Samppasport  Futurez

Jussi.L:n motivaatio romut. Rat 740, 242L Turbo ja 242 turbo

  • 474 Vastauksia
  • 169060 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #240 : 02.05.2012, 21:40:58 »
Harmaasta nypättiin moottori ylös. Helppoo ku heinän teko talvella ku kaveri jätti kaks vaihdelaatikon pulttia kiinni.  ??? Olis heti ite tarvinnu  ::)

Ja konepelli valmistuu.



Vähänkö törkee?  ;) Ny odotellaan vaan sitä liian tuttua luonnonilmiöö. Ja asiaan ku päästii nii onpaha mätä tuo kori voi prkl  :facepalm:  :tickedoff: No kyllä pelliä mailmasta löytyy.


Merisuolaa liuotat suihkepulloon, ja vetelet sitä sillon tällön toho ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #241 : 02.05.2012, 21:43:01 »

Merisuolaa liuotat suihkepulloon, ja vetelet sitä sillon tällön toho ;)

Sitruunahappo tais toimia kans jos en väärin muista?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #242 : 02.05.2012, 21:45:20 »
Jep....googlesta taitaa löytyä vaikka millä mitalla tietoa. Oikealla tapaa tehtynä "jaloruostutus" on erittäin hyväkin suoja metallille.
Harmi vaan että jos sen haluaa tehdä oikein, niin se on todella työläs  :'(
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #243 : 02.05.2012, 21:47:10 »
Täytyyki kattella vinkkejä.

Jep....googlesta taitaa löytyä vaikka millä mitalla tietoa. Oikealla tapaa tehtynä "jaloruostutus" on erittäin hyväkin suoja metallille.
Harmi vaan että jos sen haluaa tehdä oikein, niin se on todella työläs  :'(

Onko fiestalle tehty oikein?  ???  :2funny:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #244 : 02.05.2012, 21:51:55 »
Täytyyki kattella vinkkejä.

Onko fiestalle tehty oikein?  ???  :2funny:


Ei  ::)....sitä ei pysäytetty muistaakseni muutaku pesemällä. Jossen ihan väärin muista, nii pitäis neutraloida mahdollisimman emäksisellä aineella. Maalarinpesukin vois olla kova sana....Ph13.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #245 : 06.05.2012, 21:30:44 »
Päivällä näkymä olohuoneen ikkunasta  ::)



Ja ku lupasin itelleni ja muilleki että tällä ajetaan viikonloppuna niin







Tättärää. Huonosti se käy  ??? No kasailee pakoputken, ja rasvaa kaikki liittimet ni eiköhän se siitä. Voi osansa tehä toi ilmamassamittariki. Vetooki tuntu hiukan löytyvän, vaikka vaa vähä pihassa koitin.  ::) Ja ny alkaa armoton coolerin, syylärin, ahtoputkien yms sovittelu.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #246 : 09.05.2012, 19:26:06 »


Etutolpat vaihdettii. Ny on matalammalla, huomenna luultavasti keula vielä matalampi ku paino on levänny iskareitten päällä.

Semmosta.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #247 : 10.05.2012, 21:03:49 »
Kyllä se vähä viä laski



Keulan ilme



"Kone"tila



True ratlook  ::)



Viä olis suuttimien ja bps vaihto. Pakoputki tehä loppuu, ja nestekytkin ilmata. Jotain letkuja ja johtoja tarttee kans viä vedellä konehuoneessa.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #248 : 13.05.2012, 21:15:08 »
Voi voi voi. Huomenna pitäs suoriutua töihin tällä ja huanosti käy  :-\ Käytii me vähän sillä ajeleen, ekalla kerralla lensi IKH:n 19mm lenkki ikkunasta ulos, hiukan pelästyin että mitä kyrvähti  :2funny:

"Asentaja" itse











Ku se ny kestäis ton 4km työmatkan  :D Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. Onneks isäntä on samalla työmaalla, soittelinki sille jo että on sitte hinausvalmiudessa ku soitan.

Kova luotto on ainaki?  ???  :idiot2:
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #249 : 14.05.2012, 18:10:58 »
No enhän mää töihin tällä päässy. Rikkaalla kävi. Töistä tullessa putsailin vanhoja tulppia ja koitin käyttää ni kerran kävi joku 15 sekuntia, ja senki törkee rikkaalla. No nyt 16 tulppaa, ja yhtä ilmamäärämittaria myöhemmin auto toimii. Paitsi että tyhjäkäynti jää lämpimänä aina johki 1700-2000rpm. Mikä siinä vois olla hjelppiä hjelppiä, mää tartten  :(

Paisuntasäiliö päätti että nyt on hyvä aika alkaa peseen konehuonetta



Ja ei tuu korkin välistä, vaan on reikä paisarissa. Nooh, kyä mulla näitä riittää  ::)
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #250 : 14.05.2012, 19:31:08 »
Miks tuo daunpaipi on noin mutkalla?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #251 : 14.05.2012, 19:39:23 »
Miks tuo daunpaipi on noin mutkalla?

Ku aitoon jenkkiin aikasemmin vaihdoin ton saabbaan ahtimen, ja pakosarjan. Sillon vaan katkasin sitä downpipee ja hitsasin tommotten putkenpätkän siihen. Kyllähän se samalla kiertää vähän pakosarjaa, ja vahingossa tuli tulpanvaihtoystävällinenki siitä.

Ja syy siihen miks se on ton näkönen, nii oli kiire, piti sillon saada auto ajoon.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #252 : 14.05.2012, 20:46:15 »
Kyllä ny taas koetellaan. Kampiakselin siiva lensi jorpakkoon ku tulin kotipihaan, ku käytiin kaverin kans kieppi heittämässä. Onneks pysy jako kohillaan, eikä remmi lähteny maata kiertävälle radalle. Ja eihän se ny sitte ilman mutterimopoo kiristy. Kierrätin sitte koittaakseni ja sama homma. Ja taas pysy remmi paikallaan. On siitä näköjään jotain hyötyäki ku jättää jakopäänkopan kasaamatta.

Soitto isännälle ja mersun kyydissä töihi huomenna. Huomenna haen kompuran ja mutterimopon.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #253 : 17.05.2012, 16:19:22 »
Terve vaan  :hello:

Selvis syy siihen miks siivapyörä lentelee. Kampiakselin päässä olevasta jakohina rattaasta oli murtunu se pieni pykälä joka pitää siivan paikallaan. 3 kertaa irtos siiva ni sitte aloin hakee vikaa  :buck2: No otin tosta vanhasta b200et koneesta sen rattaan, laitoin jaon kohilleen, kierrelukitetta siivapyörän pulttiin ja mutterimopolla kii. Toivottavasti nyt pysyy.

Ja sillon joskus muinoin kun niitä mäntiä täälläki ihmeteltiin, nii kyllä se ilmeisesti sen yhen männän takia ravistaa. Tuntuu että resonoi jossain abauttiarallaa 2500rpm kohdalla, ja se on sellasta ihan kevyttä tärinää. Ei muute mitää muttaku pultit aukee. Tuntuu kyllä että osansa tekee tuo pakoputki kun se ottaa inan koriin kii, ja on jännityksessä. No se kyllä tulee muuttuun vielä.

Käymishommeleitaki katoin ku se tyhjäkäynti jäi korkeelle, nii näpräilin sitä imm säätöö vähä joka suuntaa ja ny tuntuu toimivan muuten, mutta ny se tyhjäkäynti ontuu ja katoo  :2funny: Nooh polkimella pitää tyhjäkäynnin.

Ja jos toi auto ny taas tänää laukee ni mulla menee hermo  :ristus
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 740 amerikan turbo (rotta "jenkki" projekti alkaa s.16)
« Vastaus #254 : 19.05.2012, 17:30:20 »
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Voin sen ny tääläki myöntää.

Ilmeisesti mäntään suli reikä, tai leikkas kiinni tms. Kiihdytin niin että kierrokset meni johki 4000rpm, nii sen jälkeen alko käymään kolmella ja huohottaa aika raakasti. Hirvee sauhu tulee huohottimesta, ja tuntu niinku olis pensa haissu. Voima katos autosta kokonaan.

Ei jaksa ees **tuttaa, jos joku ni se aika mikä tohon autoon on menny ja tulee meneen. Prkl ku ei o ketään pitämässä kädestä kii ku moottoria kasailee, joutuu itte kaikki oppiin ja kokeileen.  :-\ Itse moottorin kohtalo ei harmita kyllä yhtää.

Sitte kysymys. Kun fb koneessahan on puristus 9,3? Kun mulla on fb koneen 531 mikä tarvis plaanata, nii meneekö puristus jo liian korkeeks, ettei oo hyvä turbokoneena enää? Ja tarkotus olis ajella tulevaisuudessa lastun ja 1bar tai alle paineiden kans.

E: Ja siis FB männillä ja lohkolla mennää.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2012, 17:35:21 kirjoittanut Jussi.L »
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron