Bemarin asetelmalle muistaakseni luvataan yli 600 Nm väännön kesto. En ole kyllä 100 % varma, mutta oli reilusti enemmän mitä Volvon SRE:lle.
En tiedä muuta syytä suosimiselle kuin tuon 200 Nm erotuksen Bemarin asetelman hyväksi ja getrageiden käytön Volvoissa.
Asetelmien hinnat liikkuvat suurin piirtein samoissa. Bemarin asetelmalle joutuu vaan laskemaan koneistus- ja tasapainotustöille hintaa lisää tai jopa teräsvauhtipyörän investointi voi olla järkevää sen kanssa. Olen nähnyt pottapyörän, joka on kuumuudesta ruvennut ratkeilee ja heitin sen suoraan romuläjään. Eli onhan se potta hyvä vakiossa ja pienessä virissä, mutta jos lähetään hakee parempaa kestävyyttä asetelmalla niin samalla tekee vauhtipyörästäkin kestävän.
Kannattaa miettiä mikä on tavoitetila hevosissa ja väännössä sekä riittäkö siihen tuo Volvon SRE, jos on epäilyksiä niin kerralla Bemarin asetelma ja kunnon vauhtipyörä. Näiden jälkeen rajoitteena on rahapussi. Teräsvauhtipyöristä on juttua voimansiirto osissa. Tuohon 940 taitaa tarvita anturin kehän vauhtipyörälle, joka on huomioitava. En muista tuota pottaa niin tarkasti, että riittäkö siinä aine anturikehän suhteen, jos siitä tehdään sopiva tuolle Bemarin asetelmalle. Tämän jälkeen siitä tulee vielä herkempi räjähtään, kun sitovaa ainetta poistetaan ympäriltä.
Viisaammat voivat kertoa lisää...