Omaan autoon vaihdoin muoviratin nahkaiseen.
Homma menee jotakuinkin näin:
-Miinuskenkä akulta irti ja kahvitauko
-Ratti noin 90 asteen kulmaan että saa takakautta ruuvattua toisen bagia pitelevän torx-ruuvin auki, sitten rattia toiseen suuntaan ja sama homma. Muistaakseni T30. Saa enemmän tilaa jos irrottaa rattiakselin muovit operaation ajaksi.
-Varovaisesti bagi kouraan ja liitin irti. Ei kannata pudotella eikä pelata jalkapalloa.
-Keskiöpultti auki, älä väännä rattilukkoa vasten vaan hommaa kaveri vääntämään ratin kehältä vastaan. Älä vielä vedä rattia booreiltaan.
-Ratti täysin suoraan. Bagin liittimeltä pitäis lähteä keltainen nauha jonka päästä löytyy ruuvi. Se tulee bagin kierukassa olevaan reikään ja lukitsee kierukan paikalleen. Jos kierukka pyörähtää kierroksella pois keskikohdastaan, tulee kallis rasahdus kun kääntää ratin linkkuun.
-Nyt ratin pitäis lähteä aika nätisti vetämällä booreiltaan. Bagin liitin sujahtaa keskiössä olevan reiän kautta ulos.
-Uusi ratti paikalleen, pujota bagin johdin paikalleen ja sihtaa oikeille booreille. Irrota airbagin kierukan lukitusruuvi ja ruuvaa keskiöpultti kiinni, kiristyksessä taas kaveri apuna. Suositusmomenttia en muista äkkiseltään.
-Sitten vaan bagi kiinni.
-Kun kytket akunkengän takaisin niin ketään ei istu kuskin paikalla, ihan varotoimenpiteenä kun on nallia käpistelty.
Saattoi unehtua jotain koska on aikaa kun itse purin.
Selventäviä kuvia naapurimaan pojalta.Edit: Keskiöpultin ohjemomentti 40Nm