Carcom Oy  Ateho

aw71 -> m47 kokemuksia

  • 21 Vastauksia
  • 8972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
aw71 -> m47 kokemuksia
« : 20.01.2015, 11:58:01 »
Onko kukaan vaihtanut aw71 laatikkoa m47?  :pomo: ei varmasti iso homma vaihtaa mutta onko kannattava onko tuo aw71 ihan paska tai onko m47 parempi?
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #1 : 21.01.2015, 06:47:38 »
Itse jättäisin toimivan AW:n. Kromikeppilaatikko ei ole käyttömukavuudeltaan eikä varsinkaan kestävyydeltään turbossa yhtään parempi.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #2 : 21.01.2015, 07:20:13 »
ei ole turbo, vähän mietityttää kestääkö tuo AW kuitenkaan amiksen ajoa
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #3 : 21.01.2015, 07:41:14 »
Todennäköisesti paremmin kuin m47.
Se on heikoin manuaalilaatikko mitä voit laittaa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #4 : 21.01.2015, 09:17:12 »
Mikä olis parempi?
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #5 : 21.01.2015, 09:25:33 »
Mikä olis parempi?
Miksi yleensä edes vaihtaa? Shift-kit siihen AW71:een niin kestää, tosin kestää se vakionakin.
Jäitä housuun!

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #6 : 21.01.2015, 09:33:24 »
manuaalilla mukavampi ajella talvella
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #7 : 21.01.2015, 10:18:17 »
Jos manuaalin haluat niin neljä vaihtoehtoa
- m45, vain neljä vaihdetta
- m46, sähköisellä vitosvaihteella. Kestävä vaihtoehto
- m47, kolmos vaihde ei kestä rääkkiä. Yleisin ja halvin.
- m90, se kestävin ja parhaalla tuntumalla oleva. Hinnat useita satasia.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa volvo_love

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 188
  • Volvo sen olla pitään.
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #8 : 21.01.2015, 10:29:06 »
Mitäs sanot tästä AW71,onko kestävä?

Jos manuaalin haluat niin neljä vaihtoehtoa
- m45, vain neljä vaihdetta
- m46, sähköisellä vitosvaihteella. Kestävä vaihtoehto
- m47, kolmos vaihde ei kestä rääkkiä. Yleisin ja halvin.
- m90, se kestävin ja parhaalla tuntumalla oleva. Hinnat useita satasia.
Pikku hiljaa pääsemässä D5 makuun ;)

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #9 : 21.01.2015, 10:37:33 »
Kyllä se kestää vaparissa kun turbossakin. Öljyt vaan kunnossa.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa 240

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1279
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #10 : 21.01.2015, 11:53:23 »
Jos manuaalin haluat niin neljä vaihtoehtoa
- m45, vain neljä vaihdetta
- m46, sähköisellä vitosvaihteella. Kestävä vaihtoehto
- m47, kolmos vaihde ei kestä rääkkiä. Yleisin ja halvin.
- m90, se kestävin ja parhaalla tuntumalla oleva. Hinnat useita satasia.

M45 yleisin 200-sarjassa ja muutaman kympin halvempi kuin m47.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #11 : 21.01.2015, 18:45:04 »
Jos manuaalin haluat niin neljä vaihtoehtoa
- m45, vain neljä vaihdetta
- m46, sähköisellä vitosvaihteella. Kestävä vaihtoehto
- m47, kolmos vaihde ei kestä rääkkiä. Yleisin ja halvin.
- m90, se kestävin ja parhaalla tuntumalla oleva. Hinnat useita satasia.
Korjataan nyt sen verran, että M4x kaikissa kolmonen on ihan yhtä pehmeä ja hajoaa siinä 400Nm korvilla, lisäksi M47 ei kestä sitä että sillä jyrätään 60kmh vitosella, laakerit ei saa öljyä jos kovin hiljaa jurruttaa vitosella tahi vetää kärryä vitosella.

Itse laittaisin kyllä hyvän kromikeppilaatikon aw:n tilalle milloin tahansa jos autolla on tarkoitus ajaa yhtään pitempään. On meinaan niin järjetön tehosyöppö tuo AW:n jäteöljyvatkain, jos on enempi tehoa niin se toki häirittee vähempi...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #12 : 21.01.2015, 19:57:02 »
AW on paska, hukkaa ainakin 70% tehoista ja pykältää aina justiin väärään aikaan. M47 kestää kyllä vaparin edessä aika säälimätöntäkin käyttöä. Kolmonenhan (tai sen synkat) sieltä antautuu nopeissa vaihdoissa. Ehdottomasti vaihtaisin manuaaliin jos tarkotus on penkkoja levitellä, saa ne huimat vaparin hevoset siirtymään paljon paremmin pyörille :D

Minä kyllä väittäisin M90 huonommaksi tuntumaltaan kuin M4X lootaa, ja paaljon hitaampi vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015, 19:58:44 kirjoittanut estate »
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #13 : 21.01.2015, 22:52:55 »
Mulla on ollut AW 230f:n takana ja se oli ainakin ihan kamala yksilö, hitaat kuin mitkät vaihdot ja tuntui tosi kuminauhamaiselta. Tuohon nykyiseen farkkuun on joku tehnyt aw->m47 swapin, tästä muistona rälläkällä pienennetty jarrupoljin :D

Ainut mikä tossa m47 häiritsee niin omasta taitaa olla jotkut vaihdekepin kumit/nivelet(?) kuluneet pilalle, vaihdekepissä on tyhjää liikettä ihan tolkuttomasti, vaihde päällä heiluu saman verran sivulle kun olis vaihde vapaalla. :D niitä vaihteenvalitsimen kumeja/niveliä luulis saavan uutena? Vai miten lieneekään toteutettu.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: aw71 -> m47 kokemuksia
« Vastaus #14 : 22.01.2015, 07:38:48 »
Kestäähän m4x lootat jokkiksessakin, nii miksei pientä korttelirallia? Sitten eri jos väännöt on +350nm
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron