Itse asiassa Teslan Model S75D näyttää menevän maantieajossa pienemmällä kuin reippaasti pienemmät ja tehottomammat Nissan Leaf, Kia Soul EV tai Renault Zoe vaikka siinä on noin 5x enemmän voimaa johtuen fiksusta kaksoismoottoritoteutuksesta, jossa tasavauhtia ajaessa lepuutetaan vähemmän taloudellista drive unittia. Hyundai Ioniq EV on tämän hetken taloudellisin sähköautoista, siinä on onnistuttu suunnittelulla tiputtamaan "tyyppikulutus" todella alas ja vaikka akku on vain 28kwh niin sillä näyttää pääsevän yli 200km, joka taas ei onnistu 30kwh akkuiselta Leafilta, jonka kulutus nousee rajusti yli 80km/h nopeudessa. Kompromisseja joudutaan tekemään tilan käytön (auton korkeus ja muoto), voiman (iso akku painaa paljon) ja kantaman kanssa.