Raitisilmasuodatin vaihdettu ja oli aika likainen. Mutta niin kuin olettaa saattoi niin sillä ei tähän ongelmaan ollut vaikutusta.
Tuo oli hyvä vinkki, että jos lämmöt laittaa täysille niin ohittaa automaatti ohjauksen ja pitäisi sillon tulla kuumaa. No, ei tule. Eli jos tuolla on testattu onko "haistelija" ongelman juurisyy niin ei ole.
Mittasin laserlämpömittarilla suuttimista tulevan ilman lämpötiloja. Referenssinä käytin vaimon autoa joka on kunnossa.
Sellainen havainto, että eri suuttimista tulee selkeästi eri lämpöistä ilmaa. Esimerkiksi kun moottori oli lämmin, lämmönsäätimet on +24 astetta ja kierto automaatilla, tuli jaloille noin 12 asteista, keskisuuttimista 20 asteista, vasempaan sivuikkunaan noin 18 asteista ja oikeaan sivuikkunaan noin 14 asteista. B-pilareista takasivuikkunoille tuli noin 8 asteista mikä oli myös ulkolämpötila. Virtaus tuntuu lisäksi normaalia heikommalta vaikka manuaali asento täysillä. Fläktin käyntiääni kuitenkin on normaali kun vertaa muihin Volvo-yksilöihin.
Läppien kalibrointi voisi kait olla looginen noiden oireiden vuoksi, mutta mitenkäs se tehdään? Vaatiiko erikoislaitteet tai peräti valtuutetun merkkikorjaamon käynnin? Onko softahommaa vai pitääkö fyysisesti purkaa, säätää jne.....?