Autoracing  KL-varaosat

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 605183 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1170 : 04.04.2015, 23:15:36 »
Sehän jysähti varsin asiallisella ääniraidalla! :o

No, tulihan se virittäjän joululaulukin sitten sieltä, tosin puolisentoista vuotta jälkijunassa. Mutta ei hätää koska meillä on jo uusi väsättynä! Näyttää siltä että show tulee jatkumaan.



https://www.youtube.com/watch?v=-xhzKPD1czk

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1171 : 04.04.2015, 23:27:22 »
 :o

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1172 : 04.04.2015, 23:50:24 »
Tuli mieleen, että paljonkos on vahvojen kankien kipuraja väännössä/tehossa?

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1173 : 05.04.2015, 04:20:29 »
Tuli mieleen, että paljonkos on vahvojen kankien kipuraja väännössä/tehossa?

Noin 360-400hp/550nm.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1174 : 05.04.2015, 04:52:19 »
Tuli mieleen, että paljonkos on vahvojen kankien kipuraja väännössä/tehossa?

Edes wiinan woimalla ne ei ainakaan ole menneet rikki noilla osilla. Eiköhän tässä ole käynyt ihan perinteiset:
"Knock knock!"
"Who's there?"
Ja kuva kertoo loput vuoropuhelusta..

LH-jetronicin kehittynyt nakutuksentunnistushan korjaa tuonkin yön aikana.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2015, 07:06:53 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1175 : 05.04.2015, 10:30:52 »
Mielenkiintoista nähdä, miltä ehjien mäntien laet  näyttävät kuinka paljon on kraateria ja onko männänrenkaiden välit ehjät. Konehan on kuitenkin nakuttanut ainakin topikin mukaan useaan kertaan. Kanget ovat ilmiselvästi ottaneet itseensä näistä kokeiluista.

Millaisessa vedossa / tilanteessa vahinko tapahtui?

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1176 : 05.04.2015, 12:17:55 »
Jos en ihan kauheesti valehtele niin ~3500 kierroksia ja kaasupoljin jossain 3/4 pohjassa. Ahtoja ~0,8?

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1177 : 05.04.2015, 12:24:00 »
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1178 : 05.04.2015, 13:01:00 »
No olisi voinut odottaa vähän rajumpaa vetoa :o

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1179 : 05.04.2015, 13:16:14 »
Mäntäpistiäinen...

Eikös mikanilla ole ollut ongelmana juuri sii kolmen tonnin tuntumassa osakaasulla tuleva rapsahdus?

Mitäs mikan meinaa? Uutta kehiin paranneltuna (kansityöt) vai kiertoon?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1180 : 05.04.2015, 14:14:36 »
"Mika anna mun ajaa mökkitie..."
En anna, sillä särjet kuitenkin jotakin!  :2funny:

Uutta vaan kehiin ja kovaa ajoa. Varmaan ottanut veivi jo silloin 16tappisen sytkäkokeilu ajoilta siipeensä ja pikkuhiljaa sitten alkanut murtumaan tai jotain.

Vahva veikkaus tästä 16-tappisen kartasta, sillä ehdin ajamaan sillä jonkin aikaa, ennenkuin tajusin sen nakurikastuksen puutteen. :facepalm:

 Ja kyllähän näitä esimerkkejä riittää siitä, kuinka 16-tappisen kartta särkee moottorin, joten omani voi laittaa joukon jatkoksi.

Vaikka tuosta on jo aikaa, niin eivät ne mahdollisesti aiheutuneet kanki-vammat itsekseen parane ja jossain kohdin ne sitten ilmi-antavat itsensä videon kuvaamalla tavalla.

Kovaa ajoa vinokone kesti 200 000km avosandaalini keralla, joten seuraavalla jatketaan.

Jos en ihan kauheesti valehtele niin ~3500 kierroksia ja kaasupoljin jossain 3/4 pohjassa. Ahtoja ~0,8?

avosandaaliatm oli 1/3 kaasun verran, ahtoja ehkä se 0,8 sillä en tuijottanut mittaria tuolloin.
1/4 kaasulla minulla ahtoi jo sen 0,5 baaria (huomaa aikamuoto):-\

No olisi voinut odottaa vähän rajumpaa vetoa :o

No, niitä on tehty ennen räjähdystä jokunenkin (tuhansia) mutta metallin väsymismurtumat eivät itsekseen parane edes ajan kassakaan.
Kyllä sitä on kokeiltu jopa se, kuinka paljon pikkumitsu ahtaa ylipäätään (1,7 baaria).

Mielenkiintoista nähdä, miltä ehjien mäntien laet  näyttävät kuinka paljon on kraateria ja onko männänrenkaiden välit ehjät. Konehan on kuitenkin nakuttanut ainakin topikin mukaan useaan kertaan. Kanget ovat ilmiselvästi ottaneet itseensä näistä kokeiluista.
Jep, kone on nakuttanut monesti ja kaikkein rajuimmin silloin 16-tappisen lastun kanssa, jota myös virilastuna on myyty.
Loput nakutukset ovat olleet 8-tappisen lastun hellässä huomassa, mikä on oikeastaan ihan normaalia vinokoneelle. Joten veikkaan, että mäntien olevan suhteellisen siistissä kunnossa lopultakin ja sisältävän paljon ajon tuottamaa sontaa vanhojen naku jälkien päälle, sikäli kuin wiinasta mitään jälkiä minnekkään jää.

Raportointini nakusta johtuu siitä, että olen yksi niistä harvoista, jotka ovat ymmärtäneet kytätä sitä kuin mykkä piparia.

Meinaan purkaa koneen ja ottaa siitä kuviakin. Tämän hetkisen tiedon valossa lohkossa on nyrkin mentävä reikä imusarjan puolella 2-pytyn kohdalla ja pakopuolellakin on reikä, muttei mitään havaintoa sen koosta. Epäilempä, että öljypohjakin on mutkalla.
Kaikki moottorin liemet tulivat pihalle ja loput valuivat hinurin lavalle loppumatkalla, joten elämän nesteet on moottorista poistettu.

Millaisessa vedossa / tilanteessa vahinko tapahtui?
Hyvin loivassa, kuten videosta näkyy...    :'(
Kuormaakaan ei autossa ollut kuin ~400kg, eli alle kahden tonnin kokonaispainon jäätiin.

Edes wiinan woimalla ne ei ainakaan ole menneet rikki noilla osilla. Eiköhän tässä ole käynyt ihan perinteiset:
"Knock knock!"
"Who's there?"
Ja kuva kertoo loput vuoropuhelusta..
Alku syy on kyllä tuossa, mutta vasta nyt vika on ajettu ulos koneesta.

Woimasta en tiedä, mutta romuilla on kipukynnykselle säädettynä vetäisty 15sek/150km/h aika.

LH-jetronicin kehittynyt nakutuksentunnistushan korjaa tuonkin yön aikana.

Kyllä! Mutta metallin väsymistä sekään ei kykene parantamaan.  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1181 : 05.04.2015, 15:00:10 »
Ei muuta ku uutta suoneen ku vanha kuolee vai miten se oli  :) :) ja kohti uusia pettymyksiä  ;D ;D
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1182 : 05.04.2015, 19:23:36 »
Uutta suoleen, kun vanha kuolee!

Lohko imusarjan puolelta.




Toiselta puolelta en onnistunut ottamaan valokuvaa, kun kamera ei oikein sovi sellaiselle linjalle josta kuvan saisi siellä olevasta reiästä.

Mutta veivi on poikki ihan huolella.


Tieltä keräämiäni palasia.
Punaisen viivan oikealla puolella männän murusia tieltä.


Tulpat


1


2


3


4




Mikähän tämä on?
Löysin sen tieltä keräillessäni lohkon palasia, joten ei havaintoa, onko tuo autostani tai jostain ihan muusta?


Saas nähdä onko kansikaan pelastettavissa? Mäntä on jokatapauksessa sylinterin sisällä.


Tai ainakin osa siitä......      :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1183 : 05.04.2015, 19:27:28 »
Uuteen kokoonpanoon sitten 531 kantta ja hilpettä ja ja ja? 8)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1184 : 05.04.2015, 19:31:06 »
Uuteen kokoonpanoon sitten 531 kantta ja hilpettä ja ja ja? 8)

Jos kansi jäi eheäksi, niin sille tapahtuu pikku-parannuksia lisempää kuin tähän asti on kairattu. 531:stä en viitsi haalia, kun tuosta 530 mallisestakin saa kairattua haluamansa.

Mutta nyt ensitilassa pitää saada auto ajoon, sillä "ferrarilla" ei todellakaan jaksa hinkata yhtään ylimääräistä kilometriä!  >:(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma