Autodiagnoosi  Carcom Oy

Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 493 Vastauksia
  • 162355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #270 : 07.01.2016, 22:22:49 »
Vanhankansan sanonta pitää edelleen paikkaansa:
-Käytä kahta akkua/ahdinta/akkaa vain jos yhtä riittävän suurta ei ole saatavilla/mahdu autoon

Tänään kattoin kun laittoivat Sprintteriä käyntiin "apuvirralla"
Kaksi akkua; eka oli tyhjentynyt polttoainelämmittimen ansiosta, toinen kytkeytyy vain startattaessa
Nyt kun primary akku oli tyhjä niin ei startti akkukaan kytkeytynyt
Apuvirtakaapeleilla kytkemällä akut rinnan startti pyöri taas ja auto saatiin käyntiin
-Mielestäni pöljä systeemi mutta ainakin matka jatkui
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #271 : 08.01.2016, 09:46:15 »
Pakko kommentoida noita sznajdereita, että ne vaan on p**koja. Jokkisautoihin olen niitä ostellut, kun ovat halvimmasta päästä, muualtakin kuin Motonetistä ja maksimissaan sen kolme vuotta kestävät, vaikka talvella ovat lähinnä ylläpitolatauksessa. Ja kuolevat yleensä kertalaakista, saattavat ottaa kyllä virtaa vastaan kun laittaa lataukseen mutta eivät pidä varausta.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #272 : 08.01.2016, 15:54:13 »
Tänään tuli testattua miten flexi käynnistyy pakkasesta. Aamulla kun auton heitin parkkiin oli -27. 5h kuluttua oli vielä -20 ja laakista käyntiin ilman mitään sivuoireita. Tankissa pelkkää E85:Sta.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #273 : 08.01.2016, 16:48:03 »
Tänään tuli testattua miten flexi käynnistyy pakkasesta. Aamulla kun auton heitin parkkiin oli -27. 5h kuluttua oli vielä -20 ja laakista käyntiin ilman mitään sivuoireita. Tankissa pelkkää E85:Sta.

5 tunnissa moottori ei ehdi jäähtyä sisältä ulkolämpötilaan (tai ainakaan vinokone ei ehdi) moottorinohjauksen lämpötila-anturin mielestä. Tätä on tullut jostain syystä kyylättyä erityisesti kun kylmäkäynnistys-sopitusta olen säädellyt menneinä talvina. Kokemusksieni mukaan aidosti kylmiä startteja ei pysty tekemään kuin 17-22 tunnin välein, jos pakkanen pysyy stabiilina.

Jos ilma ehtii "lämmetä" lohkoa lämpimämmäksi, minulla ainakin ilmanlämpötila on ollut dominoiva asia käynnistymisen suhteen. Ja juuri sen vuoksi starttisopituksen säätämisen on mennyt useita talvia. Nyt en ole kajonnut käynnistys-sopitukseen aikoihin.

Jos autotehdas resursseineen ei saa parempaa tulosta kuin minä omin pikku kätösin, niin sitten pitäisi kysyä, mikä meni pieleen.....    ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #274 : 09.01.2016, 19:55:39 »
Mielenkiintoinen tilanne on wiinamäen miehelle myös tämän päiväinen.

Aamulla -27,5C pakkasta joka oli myös lohkon lämpötila ja sitten keli lauhtuu -15C lukemaan niin nopeasti ilman, että lohko ehtii lämmetä tarpeeksi.

Hyrähtää ekalla, muttei jää käyntiin, koska sopitus on armottoman paksulla moottorin lämpötilan vuoksi. Vaatii muutaman starttauksen, jotta jää tulille.

Vikakoodejahan tilanne tietysti aiheutti, kun jätin auton käymään pelkkää tyhjäkäyntiä kunnes kone on termostaatin avautumislämpötilassa. Vikakoodit olivat tietysti sopituksen puolelta. Niitä ei olisi tullut, jos olisin lähtenyt ajamaan minuutin, parin sisään käyttämisen jälkeen.

Toisaalta vinokoneen starttikartan lämpötilajako on hitusen harva viinakäyttöön, sillä siinä on pakkasen puolella vain luvut -36, -26, -21, -12, -6 ja -1.
Lämpöisellä puolella noita lukemia on sitten reilusti enemmän vaikka verhokäyrän muoto ei juurikaan muutu. Mikä helpottaa LH:n interpolaatiota eikä varsinaisesti vaikuta asioihin.

Sen vuoksi olen jo viime talvena päättänyt, että ruuvaan lämpötila-asteikon uusiksi. Siten, että se reagoi herkemmin lohkon lämpötilan muutoksiin.
Kuumalla puolella tulisi toimeen hienosti 5 luvulla, jolloin pakkaselle jäisi hienosäätövaroja sen 11 solua. Tosin toisaalta kun katselee LH:n vakiolämpöanturin kippuroita, niin siinäkin tulee mieleen tai Boschiin se, että riittääkö lämpöanturin resoluutio tms. asiat. Tai sitten lämpötilakompensaatiosta tulee autokohtainen (lämpöanturi).

Samalla olen mietiskellyt sitäkin, että pitäisikö luopua noista bensan arvoista starttisopituksen ajastimessa ja aika/RPM-kippuroissa.

Myös käyvän koneen määritelmän RPM-karttaa olen ajatellut käpistellä.

Toistaiseksi ne ovat toimineet suhteellisen hyvin liki kaikissa tilanteissa ja estäneet flexi-fuel purkin tapaiset tilanteet, joissa tulpat on uitettu wiinaksissa.

Mitä pidemmälle säätää, sitä enemmä sitä löytää "hienosäädettävää".   ;D :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #275 : 12.01.2016, 14:50:47 »
Uutisia: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73692.0

Eli kohta olisi mahdollista saada ihan ikiomat säädötkin leimattua. Tosin en tiedä onko siitä muuta iloa kuin merkintä rekisteritiedoissa, mutta kuitenkin. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #276 : 12.01.2016, 17:39:11 »
Myyrän työ on kannattanut!  *taavih-> *taavih->

Seuraavaa erää on jo esivalmisteltu....    :pomo:
Mutta tässähän tulee kiire antaa kaikenlaisia jonninjoutavia lausuntoja, Trafille, Viville ja interminille.  ::)

Ja se hyöty? Tulee sitten aikanaan esille, jos ei muuta, niin itu-hipeille voi näyttää niin isoa keskaria, ettei paremmasta väliä!  O0





Asiaan takaisin, menneen pakkaskauden saldoksi lasketaan nyt tutkitusti, 2 sjnaderin akkua (60/80Ah) ja kaksi kaasujousta (takaluukun). Kaikki kolme asiaa kuolivat samana päivänä vieläpä!  >:(
« Viimeksi muokattu: 12.01.2016, 18:21:15 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #277 : 12.01.2016, 17:51:00 »
Toisaalta vinokoneen starttikartan lämpötilajako on hitusen harva viinakäyttöön, sillä siinä on pakkasen puolella vain luvut -36, -26, -21, -12, -6 ja -1.

Lukujen väliset erotukset 10-5-9-6-5. Etsi tästä logiikka. :idiot2:

Asiaan takaisin, menneen pakkaskauden saldoksi lasketaan nyt tutkitusti, 2 sjnaderin akkua (60/80Ah) ja kaksi kaasujousta (takaluukun). Kaikki kolme esinettä kuolivat samana päivänä vieläpä!  >:(

Nyt vähän vähemmän sitä viinaa jooko?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #278 : 12.01.2016, 18:27:23 »
Lukujen väliset erotukset 10-5-9-6-5. Etsi tästä logiikka. :idiot2:

LH:n logiikka on antaa suurin arvo ja vähentää siitä sitten mitä nyt satutaan vähentämään kussakin solussa, edellisen vähennyslaskun jälkeen.
Eli iso numero lämpötilakartoissa on pieni lämpötila ja pieni lukema on korkea lämpötila....   :idiot2:

Johtuu tuosta niin pirskatin "selkeistä" binääri-laskutoimituksista ja siitä, että aikoinaan moottorinohjauksen koodia ei pystytty salakirjoittamaan tms. suojaamaan, vaan siitä piti tehdä mahdollisimman kryptistä.

Puhumattakaan siitä, että 19kt koodin pätkällä tehdään asioita, joihin vaadittiin 1-koppaisessa V70:ssä 500kT koodia.

Nyt vähän vähemmän sitä viinaa jooko?

Enemmänpäs!   <Kippis>   ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #279 : 18.01.2016, 16:53:01 »
Kokeilin tuossa kylmärikastus ja startti-arvoja säädellä uudelleen, kun lohkon lämpötilan sai laskettua -28C lukemaan.

Vähensin kylmässä startti-sopitusta ja kylmäkäynti rikastusta.

Hörähtely väheni ja samaten 20 sekunnin käynnin jälkeen ei meinannut kestää lyödä D:tä wammalaatikkoon. Pysyi nipinnapin käynnissä kun vaihteen rysäytti päälle, joten liian vähän on liian vähän.

Pienestä se kaikki on kiinni lopultakin.

Näitä "säätökelejä" kun ei talvessa ole montaa, joten wiinamäen miehen kannattaa pitää akku kunnossa.

Ja kun moni on selittänyt wiinan syttyvän (lue auton käynnistyvän), niin teimpä pienen kliinisen eläinkokeen itu-hippien iloksi.

https://www.youtube.com/watch?v=unZpI-weWAk

Jokainen voi arvailla, kumpi on wiinaksia ja kumpi on bensiiniä.  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #280 : 20.01.2016, 21:30:41 »
Tänään meni kylmästartti hommat vähän motorsportiksi!  :buck2:

Yöllä pakkasta -29C ja startin aikaankin vielä -24C

Sopitus oli säädetty hitusen paksulle talven ensimmäisiin (viime talvisiin) nähden ja kyllähän se hörähti ja melkein meinasi käydä, muttei kuitenkaan koska kylmärikastus oli turhan sakealla.
Akkulaturin laitoin tietysti kiinni hitusen aikaisemmin mutta akku oli mittarin mukaan -28C, joten hirvittävästi siinä ei papua ollut, vaikka se täytenä olikin jäänyt eilen seisomaan.

Siinä sai sitten muutaman yrityksen tehdä ja hörähteli ja yritti käydä yhdellä pytyllä.
Joka tapauksessa akku antautui ja jätin laturin toimiinsa tunniksi. Tunnin kuluttua korjasin sopitusta alaspäin siten, että starttivaiheen osalta soppaa enemmän kuin viimetalvisissä säädöissä mutta kylmärikastuksia alaspäin -15%.

No, tunnin kuluttua uudelleen toimiin ja hörähtelyä reilusti rutkemmin, mutta eihän sillä 4Ah energiamäärällä ihmeitä tehdä.
Joten tunniksi sisälle ja isoon virtalähteeseen kiinni porsinut snajderini, näytti ottavan sellaista 15A virtaa aluksi, mutta latausvirta hyytyi nopeasti siihen 4A tasolle, virtalähteen napajännitteen ollessa 14,1V, joten sillä sai jonkin verran energiaa akkuun. Akku kantoon ja pihalle tunnin kuluttua kaapeleiden kanssa starttaamaan. Lupailee kovasti, mutta tulpat märkiä, joten ei ihan potku riittänyt risassa akussa antamaan apuvirtaa kuin parin startin verran.

Sitten viimeisillä rippeillä kaasulevällään starttausta (tulppien kuivatusta). Sisälle ja toinen akku laturiin (emännän porsinut 60Ah) mutta siinä sentään on vielä puhtia jonkin verran. Samalla laitoin dopingia moottorinlämmittimen muodossa (siis sisätilalämmitin puhaltamaan imusarjaan).

30 minuutin kuluttua autolle apukaapelit kiinni.
Samalla liikutin akkulaturia ja siitähän suli johdot samoin tein. Eli erinomaisen hieno tuote, jonka pakkaskesto on olematon. Nimittäin siitä halkesi eristeet koteloinnin liitoskohdasta ja piuhat ottivat oikariin. Akussa oli kuitenkin jytyä sen verran, että eristeet sulivat sekunnissa. Samalla akun jännite kyykkäsi niin alas, että hälytin lähti tulille ja LH nollasi itsensä.

Ihan ensimmäisenä kaasulattiassa muutama starttaus ja meinasi samoin tein jäädä tulille.
Sopitusta taas inan vähäisemmälle ja pyöritystä, kolmas yritys (6 sek. startteja) ja käymään. Vaivalloisesti tosin, mutta petrasi vauhdilla käyntiä kuin sika juoksua. 30 sekunnin jälkeen kesti rysäyttää D:n päälle.

Siitä sitten vikakoodeja nollaamaan, koska kaasu lattiassa starttaamisesta tulee aina vikakoodi ja vikavalo. Arpapeliä, kumpi sen tekee (LH vai EZK). Kumpikaan ei tykkää kaasun painamisesta starttivaiheessa. Sietävät kyllä sitä heti kun ns. käyntirajan kierrosluku on ylitetty.

Jonka tiputin alaspäin sieltä 700rpm nurkasta sinne 600rpm kohdalle.
Juttu on nimittäin siinä, että jotakin menee väärin syöttömäärin kohdalla juurikin siinä startauksesta käyntiin siirtymä vaihessa tai sitten käynnistyskartta (bensan säädöt) on väärin RPM/syöttö-suhteessa tai sitten lämpötilakorjaus arvojen kohdalla RPM kartassa.
Tosin noita karttoja en kauheasti ole kyylännyt, kun niitä on pirun vaikea ymmärtää siltä osin, mitä ne tekevät missäkin kohdin. Eli tyypillistä LH:n kryptisyyttä ja vaikeaselkoisuutta.

Olen mietiskellyt myös sitä, että pitäisiköhän TK-venttiiliä raottaa enemmän startissa (kierrosluvun funktiona) kun olen onnistunut kyyläämään missä se on. Tästä tosin kiitos kuuluu myös osittain eräälle vanhimmista säätäjistä.

Muutama kartta on vielä selvittämättä, mitä ne tekevät ja ennenkaikkea miten.

Yhteensä 10 karttaa on epävarmoja tai tuntemattomia ja tunnettuja on 91 karttaa. Vakioissa on vielä hitunen selvittämistä kun niitä on sen 372kpl.
Flektin nopeudet yms. jutut on tiedossa, mutta kaikkein oudointa on vikakoodien liipaisu vakiot.

Huomenna joutuu ihan kellon perästä lähtemään liikkeelle tarkastamaan erään kohteen, joten pelasin varman päälle tankatessani 10L bensaa ja laittamalla lohkolämmittimen piuhatkin käyttöön ja sisälämppärin myös.
Tänään vaihdoin sen pistoke-piuhan auton puolelta, joka on osoittanut merkkejä viallisuudesta, samaten vaihtoon meni lohkolle menevä piuha, joka otti vammojan silloin moottorin vaihdon aikaan (4/2015), otettua siitä muutaman vuoden takaisesta konehuonepalosta hitusen itseensä.

Turha noiden kanssa on pelleillä ja kenties polttaa autonsa vs. 130,- investointi. Tai sähköasioiden kanssa en pelleile yhtään, koska tiedostan niiden riskit ja vaarat erinomaisesti.

Saapahan sitten käyttöönottaa myös sen defan kopio minin, jonka olen vuosia sitten ostanut mutten käyttänyt.

Täytyypä korjata tuon akkulaturin piuhat molemmilta puolilta (verkkosähkö ja akunpiuhat). SER-jätteeseen en viitsi sitä heittää, kun tuota piuhaa on nurkissa metri jos toinenkin. Lisäksi se on perinteisellä pakkamuuntajalla, joten se toimii pakkasessakin moitteettomasti, vaikkei siinä mitään mielettömiä virtoja ole tarjolla (4A).

Mietiskelin tässä myös sitä, että onko noilla starteilla jotakin eroja vuosimallien välillä, sillä nykyisessä moottorissani olevat startti on kotoisin 245:sta mallia 89 tai 92. Varmistin sen tänää, ettei ole varmuutta kumpi se on. Vähän käytetty joka tapauksessa. Sillä se on kotoisin vanhasta moottorin vaihdosta vuodelta 95 lankkuuni.

Heitin sitten akun elvyttämiseksi 100km maantielenkin ja täytyy todeta, että sytkä-kartta on hierottu sinne viimeiseen asteeseen ja vaatii täydellisen sopituksen toimiakseen ilman kilinöitä.  :idiot2:
Toimii moitteettomasti, kunhan LH on saavuttanut sopeutumansa kohdilleen.

Eihän tuossa säätämisen tasossa ole enää mitään järkeä, mutta ompahan tullut hierottua.

Ja miksikö olen tehnyt noin?  :o

Perustelen sen aina validilla vastauksella, koska voin!  :pomo:


Ps. edellisen viestin videoni bensa on 4 vuotta vanhaa ja wiina vastaavasti päivän verran....    ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #281 : 23.01.2016, 21:28:11 »
Nollasin tänään LH:n ja heitin sitten 110km säätölenkin sytkä kartalle pelkästään 2300-4000rpm välillä hieroakseni ennakot kohdilleen 50-100% kuormille, jotta hitusen stoikkaa palkummilla keitoilla ei ropise missään tilanteessa.

Suurin ongelmakohta on 2500-3000rpm välillä, ahtimen spoolatessa. Siinä meinaa ropista entisellä kartalla 60-75% kuormilla kun kyydissä on +300kg massaa. Ei ropise, kun sopitus on täydellinen kiihdytykseen, mutta heti kun ollaan jossain muussa sopituksessa kuin optimissa edes 0,5 AFR-yksikköä, niin satunnaisesti ropsahtaa tietyissä kuormitustilantiessa ja tietyllä tavalla nousevalla kuormalla.

Lienee hitusen liian hierottu kartta sytkän puolella, mutta se on sellainen kuin sattui tulemaan.

Myös +4200rpm kohdilla ja siitä ylöspäin maksimikuormalla, voi ennakkoa lisätä n. asteen omaan karttaani.

Huvittavaa on se, että minulla on parhaimmillaan -10 astetta vakiokarttaan nähden vajailla kuormilla ja sitten isoilla kuormilla ennakkoa saattaa olla tietyissä paikoissa jopa 5,88 astetta enemmän kuin bensalla. Koska bensalla nakuttaa, wiinalla ei ja vetää härkämäisesti enemmän.

Omasta sytkä-kartasta voin käytännössä tehdä enää paremman jarru-penkissä, jossa voin kaivaa ne pienetkin solujen väliset erot esille mutta tuskin innostun aiheesta niin paljon, sillä nytkin vääntökäppyrät ovat enemmän kuin kauniita muodoiltaan. Erään penkki-miehen todetessa, ettei niihin pidä enää koskea. Uskoisikohan ja mallaisikohan?  ::)

Tosin ei tämä säätäminen tähän lopu, sillä seuraavaksi olisi tutustuminen B230F wiinastamiseen.  :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #282 : 23.01.2016, 21:33:15 »


Tosin ei tämä säätäminen tähän lopu, sillä seuraavaksi olisi tutustuminen B230F wiinastamiseen.  :idiot2:
Johan sää yhen b230f:lläisen softasit kertaalleen  ::) joku urvelohan sillä halusi tapella väkisin vakio eculla  V:>

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #283 : 23.01.2016, 22:17:00 »
Johan sää yhen b230f:lläisen softasit kertaalleen  ::) joku urvelohan sillä halusi tapella väkisin vakio eculla  V:>

No, se projekti oli alkupala!  8)

Nyt meinataan oikeasti säätää ja ruuvata. Nimittäin silloin en käpistellyt syttyä mutta nyt meinaan paneutua asiaan enemmän.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #284 : 23.01.2016, 22:41:58 »
No, se projekti oli alkupala!  8)

Nyt meinataan oikeasti säätää ja ruuvata. Nimittäin silloin en käpistellyt syttyä mutta nyt meinaan paneutua asiaan enemmän.

Se on hyvä sun harjotella. Ei oo vielä siivet ja manuaalit kiinni täällä  ;D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy