Autodiagnoosi  Carcom Oy

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 169060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #90 : 25.12.2011, 17:33:46 »
Sitä nimenomaan oli ilmoilla. Heiluin ja riehuin yksin siä tallissa  :2funny:
Itellä kans joskus ollu ilo ylimmillään kun sai kaksneljänelosen käymään kansiremontin jälkeen. Ei ollu kauheesti kokemuksia vastaavasta ennen sitä. Eikä sille tunteelle oo oikeestaan pärjänny kun ton likan syntymisen todistaminen  S*


Eli tästä voimme päätellä lausekkeen Volvon ekat savut=Jälkikasvun saaminen  :2funny:
No kun halvalla sai.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #91 : 25.12.2011, 18:16:37 »
 
Itellä kans joskus ollu ilo ylimmillään kun sai kaksneljänelosen käymään kansiremontin jälkeen. Ei ollu kauheesti kokemuksia vastaavasta ennen sitä. Eikä sille tunteelle oo oikeestaan pärjänny kun ton likan syntymisen todistaminen  S*


Eli tästä voimme päätellä lausekkeen Volvon ekat savut=Jälkikasvun saaminen  :2funny:

 O0
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #92 : 25.12.2011, 20:43:53 »
Onnittelut Jussille savuista.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #93 : 25.12.2011, 21:49:07 »
Onnittelut Jussille savuista.

  :hg: on tätä odotettu.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #94 : 26.12.2011, 19:50:17 »
Onnittelut savuista....se tuntuu aina hyvältä  :hello:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #95 : 27.12.2011, 18:46:51 »
Onnittelut savuista....se tuntuu aina hyvältä  :hello:

 :hg:

Tänään sauhuteltiin taas, ja oikein kunnolla. Öljynpaluulinja on sitte aiva hanurista ja turbo hikos nii maan pirusti.  >:( Mutta hyvä tieto sen perusteella on se että öljypumppu toimii! Ja vetet kaadettiin koneeseen eikä vuotanu mistää.  :pomo: Hyvin se käymää lähti monta kertaa eikä ainakaa nakuttanu yhtää. Kauemminki oltais tallilla viihdytty mutta ku siellä ei ton hirmumyrskyn jäljiltä oo vieläkää sähköö ni ei siä mitään tehny. 940 toimi puolitoista tuntia valonheittimenä tallinovella  :D
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan `turbo eipä käy enää`
« Vastaus #96 : 30.12.2011, 20:35:02 »
Nonii. Öljyvuoto on saatu loppumaan. Mutta eipä lähde käymään enää.  >:( Mikähän sille tuli? Pensaa tulee bensakiskoon asti mutta ei me pyttyyn, tulpat on ihan  kuivat... Vihaakohan toi auto mua yhtä paljon mitä mää sitä?  :o Menee motivaatio, nää hommat syö miestä rotan lailla. Pakoputken jaksoin tehdä silti tänään.

Bilteman pönttö, ainoa pönttö. "pakoputkenpää" 3 tuuman rosteri putkea. Taitaa pitää meteliä tää auto...



Putki paikallaan. Taitaa virrata huonommin ku vakio putki :D Noo mutta henkisiä hevosvoimia tuo kun on 3 tuuman ränniä.





Pakoputkea laittaessa paljastu kiva yllätys  :) Mitään kyllä selvää saa mutta jotkut varmasti tunnistaa.



Vielä kuva konehuoneesta, pientä hifistelyä vaatii viä.



Jos ton käyntivika ei selviä tammikuun ppuoleen väliin ni sitte lentää kyllä mäelle, ja keltanen tulee sisälle. Kun puhuttu on että se olis vapuks kunnossa ni täytyy alkaa jotain tekeenki, se vappu tulee aika äkkiä, ja m90 ei ole edes kytkinlevyä vielä...
« Viimeksi muokattu: 30.12.2011, 20:38:20 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa jesu_racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #97 : 02.01.2012, 00:21:13 »
onpa menny huonoks multa lähdettyä  :-[ mulla ollessaan oli ajettu jtn 280000mailia. vaihdoin autoon tuon bilsteinin alustan, sre asetelman ja levyn, kansipahvin oli vielä hooni jäljet sylintereissä, ahtimen vaihdoin ja kaikkea muuta tuli tehyä.  :idiot2:. auton päälle ei ole kaatunut puu eikä katolla ole minun toimesta pompittu pitäis vaan muistaa laittaa tuning sokat kiinni kun lähtee hallin pihasta seuraava omistaja maalasi tuon pellin myoin auton niin että siinä oli kitit hiomatta pellissä samassa rytäkässä vääntyi nois saranat..  :hello: perän vaihtoi minun jälkeen toinen omistaja ja sen koommin ei vissiin absit eikä nopeus mittari toiminut en tosin tiedä miten on nykyään? autosta on harisella penkitetty joskus 201 hevosta ja 362nm tosin hävis varmaan puolet samalla kaverilla joka peränkin rikkoi sillä taisi motto olla kovaa ajoa ja huonoa huoltoa.. kyllä se multakin lapaa sai mut kyllä sitä on huollettukkin. harmi jos kytkimen on joku välistä vienyt jota en kyllä usko ellei ole se kaveri joka on tuon hajottanutkin? vaihdelaatikoita meni mulla kaksi toisesta pakki ja toisesta ykkönen pakki hajos ku yritin lähteä käsijarru päällä parkista alkoi olemaan vissiin kypsä tapaus ykkönen taas hajos ihan ristetksestä lähdettäessä. kansiremonttia siihen ei ole minun mielestä tehty ja ollut jo aika kauan suomessa eikö ole enään huoltokirjaa yms dokumentteja tallessa oli ainakin minun aikana aika tarkat dokumentit auton historiasta tallessa. kirosin just kaverille et pitikin mennä myymään kyseinen kampe oli helvetin hyvä käyttöauto nykyään kylläkin jo aika huonoks päästetty :-[ alusta on bilstein olikohan se b6 edessä katkotut lesjöt ja takana katkotut kuormajouset oli kyllä matala ja jämäkkä. autossa on ihan tehtaan jäljiltä tuo sisustus eli ei ole vaihdettu niinku joku aikasemmin väitti. minun aikana auto ei kyllä ollut mätä muualta kuin apparin ovesta mut nopeesti nää menee ku pääse ruostepiru puremaan. kysy jos jotain mieleen tulee tämmönen sekava viesti tuli nyt kirjotettua..

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #98 : 02.01.2012, 17:03:57 »
Hyvin asiallista tekstiä sulla  :hello: tässä vaan tuli taas ilmi että on mua kaupassa kusetettu.  Ei ole mitään dokumenttia autosta. Juu tosiaan ei kytkintä ole enää, oli asetelma ja vakio levy ihan loppuun palaneita. Mikä syynä ettei absit ja mittari toimi? Väärä nopeuskehä? Onko nuo bilsteinit kuinka vanhat, katoin että edestä ainakin toinen iskari oli vuotanut... Ja menee vissiin katsastuksesta läpi noilla etujousilla, jäi ainakin itellä kireelle? Takajouset vaihdan uusiin lesjöihin ku toinen irtos tukivarrenkupista kun tunkkas ylös... Kori alkaa olemaan kyllä sellainen että olen vaihtokoppaa hakenut, aiheuttanut jo paljon harmaita hiuksiakin tää koppa. Harmi kun sen on joku suoranaisesti menny raiskaamaan.  :-\ Kaikista mieluisin olis jos löytyis siisti kori niin sais tästä kaikki alustan, moottorin ja sisustan osat. On vaan jo sellainen laite ettei ole taloudellisesti/ajallisesti järkevää alkaa panostamaan tähän.

Ja loppuun on pakko vähän avautua. On se surullista kun jotkut ei yhtään piittaa autostaan. Harmi että tälläkin autolla on jossakin vaiheessa ollut omistajana se urpo joka ei piittaa tällaisesta "harvinaisuudesta". Itse en ainakaan joka päivä nää aitoa amerikasta tuotua tämän ikäistä 740 turboa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Motronic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 300
  • NordicR #359
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #99 : 02.01.2012, 18:11:34 »
Onnitelut savuista! Hyvännäköistä jälkeä.  ;)
855 T-5R '95 | V70 D3 '12 | 744 D24T' 89

Poissa jesu_racing

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #100 : 02.01.2012, 21:19:45 »
siinä akselis ei kai ole paikkaa nopeusmittarille abseista ei ole tietoa mut hävis kuulemma akselin vaihdon yhteydessä iskarit oli lähes uudet mulle tullessa oisko about 5vuotta vanhat.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #101 : 02.01.2012, 21:25:55 »
siinä akselis ei kai ole paikkaa nopeusmittarille abseista ei ole tietoa mut hävis kuulemma akselin vaihdon yhteydessä iskarit oli lähes uudet mulle tullessa oisko about 5vuotta vanhat.

Täytyypi tutkailla ku meen rojektin ääreen seuraavan kerran. Juu ja absit lukee tietoa nopeuskehästä ni siks ei nekää toimi...
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #102 : 03.01.2012, 18:37:54 »
Voi jumalauta tossa autossa on kaikki sähköt sekasi. Ku starttas ni bensamittari nousi, sitte meni ääriasentoon ja sen jälkeen näytti sen mitä tankissa on. Kierrosmittari ei toimi. Lämpömittari sekoili jotain. Virtalukon perässä on joku teippiviritelmä kun startti on tehty napilla. Eikä lähteny käymään vaikka vaihdoin virtalukonpohjan, puolan, tulpanjohdot, sytkäboksin ja koitin laittaa suoranvirran puolalleki ja ei. Että tekis niin mieli murjoa katto lekalla sisään tosta paskakasasta. Sitte viä auton alla möyriessä löyty runkopalkista paikka mikä ei kuukautta kestä hitsaamatta.  :peetu: :tickedoff:

Kyä taitaa olla niin että jos ei nyt tulevana pitkänä viikonloppuna lähde käymään, ni sijotan aikani toiseen järkevämpään projektiin.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #103 : 03.01.2012, 20:36:40 »
Alkuperäset on ihan oikeasti sealed beamit, ja niissä nakataan koko umpio roskiin aina polttimonvaihto-operaationa. Ihan normi sielläpäin tuonikäsissä vermeissä.

 O0

Sensijaan mikäs siinä nyt on ettei tuota vermettä muka saa käyntiin, tekeekö bensaa, kipinää? Mihin tulee virta, mihin ei jne?

Ei oo mittailtu vielä. Sillon ku vedin suoransähkön puolalle ja oli puolan + johto kiinni ni surahti ainakin siirtopumppu, ja polttoainesuodatin oli täynnä pensaa. En sitte tiä olisko siinä virranjakajassa vikaa kun sieltä lukee kierrostietoa(ko)? Mistähän sellattenki viikonlopulle löytäs? Missä muussa 700/900 sarjassa ollu lh2.2? Ainakin vm92 940 turbossa oli jo 2.4, sama taitaa koskea vapareita? Olis tiedossa kyllä kaksikin purku 940 mistä saisi mutta kun ei taida niissä olla...  :(
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 740 amerikan turbo
« Vastaus #104 : 03.01.2012, 20:41:10 »
Itseasiassa mä saatan tietää mikä tässä on vikana.

Tästä on kerran menny hall-anturi, ja pojat vaihteli sen lämpimikseen
ittekseen, ja ekalla kerralla siinä kävi joku fiba et se hajos
käytännössä heti uudestaan ( tais tulla ihan mekaaninen vaurio
niittauksen/ liimauksen epäonnistumisen vuoksi), että oiskohan
ongelma juurikin siinä hall-anturissa jakajalla taasen. On meinaan
sitten ite niitattu/ liimattu sinne.

Tämä siis myöhemmässä vaiheessa kun jesu-racing nimimerkkiä käyttävällä,
oli silloin jo vaihtanut omistajaa.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

Kulkukoira  Proturbo