Autoracing  KL-varaosat

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162369 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #225 : 31.12.2015, 00:45:45 »
Säätämisestä ja kylmäkäynnistyksestä puhuminen ei olisi voinut osua enää yhtään paremmin seppää sääreen. Aloittelin tätä jo talven ekoilla pakkasilla ykkössäkeistön verran mutta nyt erinäisistä tapahtumista johtuen oli enemmän kuin ajankohtaista tehdä se loppuun. Tekstissä ei paljoa järkeä ole mutta hei - ei ole alkuperäisessäkään. Se taisi tosin olla piripäissään tehty, tätä sentään ei.



Sanat menee tähän: https://www.youtube.com/watch?v=L4vQ-eYgIy0

...mutta ei sittemmin uusiksi tehtyyn todennäköisesti paremmin tunnettuun versioon, siinä oli muutettu vähän rivien järjestyksiä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #226 : 31.12.2015, 01:08:04 »
Et ole kuitenkaan ajatellut lähteä lantraamisen tielle ja pistää blandista (=bensaa) sekaan kylmillä keleillä?

Blandaamista!  :o

Ei PERKELE!  :nuhtelu :nuhtelu

Korpikuusen kyyneleillä aidosti ajavat eivät plandaa alle -30C lämpötiloissa kuin huonolla ja vajaa kapasiteettisilla akuilla!  >:(
Oikea wiinamäenmies pitää huolen akustaan, sillä se yksi rakkaimmista wiinamäenmiehen autotarvikkeista!  :pomo:

Joten minä en Suomi Finland PERKELE, pakkasissa rupea blandaamaan, vaan pidän vehkeet kunnossa, jotta ne toimivat, kuten pitää!  ;D

Tuossa mainitussa kylmäkäynnistyksessä mukana oli myös se, että LH oli nollattu, joska sillä säädettiin toista autoa. Ja paljastampa tässä yhden kikan kaikille, suutinvakio #4 pitää parhaan taloudellisuuden vuoksi säätää prosentin tai pari hoikalle, jolloin ekat kylmästartit eivät ole ihan hienoja LH:n nollauksen jälkeen.

Säädetty merikontti lähti aikas mukavasti pelaamaan ~2000kg ajopainolla ja keräsi sitä nopeuden paskoo aikas rivakasti.

Ahtojen säätösysteemin uusitin tuosta säädetystä pelistä, sillä 1.4bar ahtojen piikkaus on hitusen liikaa bensalla 1.1baarin sytkä-kartoille.  :P




Oliko tämä FEFE immu aivan uusi?
Miksi verrata rikkinäistä mittalaitetta ehjään?
Miksi yleensä käyttää rikkinäistä mittalaitetta?
-Vai huomasitteko kenties säätösession aikana että FEFE näyttää puuta_heinää?

- Oli edellisellä kerralla säädettäessä!
- Kts. yllä
- En käytä koskaan, jos tiedän sen olevan rikki tai kalibroimaton, ellei se ole omani, jota olen käyttänyt referensseihin verraten viimeiset pari-vuosikymmentä!
- Huomasimme säätösessiossa, että kaikki ei ole kunnossa, joten marraskuun lopussa katiska jäi odottamaan uutta IMMua. Minä sitten jätin kouvostoliiton tomut ajoistani joulun alle asti, joten säätäminen joutui jäämään joulun jälkeiseen aikaan asti.





Säätämisestä ja kylmäkäynnistyksestä puhuminen ei olisi voinut osua enää yhtään paremmin seppää sääreen. Aloittelin tätä jo talven ekoilla pakkasilla ykkössäkeistön verran mutta nyt erinäisistä tapahtumista johtuen oli enemmän kuin ajankohtaista tehdä se loppuun. Tekstissä ei paljoa järkeä ole mutta hei - ei ole alkuperäisessäkään. Se taisi tosin olla piripäissään tehty, tätä sentään ei.

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sanat menee tähän: https://www.youtube.com/watch?v=L4vQ-eYgIy0

...mutta ei sittemmin uusiksi tehtyyn todennäköisesti paremmin tunnettuun versioon, siinä oli muutettu vähän rivien järjestyksiä.

 P> P> P> P> P> P> P>

Toiset vaan osaa!   P>



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #227 : 01.01.2016, 19:24:16 »
Hm...  äsken täällä pöndellä tein kylmästartin -14C lämpötilassa. Ja koska auto on ollut ajamatta reilun vuorokauden lämpötilan pysytellessä tuossa lukemassa liki vuorokauden on melko perusteltua olettaa, että moottorinkin lämpötila on sama.

Lähti tulille laakista!  :o :o :o

Mitä helv*****!

Moottorin puristussuhde on matalampi kuin siinä, missä kartta on hierottu paikoilleen ja kylmästartti/kylmä-rikastuksiin en ole kajonnut sitten vuoden 2014, jolloin sain ne hierottua kohdilleen vuosien jyystämisen jälkeen. Lisäksi autolla on ajettu purkin nollaamisen jälkeen vajaat 140km kolmessa erässä.

Ainoastaan kylmästartti-tilasta kylmäkäyntiin siirtyminen kakaisi hitusen, tyylillä yksi pytty jäi syttymättä kerran ja se oli siinä. D-kin kesti lykätä samoin tein päälle sen 15 sekunnin käynnin jälkeen.


Mutta noin hyvin se ei ole koskaan toiminut tähän asti ja sentään kymmenissä kuutiometreissä lasketaan käyttämäni wiinan määrä ja talviakin on takana.
Epäilykseni herää siitä, että St1 on muokannut polttoaineen koostumusta talvisempaan suuntaan....    ::)





Jogiinkin valittelee tuolla lahna-turbon show roomissa laatikon lipsahtelevan, niin ei se ihan nappiin minullakaan pelaa, sillä 1->2 vaihto tapahtuu täyskaasulla rajoittimella....

Taidan vaihtaa puliuk0n AW omaani, kunhan hän saa manualisaationsa tehtyä, niin minäkin voi harkita ahtimen vaihtamista paremmin wiinaksille sopivaan.

Meillä AW-wammaisilla taitaa tämä laatikoiden risahteleminen on sitä sanottua "motor-sporttia"!  ::) :D

Muilla menee kansipahveja ja veivejä, me kunnostaudumme kouvostoliitossa laatikoiden särkemisessä!  ;D



Saas nähdä, onko tuokin mätänetin snajaderin akun elinikä tasan 2 vuotta, kuten edellisen. Hitusen vaikutti sille tuossa startissa, ettei kaikki elämä ole enää tallessa vaikka akku onkin 80Ah kapasiteettinen ja sitä ei ole tyhjennetty koko elinikänään ja latauskin on ollut varmuudella riittävä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #228 : 01.01.2016, 19:34:02 »
Epäilykseni herää siitä, että St1 on muokannut polttoaineen koostumusta talvisempaan suuntaan....    ::)

Enemmän kuin todennäköistä, että St1 myy valmiiksi blandattua! :D

Edellisellä heitollani blandauksesta tökinkin hieman siihen suuntaan, että pitäisikö jotenkin myös säätämisessä ottaa huomioon joko polttoaineen myyjän tai sitten käyttäjän omat blandaukset? Meneekö tässä osittain hukkaan se viimeisen bitin hinkkaus kun polttoaineen seossuhde kuitenkin vaihtelee...?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #229 : 01.01.2016, 23:16:00 »
Polttoaineen koostumus todellakin vaihtelee.
Ei voi tietää paljonko kussakin satsissa on blandinkia tai vettä! Värikin on toisinaan jouluinen
Pikku vaihtelu vara on mielestäni järkevä jättää ainakin sytkäpuolelle
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #230 : 01.01.2016, 23:21:09 »
Tuon toisen ruotsalaisen open SID:stä asiaa katselleena rosentteja 78-85 , jos tuo trionic mitään ymmärtää  :o
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #231 : 02.01.2016, 03:28:16 »
Enemmän kuin todennäköistä, että St1 myy valmiiksi blandattua! :D
Olkoon blandattua enemmän mutta bensalla sitä ei ole tehty, vaan veivaamalla sitä eetteri-koostumusta, sillä lambda-korjaus ei ole joutunut reagoimaan asiaan suuremmin, vaikka leimahduspiste on selvästi muuttunut.

Huominen aamu kertoo tylyjä faktoja, sillä pakkasta on ollut -16C viimeiset 6 tuntia. Konepellin käväisin raottamassa juuri äsken, kun hain lisää pilkkeitä takalle ja kiukaalle.

Edellisellä heitollani blandauksesta tökinkin hieman siihen suuntaan, että pitäisikö jotenkin myös säätämisessä ottaa huomioon joko polttoaineen myyjän tai sitten käyttäjän omat blandaukset? Meneekö tässä osittain hukkaan se viimeisen bitin hinkkaus kun polttoaineen seossuhde kuitenkin vaihtelee...?

Säätämisessä ei tarvitse erityisesti ottaa polttoaineen koostumusta huomioon, vaan säätää sopitus lambda-arvojen osalta niin napilleen kuin mahdollista. Nimittäin polttoaineen ns. stoikka ei ole pahasti heitellyt koko sinä aikana kun olen wiinalla ajanut.
Säätämisessä tärkeintä on kartan muoto, jonka hinkkaamiseen olen erikoistunut.

Lopusta säätämisestä huolehtii LH:n lambda-säätö.

Polttoaineen koostumus todellakin vaihtelee.
Ei voi tietää paljonko kussakin satsissa on blandinkia tai vettä! Värikin on toisinaan jouluinen
Pikku vaihtelu vara on mielestäni järkevä jättää ainakin sytkäpuolelle

Kyllä, RE85 ei ole 100% tasalaatuista tavaraa, mutta stoikan arvo on aikas stabiili.
Vettä wiinasta ei löydy suuresti, sillä eri komponentit alkavat erottumaan etanolista 0,1% vesi-pitoisuuden  kohdalla.

Sytytysennakot on säädetty max-safe moodissa kantavuuden ylittävässä kuormassa.
Väännön kippipiste tulee esiin oikean muotoisella kartalla ennenkuin nakutus, ellei ennakkoa ole liian vähän (myöhäinen palaminen). Ennakkoa voi laittaa liikaa +10% ilman mitään muita havaintoja kuin väännön väheneminen ja laakereiden nopea kuluminen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #232 : 02.01.2016, 10:59:56 »
Taidan vaihtaa puliuk0n AW omaani, kunhan hän saa manualisaationsa tehtyä, niin minäkin voi harkita ahtimen vaihtamista paremmin wiinaksille sopivaan.

Juu joku tuossa purkissa nyt vittuilee. Etköhän sä saa sen kaivettua ulos.  :D

Muutenhan ihan toimiva setup (mekaanisesti) jos ei lasketa turbiinilukon toimivuutta. Aski öljyt nyt minimissä niin vaihtaa nätisti, tarvittaessa rajusti. Ulina ja tärinä on vaan vähän ärsyttävää.
Eli uus aski hommattava. Muutenhan se on bolt on sitten.  :)

Harmi kun tuo nykyinen aski on vaan pakoiltaan todella hyvässä kunnossa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #233 : 02.01.2016, 12:13:39 »
Tuon toisen ruotsalaisen open SID:stä asiaa katselleena rosentteja 78-85 , jos tuo trionic mitään ymmärtää  :o

Hieman tähän suuntaan vihjaa myös St1: n oma ilmaus "sisältää vuodenajasta riippuen jopa 85% bioetanolia"

Mutta mikan havaintojen pohjalta tämä vaihteluväli ei ilmeisesti ole kuitenkaan liian suuri?
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #234 : 02.01.2016, 16:16:59 »
Hieman tähän suuntaan vihjaa myös St1: n oma ilmaus "sisältää vuodenajasta riippuen jopa 85% bioetanolia"

Mutta mikan havaintojen pohjalta tämä vaihteluväli ei ilmeisesti ole kuitenkaan liian suuri?

Tänään päiväsellä tuli tehtyä koe startti varmasti kylmällä moottorilla ja useampi lämpömittari näytti lukemaa -14,7C ja käytiin laakista mutta käynnistysrutiineista tyhjäkäynnille siirtyminen kakoi hitusen, eikä kierroksia haluttu ottaa ihan herkästi. Mutta D:n kärsi lyödä päälle 20s käynnin jälkeen.

Joten nyt on vahvistettu myytti siitä, että St1 on ruuvannut RE85:n talviominaisuuksia jollakin tavalla. Auton moottorin käytöksessä tai säätöarvoissa ei ole tapahtunut mitään muutoksia noilta osin, joten jo viime talvena tekemäni havainto tuosta muutoksesta on nyt vahvistettu.

Tosin jostain luin uutisen 2014 syksyllä, että RE85:n kylmäkäynnistys ominaisuuksia on ruuvattu hitusen. Näkyyvät ruuvaukset toimivan selvästikkin, koska ennen tuo raja on ollut tasan -12C, jonka jälkeen startti meni vaikeaksi. Ihan akateemisesti kiinnostaisi tietää, mitä komponentti seosta on 85:ssa ruuvattu tuon talvistartin parantamista varten. Jotain selvästi helposti syttyvää/höyrystyvää se ainelisäys on.

Auton seoskäytös on täsmälleen entisenlaista, joten tehdyt muutokset eivät ole niin isoja, että ne häiritsisivät auton normaalia lambda-säätöä millään muotoa vaikka, kuten tiedämme LH on äärimmäisen allerginen ja hanakka lambda-säädöstään.
Ja tuo 7% wiinan määrän vaihteluväli kuulostaa juurikin havaintunlaiselta muutokselta.

Jahka pakkaset kiristyvät, näkee selvemmin, missä kohden käynnistys ei onnistu enää ekalla laakilla.

Tästä tulikin mieleeni, että täytyy ruuvata tuota lämpötilan mukaista tyhjäkäyntiä hitusen ylöspäin tästä -12C moottorin lämpötilasta alkaen, sillä korotettu tyhjäkäyntiä kestää niin pirskatin vähän aikaa, jopa wiinalla käyvässä vinokoneessa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #235 : 05.01.2016, 04:41:49 »
Jotain tälläistä taisin sanoa aikaisemmin? :facepalm:  :'(



Korpikuusen kyyneleillä aidosti ajavat eivät plandaa alle -30C lämpötiloissa kuin huonolla ja vajaa kapasiteettisilla akuilla!  >:(
Oikea wiinamäenmies pitää huolen akustaan, sillä se yksi rakkaimmista wiinamäenmiehen autotarvikkeista!  :pomo:

Saas nähdä, onko tuokin mätänetin snajaderin akun elinikä tasan 2 vuotta, kuten edellisen. Hitusen vaikutti sille tuossa startissa, ettei kaikki elämä ole enää tallessa vaikka akku onkin 80Ah kapasiteettinen ja sitä ei ole tyhjennetty koko elinikänään ja latauskin on ollut varmuudella riittävä.

Tänään sitteen enää lupaili hitusen -17C lämpötilassa, auton seistyä puolen vuorokauden verran!  :o >:(

Sisävalojen vilkkumisesta päätellen akussa on jotain feelua (kolme edellistä starttia kylmässä).

yritin löytää arkistosta viestit akun vaihdosta, mutta ilmeisesti luuta on lakaissut ne kaiken muun sonnan keralla roskiin!  :o

Akku on senverran kuollut, ettei se starttaillut kuin 1 minuutin verran, kunnes hyytyi kokonaan.
Laturi ja sen piuhat minulla ovat taatusti kunnossa, sillä laturi työntää 99A verran virtaa tyhjäkäyntikierroksilla!  :pomo:

Mainintana akun latuksesta, lyhyttä pätkää en juurikaan aja ja jos ajankin, niin seuraavaksi ajoni ovat +1h maantienopeuksilla (+2000rpm). Jopa huhtikuisen (4/2015) moottorin räjähdyksen jälkeen auton ollessa projektina, latasin akun kertaalleen täyteen ja starttasin auton ensimmäisen kerran viikon seisseellä akulla. Heti tulille, napajännitteen ollessa minuutin  startin jälkeen 14.2V.

Akun heikkoudesta juorusivat ensimmäisenä vilkkuvat sisävalot (ledit), jotka sammuivat startin tietyissä tilanteissa kokonaan tässä vuoden vaihteen jälkeen.

Tämä on jo toinen snjaiderin akku (80Ah), joka hyytyy kahdessa vuodessa kokonaan. Nykyinen akku on takuuseen mätänetistä saatu, edellisen kestäessä tasan 2 vuotta.
Mielenkiintoista on se, miten mätänetti suhtautuu takuu asioihin takuuseen annetun akun suhteen. Tuote-vastuun osalta asia on harvinaisen selvä mutta aika näyttää miten mätänetissä käy ja miten hyvin siellä tunnetaan lakia (minä tunnen asian 25v kokemuksesta).

"hauskinta" tässä on se, että kävin hakemassa uuden (bocsh) akun toisella talouden kulkineella (keltainen ferrari), jossa on bannerin 55Ah akku, jonka loppumista olen odotellut tässä parisen vuotta, koska se on toinen akku orkkiksen jälkeen, mutta se on ilman mutinoita kestänyt jo neljättä talvea. Lyhyemmässä ajassa olen merikontiini vaihtanut akun nyt kolmasti!  >:(

Kun hain uuden akun, autoni oli laturissa n. tunnin ajan 4A laturilla pakkasen ollessa kevyet -18C ja kerta laakista tulille tunnin latauksen jälkeen valojen hitusen vilkkuessa. Hm.....  4-5Ah kokonaisenergian lisäys 80Ah akkuun!  :o :o :o :o :o :o :o

Nyt akkua on ladattu 6h 4A laturilla, joten ehjään akkuun olisi mennyt huoneenlämpötilassa (akku lämmitetty) 24Ah, mutta kas kummaa, akun napajännite on silti latauksen aikana enintään 13,1V
Ja laturin irroituksen jälkeen akun napajännite laskee pikavauhtia 12.7V lukemaan.

Ennen tämän päiväistä starttia akku oli ollut ilman latausta 12h ja starttia ennen auto oli käynyt 90 minuuttia.....

Tämä on nyt toinen kerta, kun 80Ah Snjaiderin akku kuolee tasan kahdessa vuodessa! :peetu: :peetu: :peetu: :peetu: :peetu:

No, nyt akku on Bosch 80Ah, jota oli "kiva" vääntää paikoilleen, koska se on isoin, mitä akun paikalle mahtuu, puhumattakaan pienestä 18C pakkasesta, jossa se tehtiin.  >:( :uglystupid2:
Tämä alkaa muistuttamaan meikäläisen lämppärinkennoremontteja (3*), jotta oppirahat on maksettu!  :( :-\

Ps. miksi LH kone ei käynnistynyt?
Siksi, että akun jännite kävi niin alhaalla, että LH teki resetin, EZK:sta puhumattakaan. Ja mistäkö tämän tiedän?
Siitä, että laiton läppärin kiinni molempien purkkien Ostricheihin ja tarkkailin asiaa!

Skoopilla asian olisi myös nähnyt, mutta monellako on skoopin käyttömahdollisuus milloin tahansa allekirjoittaneen lisäksi?  :o

Pps. LH muuten hyppää resetistä mukaan täyteen toimintaan alle 1/4 koneen kierroksesta!  :o :juhau: *taavih->


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #236 : 05.01.2016, 06:05:36 »
Onkos sulla startti minkälaisessa kunnossa?

Kulunut (mutta toimiva) starttihan suattaapi startatessa haukana niiin paljon virtaa ettei kylmä akku välttämättä jaksa riittävästi luovuttaa jolloin jännite romahtaa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #237 : 05.01.2016, 09:13:47 »
Se Motonetin takahuoneen takuu akkujen määrä on kyllä aika järjetön... Siitä voi jo päätellä jotain puolalaisista paska akuista ;D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #238 : 05.01.2016, 09:39:46 »
Mulla on tossa yhdessä raadossa (240) kiinni Boschin akku, jonka ostin 2002. Sahattu tyhjäksi yms. kaltoinkohtelua, silti rokkaa aena vuan.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #239 : 05.01.2016, 09:55:00 »
Biltemankin akut on yllättävän hyviä hinta/laatusuhteeltaan. Appiukolla kesti viisi vuotta TDI:ssä.
Samassa härvelissä motonet akku viikon...

....motonet, se on järki kauppa!

 

KL-varaosat  Race.fi