan Volvolta. Varsinkaan kun se 0.3bar kello ei oikeen toimis luotettavasti siellä 0.8bar.

Mut tää vaan mun näkemys.  ::)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #819 : 23.03.2014, 21:38:39 »
Minulla on tuollainen helkutin iso pdf-tiedosto nimellä "X90_total_SE_FI_IT_ES" jossa taitaa olla vähän kaikki mahdollinen mitä on 900-sarjaan saanut ja siinä on myös Turbo+ mainittuna. Ja kyllä, on sen FK:hon saanut mutta tehot nousee vain vähän FT:n tason yli eikä väännöt ihan edes samaan. Tulisikohan paineita sama +0,25 baria mitä FT:lläkin eli kaikkiaan 0,6 mikä ainakin täsmäisi tuohon tehoon.

http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/LegacyCatalog/X90_total_SE_FI_IT_ES.pdf - taitaa olla tuo

9192 957-0: B230 FK 95–
Teho: 125 kW (170 hv)
Vääntömomentti: 250 Nm (3.400 rpm)
Kiihtyvyys: 0-100-9,3 sekunttia.

8360 325-8: B230 FT 87-89
Teho: 136 kW (180 hv)
Vääntömomentti: 253 Nm (2.900-4.800 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

8360 250-8: B230 FT/GT 90–
Teho: 140 kW (190 hv)
Vääntömomentti: 280 Nm (5.100 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #820 : 23.03.2014, 21:49:13 »
Minulla on tuollainen helkutin iso pdf-tiedosto nimellä "X90_total_SE_FI_IT_ES" jossa taitaa olla vähän kaikki mahdollinen mitä on 900-sarjaan saanut ja siinä on myös Turbo+ mainittuna. Ja kyllä, on sen FK:hon saanut mutta tehot nousee vain vähän FT:n tason yli eikä väännöt ihan edes samaan. Tulisikohan paineita sama +0,25 baria mitä FT:lläkin eli kaikkiaan 0,6 mikä ainakin täsmäisi tuohon tehoon.

http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/LegacyCatalog/X90_total_SE_FI_IT_ES.pdf - taitaa olla tuo

9192 957-0: B230 FK 95–
Teho: 125 kW (170 hv)
Vääntömomentti: 250 Nm (3.400 rpm)
Kiihtyvyys: 0-100-9,3 sekunttia.

8360 325-8: B230 FT 87-89
Teho: 136 kW (180 hv)
Vääntömomentti: 253 Nm (2.900-4.800 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

8360 250-8: B230 FT/GT 90–
Teho: 140 kW (190 hv)
Vääntömomentti: 280 Nm (5.100 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

Huh. En ois uskonut. Kiitos kun paikkasit väärän tiedon.  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #821 : 23.03.2014, 21:50:31 »

Liekkö laitettu edes toimintaan FK malleissa... Oon ymmärtänyt että ne FK:t missä tuo turbo+ ovat tehtaan "viimisiä". Tai sitten perus Görania?
Mietin vähän samaa, koska siinä kaverin autossa on 1bar kello ja ei siihen systeemiin kukaan ole koskenut. Auto on vuosmallia 1996.  :D


EDIT: Ja ettei menisi liian helpoksi:
Lainaus
Autoihin, joissa on taloudellisuusmittari.
Kaverin pirssissä ei sellasta ole?
« Viimeksi muokattu: 23.03.2014, 22:30:36 kirjoittanut Kalamies »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #822 : 24.03.2014, 07:50:23 »


EDIT: Ja ettei menisi liian helpoksi:  Kaverin pirssissä ei sellasta ole?

Ei täälläkään  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #823 : 24.03.2014, 14:20:19 »
Tulisikohan paineita sama +0,25 baria mitä FT:lläkin eli kaikkiaan 0,6 mikä ainakin täsmäisi tuohon tehoon.

Seisin korjattuna!  :hello:

Ja tietysti kun sitä ajattelee, niin noinhan sen pitäisi mennäkkin.


9192 957-0: B230 FK 95–
Teho: 125 kW (170 hv)
Vääntömomentti: 250 Nm (3.400 rpm)
Kiihtyvyys: 0-100-9,3 sekunttia.

8360 325-8: B230 FT 87-89
Teho: 136 kW (180 hv)
Vääntömomentti: 253 Nm (2.900-4.800 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

8360 250-8: B230 FT/GT 90–
Teho: 140 kW (190 hv)
Vääntömomentti: 280 Nm (5.100 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

Nuo teho/vääntö-lukemat on pikkaisen outoja kaikkiaan tai ihan höpöjä. Jos paineita on se 0,6 baaria, niin FK jäisi hitusen väännöistä FT:lle mutta samat tehot? Ei täsmää, vai olisiko syy siinä, ettei voi luvata samoja kuin FT:ssä tai kukaan ei osta kalliimpa FT:tä, vaan FK:n ja muutaman tonnin lisäkikkulat päälle.

Samaten tuon FT:n luvuissa on outoa, eri tehot mutta sama kiihtyvyys. Vääntömomenttitiedot ovat vielä oudommat!  :o

Lienen samaa Scheiße-juttua, kuin se, että 105hv:n seat leon 1,2TSI:lle luvataan valmistajan toimesta 0-100km/h 10,3s aika ja mitatusti se kulkee tuon nopeusvälin 12,0 sekunnissa.  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #824 : 24.03.2014, 14:40:45 »
Nuo teho/vääntö-lukemat on pikkaisen outoja kaikkiaan tai ihan höpöjä. Jos paineita on se 0,6 baaria, niin FK jäisi hitusen väännöistä FT:lle mutta samat tehot? Ei täsmää, vai olisiko syy siinä, ettei voi luvata samoja kuin FT:ssä tai kukaan ei osta kalliimpa FT:tä, vaan FK:n ja muutaman tonnin lisäkikkulat päälle.

Jos se nostaa paineita siten että täysi 0,6 tulee vasta sen jälkeen (lue: neljässä tonnissa) kun moottorin ominainen vääntökäyrä on jo lähtenyt laskuun? Eli maksimivääntö tulee koneen luonteesta johtuen vähän alempana jollain 0,5 barilla eikä sen jälkeen tuleva lisäys riitä enää nostamaan käyrää yli huippukohdan vaan se enää loiventaa laskua FT:hen verrattuna jääden lopussa hitusen korkeammalle mikä selittää myös aavistuksen korkeamman maksimitehon.

 

Ateho  Elekma